به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه در جنگ ترکیبی اخیر، آمریکا، رژیم صهیونیستی، بعضی از قدرت‌های موذی اروپا و برخی گروهک‌ها همه امکانات خود را برای ضربه زدن به ملت ایران به میدان آوردند اما ملت به دهن بدخواهان زد و آنها را ناکام گذاشت،
کد خبر: ۹۵۲۰۷۶۹
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان از شهرستان لنگرود، در مراسم گردهمایی و میثاق با ولایت فرماندهان و بسیجیان در دانشکده پرستاری لنگرود با بیان اینکه وقتی امام خمینی(ره) پایه‌های انقلاب اسلامی را بنا کرد، می‌دانست کاری می‌کند که مانند یک معجزه است، اظهار کردند: تجربه در تمام انقلاب‌ها نشان داده بود که علیه طاغوت قیام می‌کنید، طاغوتیان از تسلط شما جلوگیری می‌کنند، اما وقتی قیام خود را آغاز کرد فرمود دنیایی کا اکنون ما داریم، به دو شکل است، گروهی سلطه‌گری می‌کنند و گروهی سلطه را پذیرفته‌اند، اما امام(ره) در این میان ایستاد و گفت که ما نه ظلم می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم کسی به ما ظلم کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) همیشه طرفدار مظلوم بوده است، بیان کردند: استعمارگران به دست عمال سیاسى خود، که بر مردم مسلط شده اند، نظامات اقتصادى ظالمانه‌اى را تحمیل کرده‌اند؛ و بر اثر آن افراد در جامعه به دو دسته تقسیم شده‌اند: ظالم و مظلوم. در یک طرف، صدها میلیون مسلمان گرسنه و محروم از بهداشت و فرهنگ قرار گرفته است و در طرف دیگر، اقلیت‌هایى از افراد ثروتمند و صاحب قدرت سیاسى، که عیاش و فاسدند. مردم گرسنه و محروم کوشش مى‌کنند که خود را از ظلم حکام غارتگر نجات بدهند، تا زندگى بهترى پیدا کنند، و این کوشش ادامه دارد؛ لکن اقلیت‌هاى حاکم و دستگاه‌هاى حکومتى جائر مانع آنهاست. ما وظیفه داریم مردم مظلوم و محروم را نجات دهیم. ما وظیفه داریم پشتیبان مظلومین و دشمن ظالمین باشیم. همین وظیفه است که امیرالمؤمنین (ع) در وصیت معروف به دو فرزند بزرگوارش تذکر مى‌دهد و مى‌فرماید: ‏‏وَ کُونا لِلظّالِم خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً‏‏. (دشمن ستمگر و یاور و پشتیبان ستمدیده باشید.)‏

سردار عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه در جنگ ترکیبی اخیر، آمریکا، رژیم صهیونیستی، بعضی از قدرت‌های موذی اروپا و برخی گروهک‌ها همه امکانات خود را برای ضربه زدن به ملت ایران به میدان آوردند اما ملت به دهن بدخواهان زد و آنها را ناکام گذاشت، تصریح کردند: تأکید مکرر و چندین‌باره بر جهاد تبیین به همین علت است و قبل از اینکه دشمن محتوای دروغ و انحرافی تولید کند باید محتواهای حقیقی و صحیح در داخل تولید شود، به مسئولین رسانه‌ها و امور ارتباطات می‌گویم که در زمینه تولید محتوا و جهاد تبیین و برنامه‌ریزی برای آن احساس مسئولیت کنید و درک کنید که چرا دشمن بر روی برخی کلمات و اسامی حساس است و جلوی آنها را می‌گیرد.

ایشان با اشاره به نشانه‌های تغییر در نظم جهانی و روند حاکم شدن نظمی جدید در دنیا، جوانان را به شناخت نقش و جایگاه ایران و ایرانیان در نظم جهانی آینده جدید توصیه کردند و گفتند: ابعاد نظم جدید و چگونگی آن دقیقاً معلوم نیست اما خطوط اساسی آن قابل ترسیم است.

فرمانده سپاه قدس گیلان اولین خط اساسی از نظم جدید را «انزوای آمریکا» دانستند و افزودند: برخلاف گذشته که آمریکایی‌ها خود را تنها قدرت مسلط دنیا می‌خواندند، در نظم جدید، آمریکا جایگاه مهمی ندارد و منزوی است و ناچار خواهد شد دست و پایش را از نقاط مختلف جهان جمع کند.

سردار عبدالله‌پور مبتکر گسترش فکر و جبهه مقاومت در مقابل زورگوییِ قدرتهای سلطه‌گر را جمهوری اسلامی ایران خواندند و گفتند: اولین کسی که گفت «نه شرقی، نه غربی» امام بزرگوار ما بود و این روحیه و حرف محکم امروز به‌قدری رواج یافته که در منطقه ما خیلی‌ها با اعتقاد و عمل به منطق مقاومت، از آن نتیجه می‌گیرند، همچون نتیجه و بهره اخیری که لبنانی‌ها به‌برکت حزب‌الله در قضیه خطوط گازی گرفتند.

ایشان با طرح این سؤال که «در دنیای جدید ایران چه‌کاره و در چه جایگاهی است؟» جوانان را به فکر کردن درباره این سؤال و آماده‌سازی خود برای دنیای جدید فراخواندند و گفتند: ایران عزیز به‌علت برخورداری از خصوصیات برجسته‌ای همچون «نیروی انسانی باهوش و بااستعداد»، «منابع طبیعی متنوع و فراوان»، «موقعیت جغرافیایی حساس و ممتاز» و از همه مهمتر «منطق والای حکومتی و تمدنی» می‌تواند جایگاه برجسته‌ای در نظم جدید داشته باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش اساسی مردم و بسیجیان در هر زمانی که احساس نیاز کنند جان خودشان را فدای نظامشان می‌کنند، بیان کردند: می‌توان به جرات گفت مردم مهمترين نقش را در دفاع مقدس داشتند. با توجه به حجم گسترده تهاجم و با هدف آسیب زدن به جمهوری اسلامی ایران، بدون حضور و مشاركت مردم امكان مقابله وجود نداشت. لذا حضرت امام خمينی(ره) با آگاهی کامل از نقش مردم، برخلاف ديگران اعتقاد به مردمي كردن جنگ داشتند و به همين دليل تا زماني كه جنگ مردمی نبود، ما توفيقاتی نداشتيم. بعد از عزل بنی صدر، حضور نيروهای مردمی آغاز شد و تحولات اساسی به وجود آمد. لذا مردم مسلمان و انقلابی ايران طبق فرمان حضرت امام(ره) با جان و مال آماده دفاع و مقابله با دشمن متجاوز شدند.

سردار عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه بسیج نباید درگیر ساختار اداری بشود، بیان کردند: بسیج باید ساده و روان کار کند، کار نباید در بسیج پیچیده باشد، مهمترین ویژگی بسیج ایمان به خدا و اعتقاد قلبی و باور درونی به خالق یكتا است. ایمان به خدا رابطه مستحكم نیروهای بسیجی با حق تعالی است زیرا بسیج رضایت حق تعالی را مبنای حركت و فعالیت خود می‌داند. بنابراین مهمترین مشخصه بسیجی مكتبی بودن آن است. جهاد همه جانبه در راه خدا، نگهبانی از انقلاب، دستاوردهای نظام مقدس اسلامی از دیگر جنبه‌های مكتبی بودن نیروهای بسیجی است.

ایشان با بیان اینکه بسیج گوش به فرمان ولایت است، افزودند: اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت پذیری از رهبری نظام یكی از شاخص ترین ویژگی های بسیج است. بسیج تابع محض ولایت فقیه است و سعادت خود و جامعه را در پیروی از ولایت فقیه می‌داند، زیرا از معمار انقلاب و موسس بسیج آموخته است كه ««من به همه ملت، به همه قوای انتظامی اطمینان می‌دهم كه امر دولت اسلامی اگر بانظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملكت وارد نخواهد شد.»

فرمانده سپاه قدس گیلان بسیج باید در تبیین و استدلال مسائل نخبه باشد، افزوند: یکی از ابزار دشمن در جنگ نرم فضای مجازی است، بسیجیان می‌بایست با آگاهی و شناخت کامل وارد این فضا شده و با آمار و احساسات خیالی در فضای مجازی دچار سردرگمی و گمراهی نشوند. بسیجی باید زیرک و باهوش باشد، ما به صورت مکرر در مسیر انتخاب هستیم و باید انتخاب هایمان زیرکانه بوده و از تمامی موقعیت‌های زندگی و در همه‌ی زمینه‌ها به نحوه احسن استفاده کنیم.

سردار عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه از دشمن عفاف و حجاب را در جامعه‌ ایرانی نشانه کرفته است، تصریح کردند: نوک پیكان هجمه‌های فرهنگی دشمنان امروز خانواده و حجاب و عفاف بانوان است و علت این امر احساس خطر دشمن از جایگاه و اهمیت حجاب در دین اسلام می‌باشد لذا آثار، ارزش و فلسفه تربیتی، اخلاقی و اجتماعی حجاب و عفاف اسلامی باید بیش از این برای خانواده‌ها و بانوان بازگو و تبیین شود.

ایشان با تاکید بر اینکه ضعف اعتقادی و ایمانی از ریشه‌های بد حجابی است، بیان کردند: ضعف شخصیتی و هویتی، تربیت نادرست در خانواده و اجتماع، وجود برخی شبهات، برداشت‌های غلظ از آزادی و حقوق زنان، تفاخر و اظهار غنای مالی، مدگرایی، عدم اجرای کامل و نظارت بر اجرای قانون، عدم الگودهی مثبت، لجاجت و عناد، ساخت سوژه سیاسی، موج سنگین رسانه‌های معاند و غرب از دیگر ریشه‌ها است.

فرمانده سپاه قدس گیلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در تمام بحران‌ها و مشکلات در کنار کردم ایستاده است، افزودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ سخت و نرم و همچنین در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله همواره در کنار مردم و حامی آنها است.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کردند: سردار دل‌ها زندگی زیبا و پاکی داشت از نعمت‌های خدا به جا و درست در حد لازم استفاده می‌کرد. از هرچه در اختیارش بود برای نیروهایش استفاده می‌کرد و هیچ ریایی در کارش نبود. حاج‌قاسم در جنوب‌شرق برای برقراری امنیت، حتی در عراق و سوریه جلوتر از همه بود و هیچ هراسی از دشمن نداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار