همایش "مادران تمدن‌ساز" در دلیجان برگزار شد

همایش "مادران تمدن‌ساز" با هدف ترویج فرزندآوری و حمایت از جوانی جمعیت با حضور محسن پوراحمد کارشناس خانواده برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۹۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از دلیجان؛ همایش "مادران تمدن ساز" با مشارکت سپاه ناحیه دلیجان، شهرداری و شورای شهر، شبکه بهداشت و درمان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن سوم خرداد دلیجان  برگزار شد.

محسن پوراحمد کارشناس و روانشناس خانواده در این همایش با اشاره به ۳۱ مهارت طلایی و کلیدی برای بانوان در زندگی مشترک، گفت:  هیچ کسی این را نمی‌پسندد که در زندگی دائم کشمکش و تعارض وجود داشته باشد، هر آنچه یک خانم در تعامل با شوهر باید بداند تا آرامش در زندگی حکفرما شود در وهله نخست دانستن اولویت‌های همسر است.

وی ادامه داد: غفلت از سبک زندگی اسلامی را می‌توان به عنوان یکی از دلایل بروز اختلافات و کشمکش در زندگی دانست لذا  بایستی نحوه رفتار با شوهر لجباز، روابط زناشویی سالم، چگونگی انتقاد از شوهر، معنویت افزایی محیط خانه، عشق ورزی و محبت به شوهر را به عنوان هنر یک زن در نظر داشته باشید.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: یک ازدواج شاد نیاز به مهارت‌های اساسی در زندگی دارد مهرات‌هایی نظیر تعامل مناسب با خانواده شوهر، روش ارتباط کلامی محبت‌آمیز روزانه، چگونگی اثبات محبّت به شوهر، ضرورت نشاط و جذاب بودن و قهر گریزی و مدیریت مالی بخشی از این مهارت‌ها است.

پوراحمد با تاکید بر لزوم توجه به مهارت مدیریت مالی، افزود: این مهارت کلید یک ازدواج موفق و زندگی آرام است. اگر زوجین درباره مدیریت مسائل مالی از جمله پس انداز، خرج کردن، هزینه‌های اضافی و ... دیدگاه متفاوتی داشته باشند، همیشه بحث سر مسائل مالی باعث ایجاد تلاطم در زندگی خواهد شد.

وی افزود: مسلماً هر خانواده‌ای فرهنگ و نگرش‌های متفاوتی دارد. شما باید بتوانید با خانواده همسرتان نیز ارتباط مؤثر برقرار کنید. همچنین زندگی شاد و آرام نیاز به افراد مسئولیت پذیر دارد. وقتی انجام کاری را به عهده می‌گیرید باید تمام تلاش خود را برای انجام دادن آن کار به نحو احسن بکنید.

این روانشناس خانواده خاطرنشان کرد: دلیل عدم وفاداری برخی آقایان، مهارت تفاوت‌های کلامی و غیره بین زن و شوهر، لزوم برنامه‌ریزی خانم در مدیریت منزل، الگو بودن برای اعضای خانواده، لزوم معنویت‌افزایی خانه و خانواده، اهمیت اعتماد به شوهر، نحوه نامه نگاری با شوهر از جمله مهارت‌های دیگری است که باید فرا گرفته و در زندگی به کار بگیرید.

در پایان این همایش از مادران زیر ۴۰ سال دارای ۴ فرزند تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها