تماس های تلفنی مکرر مردم و شهروندان در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر خشک شدن فضای سبز بلوار ها، زباله خیابان ها، سگ های ولگرد، پیاده رو های بهم ریخته، خیابان های پر از چاله و چوله حکایت از حال ناخوش پایتخت طبیعت ایران دارد.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۲۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، در تعریف شهرداری آمده است،یک نهاد اجرایی محلی است. وظیفه این نهاد مدیریت شهر است که شامل پاکیزه نگهداشتن، حمل زباله‌های شهری، صدور مجوزهای ساخت و ساز، دریافت عوارض  می شود. در شهرداری ها کمیسیون های مختلفی از جمله کمیسیون ماده صد و کمیسیون ماده 77 وجود دارد که تلاش می کنند تا قوانین شهرداری طبق آیین نامه ها پیش رود.

شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران و مركز استان كهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر با افزایش خیره كننده مهاجرت از شهرها و روستاهای مختلف استان و شهرستان بویراحمد مواجه شده است.

شهرداری یاسوج علاوه بر ارائه خدمات شهری به جمعیتی افزون بر 130 هزار نفر در محدوده خود مشغول خدمات دهی به جمعیت روزافزون مناطق و روستاهای حاشیه این شهر در 2 منطقه سر رود شمالی و جنوبی نیز است.

شهرداری یاسوج از جمله نهادهایی است که در سال های اخیر با چالش های زیادی همراه بوده به طوری که در شورای شهر ، استانداری و دیگر ادارات استان از این نهاد حرف هایی به گوش می رسد که چندان خوشایند نیست.

 تماس های متعدد و مکرر شهروندان از وضعیت آشفته شهر یاسوج در حوزه خدمات شهری و تصاویری که روزانه از سطح شهر یاسوج مخابره می شود حکایت از ان دارد که  حال پایتخت طبیعت ایران خوش نیست و شورای شهر و شهرداری این شهر را به حال خود رها کرده اند.

شهریور ماه سال 1396 'نستهن مقدم' با حكم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور به عنوان شهردار جدید یاسوج مركز كهگیلویه وبویراحمد منصوب شد و جای محمد علی جاوید را گرفت.

هر چند سوابق علمی مقدم و همراهی شورای شهر با او نوید روزهای خوبی برای شهر یاسوج در حوزه های مختلف را می داد اما به مرور و با گذشت زمان نه تنها تغییر و تحولی در مبلمان شهری و خدمات عمومی مشاهده نشد بلکه روز به روز شهر یاسوج به سمت ویران شدن پیش می رود.

مقدم در خط مقدم نیست

نستهن مقدم حدود هفت سال است که سکان شهرداری یاسوج را در دست دارد و  هفت سال زمان کمی برای سر و سامان دادن به معضلات شهری نیست. هر مدیری در چهار سال اول دوره مدیریت خود نشان میدهد چیزی در چنته دارد یا نه . و البته باید از تمام تلاش ها و خدماتی که مقدم در طول این سالها انجام داده تشکر و تقدیر کرد.

مقدم دیگر در خط مقدم نیست این را می توان از اوضاع و احوال شهر به خوبی فهمید. شهردار یاسوج هر چند درد دلهایی نیز دارد که گهگاهی در نشست های مختلف بیان می کند اما باید بداند که عملکرد هر مسئولی در جمهوری اسلامی زیر ذره بین و نگاه نافذ افکار عمومی است و اگر نمی تواند وضعیت آشفته شهر یاسوج را ساماندهی کند استعفا دهد.

شهرداری باید با آینده نگری و پیش بینی برنامه های جامع و کامل روند ارایه خدمات به شهروندان و همچنین توسعه شهر و مبلمان شهری را مدنظر داشته باشد هر چند که همه به محدودیت های مالی و اعتباری شهرداری واقف هستیم اما همه چیز اعتبار نیست و برخورداری از شم مدیریت شهری ارجح است چیزی که در قامت شهردار دیده نمی شود.

ورودی های پر از نخاله شهر یاسوج، تصاویر فضاهای سبز خشکیده شهر یاسوج در کنار رودخانه پر آب بشار، پیاده روهای بهم ریخته سطح شهر، سد معبرهای کلافه کننده توسط اصناف، سگ های ولگردی که جان شهروندان را به خطر انداخته اند، زباله های رها شده در معابر و خیابان ها ، زیرگذر و روگذرهای نیمه کاره، ترافیک و نبود پارکینگ و ده ها معضل دیگر خود گویای حقیقتی تلخ در شهر یاسوج است.

مقدم در خط مقدم نیست/ نارضایتی عمومی از شهرداری یاسوج / شورای شهر کجاست؟ / رئیس جمهور به فریاد مردم برسد

روی دیگر مشکلات و معضلات شهر یاسوج به شورای شهری برمی گردد که به واسطه رای مردم سکاندار شده اند و سوگند یاد کرده اند که امین و خدمتگزار شهروندان باشند اما چنان به محاق رفته اند و منفعل عمل می کنند گویی که شورای شهری در یاسوج وجود ندارد.

شهردار و شورای شهر یاسوج باید به شهروندان و رسانه ها پاسخگو باشند چرا شهری که لقب" پایتخت طبیعت ایران" را با خود یدک می کشد و از ظرفیت های گوناگون گردشگری و تفریحی برخوردار است اینگونه به دهستانی بی رنگ و رخسار تبدیل شود که چمن های فضای سبزش در کنار چشمه و رودخانه های جاری اینگونه خشک شوند.

مقدم در خط مقدم نیست/ نارضایتی عمومی از شهرداری یاسوج / شورای شهر کجاست؟ / رئیس جمهور به فریاد مردم برسد

خود کرده را تدبیر نیست

بارهای بار خبرنگاران روند تاسف بار وضعیت شهر یاسوج و مطالبات شهروندان در این خصوص را به مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استانداری و سایر مسئولان استان گوشزد کرده اند و پاسخ جالبی شنیده اند.

مسئولانی که نام آنها برده شد خود نیز از شهرداری و شورای شهر یاسوج دل خونی داشتند و به صراحت این موضوع را اعلام کردند اما حرف آنها این است که مردم باید در زمان انتخابات شوراها دقت کنند که چه افرادی را انتخاب می کنند زیرا انتخاب شهردار در واقع نتیجه همین انتخاب هاست.  

همه حرف های مسئولان در خصوص رای مردم به جا و درست است اما با این فرمان نمی شود شهری آباد داشت و باید تا دیر نشده است فکری به حال شهر یاسوج شود.

قرار است ریاست جمهوری دولت سیزدهم و هیئت همراه به شهر یاسوج سفر کنند و به نظر می رسد یکی از مسائل کلانی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با آنها باید مطرح کند وضعیت ناخوش احوال شهرداری و شورای شهر است که شهروندان در تماس های تلفنی خود با رسانه ها به جد خواستار پیگیری این موضوع از شخص رئیس جمهور دولت انقلابی و مردمی هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار