خبرهای داغ:
سردار میرزایی عنوان کرد

نقش‌آفرینی نیروی هوایی در فتح خرمشهر

همدان-فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی هوایی در فتح خرمشهر و درخشش آن در این عملیات گفت: در ابتدای عملیات‌ها این عزیزان بودند که رژیم بعث عراق را غافلگیر می‌کردند.
کد خبر: ۹۵۱۵۳۵۸
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار رضا میرزایی در جمع رزمندگان شهرستان کبودراهنگ ضمن گرامیداشت سوم خرداد با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی هوایی در فتح خرمشهر و درخشش آن در این عملیات اظهار کرد: ما نباید نقش نیروی هوایی را در فتح خرمشهر را کم رنگ ببینیم چراکه در ابتدای عملیات‌ها این عزیزان بودند که رژیم بعث عراق را غافلگیر می‌کردند.

وی عنوان کرد: ما وقتی عملیاتی انجام می‌دادیم دشمن با استفاده از خلا می‌خواستند عقبه ما را بمباران کنند که خلبانان غیور نیروی هوایی و پدافند ما موفق وارد می‌شدند و دشمن را سرکوب می‌کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: بنی صدر در دوران دفاع مقدس ۴ عملیات را انجام داد که همه اینها ناموفق بودند و دشمن از شکست ما روحیه می‌گرفت که در نهایت مجلس بنی صدر را کنار گذاشت و ارتش و سپاه با صیاد شیرازی‌ها و هماهنگی‌های لازم عملیات‌های موفقی انجام دادند و نیروهای ما روحیه گرفتند و توانستند در برابر دشمن بایستند.

وی یادآور شد: عملیات فتح المبین یکی از عملیات‌های مشترک ارتش و سپاه بود که در این عملیات دزفول، اندیمشک و … را نیروهای ما آزاد کردند و امام (ره) در این مورد عنوان کردند که اجازه بازسازی و تجهیز را به دشمن ندهید و با قوت پیش بروید و شما پیروز میدان خواهید شد.

سردار میرزایی در پایان افزود: یکی از ویژگی‌های خوب ارتش این بود که رزمندگان را با تانک‌ها و ماشین‌های سنگین جابجا می‌کردند تا نیروها خستگی بابت ایاب ذهاب نداشته باشند و در کنار نیروی سپاه کمک کار نیروهای سپاه بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار