خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسنی:

امر به معروف و نهی از منکر فقط پرداختن به حجاب نیست

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط پرداختن به حجاب نیست.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۸۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

حجت الاسلام علی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط پرداختن به حجاب نیست، اظهار کرد: حجاب سنگر و خاکریز اولیه است که اگر تخریب شود خاکریزهای بعدی را خراب می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب موظف به ترمیم این خاکریز اولیه هستند، افزود: همه ما وظیفه داریم این خاکریزی که عمده آن را دشمن تسخیر کرده پس بگیریم؛ چراکه خاکریزهای دیگر ما تحت تاثیر این فروپاشی قرار نگیرد و جامعه ما به خصوص خانواده‌ها که اقتصاد، تربیت، حیا و اخلاق را تنظیم می‌کنند، فرو نریزند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ادامه داد: اگر خانواده فرو ریخت جامعه فرو خواهد ریخت و از اقتصاد و تولید چیزی نخواهد ماند و همه چیز فرو خواهد ریخت.

وی گفت: آرامش جامعه، امنیت جامعه و امنیت روانی جامعه در سایه حجاب و عفاف رغم می‌خورد؛ چراکه امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی از حقوق مسلم همه شهروندان است و هیچ کس حق ندارد به بهانه‌های مختلف که متاسفانه امروز برای آن می‌آورند موجب سلب آسایش دیگران شود.

حسنی بیان کرد: متاسفانه فضای مجازی و عده‌ای افراد سودجو در فضای حقیقی، فضا را برای درک درست از عفاف و حجاب غبارآلود کرده‌اند؛ زن ایرانی اگر دنبال ارزش است؛ اگر به دنبال شخصیت واقعی خود است و اگر می‌خواهد مدارج کمال را به بهترین شکل طی کند و به مراتب عالی انسانیت برسد و روحش تجلی‌گاه رحمت الهی باشد باید در صدف عفاف و حجاب قرار گیرد تا ارزش واقعی‌اش حفظ شود.

وی گفت: حجاب و عفاف یک خانم ارزش‌گذاری او و سنگین بودن کفه آبرو و احترام او است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از اسلام باید تشکر کرد به خاطر مسئله حجاب و این جزء نعمت‌های الهی است؛ ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه اسلامی از اهدافی است که دشمن در جنگ نرم آن را دنبال می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه همه باید گام‌های موثری در این خصوص برداریم، گفت: عده‌ای برای رفع تکلیف حرف‌هایی می‌زنند که این مشکلی را در بحث حجاب حل نمی‌کند و تنها داشتن قانون کفایت نمی‌کند.

وی ابراز کرد: قانون الزام آور است و باید اجرا شود؛ موضوع حجاب هم شرعی است و هم قانونی؛ یعنی واجب شرعی است؛ مجموعه‌ها و نهادهایی که در این خصوص مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند و این مطالبه جدی ما از دستگاه‌های مسئول است.

حسنی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم ادعا داشته باشیم، جامعه ما اسلامی است و حجاب و عفاف که از مصادیق مظاهر اسلامیت است توسط عده‌ای نادیده گرفته شود؛ اگر ما دنبال ترویج حیا و عفت در جامعه هستیم باید گفتمان‌سازی کنیم؛ با گفتمان‌سازی است که می‌توانیم به مقابله با فرهنگ شیطانی غرب برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات