حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از بزرگترین معجزات خداوند متعال در عصر معاصر است/تفکر واردات قربانگاه تولید داخلی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، متن خطبه حجت السلام والمسلمین رادمرد امام جمعه ماهدشت، مبنی بر حماسه خرمشهر، دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج علی گروسی، به شرح زیر است:
ببینید این سخنان مربوط به ۴مهر ۵٩است، چه کسی باور می کرد دشمن تا دندان مسلحی که ابرقدرت ها نمی گذاشتند یک روز بدون تسلیحات باشد، ما بالاخره بر او پیروز خواهیم شد و آنان که باور به وعده های خدا داشتند اینگونه امیدوارانه، امید را در جامعه می دمیدند و تحلیل ها درست را بدست عموم مردم می رساندند، این وقایع مانند فتح خرمشهر پیش روی ماست تا در این روزگار پر تلاطم ناامید نشویم، دلسرد نشویم، پای در رکاب امام جامعه بگذاریم و انقلاب مان را متصل به ظهور حضرت حجت (عج) کنیم. مردم عزیز مراقبت کنیم، از ایمان خودمان، مراقبت کنیم از تقوای خودمان، مراقبت کنیم از ایمان و تقوای جامعه مان، مراقبت کنیم از بصیرتمان، مراقبت کنیم از آرمان ها و اهداف و احکام اسلام و انقلاب اسلامی ما، انقلابی که این همه دستاورد و پیشرفت را نصیب ما کرده اخیرا هم مشاهده کردید، رونمایی از موشک خرمشهر ۴ (خیبر) را درست که قوت نظامی ما را برخ می کشد اما مهم تر از آن قوت علمی و فنی و تخصصی ما را برخ می کشد، چرا نمی توانیم این علم و تخصص و فن را در جاجای موضوعاتی که مربوط به رشد تولید می شود، نشر دهیم. اکنون دیگر زمان سازش نیست، سازش با تفکر واردات که قربانگاه تولید داخل ما است، آن ها که ما به این قربانگاه می برند، صرفا منافع خود را در نظر می گیرند، مردم را منافع انقلاب را ارزش نمی دانند، انسانیت را محترم نمی دانند، انتظار ما از حاکمیت برخورد ریشه ای و محکم با این زالو صفتان است که منافع خودشان را بر منافع مردم و انقلاب ترجیح می دهند. این ها همان هایی هستند که به دنبال شکاف اجتماعی می گردند و بر فضای دو قطبی می دمند، برای ماهی گرفتن از آب گل آلود، جهاد تبیین، جهادی است برای مصون سازی جامعه از افکار و اقدام مسموم این ها، خدا متعال همه ما را بر انجام این مهم یاری بفرماید. روز گذشته حضرت آقا دیداری با نمایندگان مجلس داشتند، نکات بسیار دقیق و مهم و راهبردی را مطرح کردند که امیدوارم در این سال آخر مجلس باتوجه به موضوعات مهمی هم که در پیش است مانند برنامه هفتم و بودجه بندی سال ١۴٠٣و قوانین مهم معطل مانده را با حساسیت به نتیجه برسانند، نکته ای عرض کنم برخی اوقات تعلل یا عدم پرداختن به موقع نسبت به تنظیم یک قانون جامع و کامل و ورود جریان ها و اندیشه های جناحی و سیاسی فضا را به سمت دو قطبی ها سوق می دهد مانند مسائل اجتماعی مانند حجاب و عفاف، نباید گذاشت فضاها و بحث های علمی مخلوط با اقدامات جناحی و سیاسی شود باید مراقبت کرد، سران قوای کشور این مراقبت را لازم است که داشته باشند. نکته آخر: اتفاقات خوب و مبارکی در حوزه های مختلف شهر در حال رخ دادن است که نیازمند حمایت های عمومی مردم است، با همدلی و همکاری و وحدت همه و عموم مردم از این شهد شیرین با هم بودن بهره مند خواهند شد. قرآن کریم پس از ذکر برخی از اسما و صفات خدای متعال میفرماید: «وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى...». تعبیر شریف «الأسماء» شامل جمیع اسمای خداوند میشود؛ یعنی هرچه اسم نیکو وجود دارد، از آن خداست. افزون بر این طبق قواعد عربی حصر هم وجود دارد یعنی غیر از خدای متعال، در اسمای حُسنی کسی سهمی ندارد، این اسماء حسنی مصادیقی هم دارد یکی از کاملترین مصادیق اسمای الهی وجود مبارک اهل بیت(علیهمالسلام) و اولیای الهی است و به همین جهت حضرت رضا علیهالسلام فرمودند: «نَحْنُ وَ اللَّهِ اَلْأَسْمَاءُ اَلْحُسْنَى». اینکه حضرت رضا علیهالسلام فرمودند: «ما بخدا، اسماء حسنی هستیم»، بهاین معنا است که اولیای خدا مظهر اسمای فعلی حق تعالی هستند و نه مظهر ذات و صفات ذاتی. این مظهریت، نه تنها منافاتی با توحید ندارد، بلکه جزو لوازم و آثار رحمتی توحید است؛ با اینکه همه موجودات علامت و نشانهی وجود ذات و صفات خداوند هستند، اما ائمه (علیهمالسلام) بهعنوان کاملترین مصادیق اسمای الهی، اسماء حسنای الهی محسوب شدهاند زیرا خداوند متعال در ائمه (علیهمالسلام) اوصاف، کمالات، نورانیت، شرف، عظمت و اموری را نهاده است که هیچ عقلی توان درک حقیقت و هیچ زبانی قدرت بیان آنها را ندارد و بههمین دلیل از آنها به«اسماء حسنی» یاد کرده است. در بین ائمه علیهمالسلام، امام رضا مظهر اسم «مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ» خدای متعال است اینکه مرحوم علامه طباطبایی میفرمودند: «همه امامان علیهمالسلام لطف دارند، اما لطف حضرت رضا علیهالسلام محسوس است.» و در نقلی دیگر، بیان میکردند: «همه امامان معصوم علیهمالسلام رئوف هستند، اما رأفت حضرت امام رضا علیهالسلام ظاهر است. انسان هنگامی که وارد حرم رضوی علیهالسلام میشود، مشاهده میکند که از در و دیوار حرم آن امام رأفت میبارد»، بههمین لحاظ است که نزد اهل معرفت، امام رضا مظهر «رحمت سابق» و «رأفت محسوس» خداست. امام حسین علیهالسلام رحمت واسعهی خدا و امام رضا علیهالسلام، رحمت سابق خدا است، رحمت الهی، با وجود سیدالشهداء سعه و گستردگی دارد و همه را دربرمیگیرد و همین رحمت واسعهی الهی، بهبرکت وجود امام رضا علیهالسلام در سریعترین زمان بهبندگان خدا میرسد، جالب اینجاست که در مورد این دو امام بزرگوار وارد شده است که زیارتشان، زیارت خدا در عرش است. امام رضا علیهالسلام خود درباره زیارت امام حسین علیهالسلام فرمودند: «مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ بِشَطِّ اَلْفُرَاتِ كَانَ كَمَنْ زَارَ اَللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ» و امام کاظم علیهالسلام ضمن روایتی درباره ثواب زیارت فرزندشان امام رضا علیهالسلام فرمودند: «مَنْ زَارَهُ وَ بَاتَ عِنْدَهُ لَیْلَةً شبی نزد ایشان بماند کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فِی عَرْشِهِ» این دو روایت ناظر بههمین شئونات رحمة اللهی در وجود امام حسین و امام رضا علیهما السلام است، بههمین جهت در سیره اولیاء خدا زیارت این دو بزرگوار، بسیار مورد تأکید است. خب ایام، ایام فتح خرمشهر است، یکی از بزرگترین معجزات خداوند متعال در عصر ما همین فتح خرمشهر است، حضرت آقا در سال ۵٩در اولین خطبه نمازجمعه بعد شروع جنگ نکات بسیار مهم و تحلیل بسیار ارزشمند و پیش بینی بسیار دقیقی را ارائه می دهند می فرمایند: تحلیل ما این است که اسلام و انقلاب اسلامی میدانی برای جولان می جست، این میدان به دست دشمن در مقابلش باز شد. ما کسی نبودیم که به خاک عراق یا هر خاک دیگری وارد بشویم و حمله را شروع کنیم. لذا ما حمله را شروع نکردیم اما دشمن که شروع کرد ما ضرب شصت را اول به این دشمن نزدیک و شروعکننده نشان دادیم. عمروبنعبدود خودش به میدان ما آمد، ما او را دعوت نکرده بودیم اما حالا که آمد دیگر برگشتن ندارد. در ادامه فرمودند: ما عراق را با نیروهایی که {متخاصم هستند} در این منطقه و مزدوران و خائنانی را که بر کرسی حکومت عراق سوارند آن ها را در این منطقه دفن خواهیم کرد و آنگاه نوبت دیگر مزدوران است و نوبت خود ابرقدرت ها است. دروازهی فتوحات جهانی اسلام، عراق است. معبر سیل خروشانی که باید به سوی کاخ های ستم روانه شود عراق است. ما این مبارزهطلب دیوانه را در اینجا به سزای خود خواهیم رسانید با دو نیرو؛ اول نیروی ایمان به خدا و دوم نیروی انسانی یک ملت بزرگ و استوار این دو عامل را ابرقدرتها در محاسبات خود به حساب نیاوردند.