مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مطرح کرد

جان دوباره به اشتغال روستایی با کمک بسیج سازندگی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در مجموعه وزارت صمت با مشارکت بسیج سازندگی جانی دوباره به اشتغال روستاها خواهیم داد و به توسعه روستا کمک خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۱۱۷۵۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ علی جودکی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گردهمایی جهادگران، تسیهل‌گران صندوق‌های قرض‌الحسنه و مجامع جهادی در شهرستان فراهان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی، شاهکار انقلاب اسلامی و مولود انقلاب است، گفت: پس از انقلاب گروه‌های جهادی در برداشت گندم و جو کشاورزان را یاری می‌کردند، در ادامه جهاد دولتی آغاز شد اما به دلیل آفاتی که داشت، منحل شد و بسیج سازندگی در سال ۷۹ وارد عرصه خدمت‌رسانی شد.

وی افزود: در گروه‌های جهادی خدمت بی‌منت به خلق خدا میسر شد، کار بسیج سازندگی بسیار مهم و با فضیلت است و هر قدمی که در این راه برداشته شود اجری عظیم دارد.

جودکی با بیان اینکه مقوله اقتصاد فی نفسه پیچیده است و پارامترهای آن نیاز به تبیین دارد، گفت: ایران یک درصد وسعت سرزمینی و جمعیت دنیا را دارد اما ۷ درصد منابع دنیا در اختیار این کشور است؛ مشکلات اقتصاد کشور مربوط به منابع نیست و ضعف در حوزه مدیریتی است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در اقتصاد کشور اشتباهات فاحشی داریم، گفت: متاسفانه درآمدهای نفتی صرف زیرساخت‌ها نشده است، باید بپذیریم که اقتصاد کشور بیمار بوده و باید به فکر درمان آن باشیم.

وی افزود: در حوزه اقتصاد نیازمند تصمیمات یکپارچه هستیم، از هم گسیختگی بخش های مختلف اقتصادی باید ار بین برود.
جودکی با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در حوزه اقتصاد گفت: در عرصه اقتصاد پیشرفت‌های چشمگیری هم در برخی حوزه‌ها شکل گرفته اما نتوانسته‌ایم این پیشرفت‌ها را اطلاع رسانی کنیم و این امر سبب سرخوردگی و ایجاد یأس می شود، صادرات لوازم یدکی خودرو به اروپا یکی از این پیشرفت‌ها است.

وی با اشاره به نقش بسیج سازندگی در راه اندازی مشاغل خرد خانگی گفت: ایجاد مشاغل خانگی به تقویت اقتصاد خانواده کمک می کند؛ کشوری مانند چین با اقتصاد خانگی توانسته است به رشد اقتصادی دست پیدا کند و اکثر بازارهای جهانی را به دست آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: تسهیلات بسیج سازندگی، طرح صندوق های قرض الحسنه بسیج و آموزش ها و مهارت هایی برگزار شده توسط مجموعه بسیج سازندگی منجر به اشتغال دائم شده است.
وی افزود: شهرستان فراهان مستعد مشاغل خانگی در روستاها است، در مجموعه وزارت صمت با مشارکت بسیج سازندگی جانی دوباره به اشتغال روستاها خواهیم داد و به توسعه روستا کمک خواهیم کرد.

جودکی با تاکید بر اینکه بخشی از تولید باید در خانه ها صورت گیرد و از همین طریق اقتصاد خانوار را ارتقاء دهیم، گفت: بسیج سازندگی یعنی حرکت، ما برای حرکت در بسیج سازندگی باید فرصت ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف را احصاء کنیم، جایی که این مسائل با هم تلاقی می کند نقطه حرکت و پیشرفت است.

فراگیر کردن تفکر جهادی مأموریت مهم بسیج سازندگی

سرهنگ پاسدار نعمت‌اله نجفی، فرمانده سپاه فراهان نیز این گردهمایی گفت: گروه های جهادی بسیج فراهان با الگوبرداری از روحیه جهاد، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام اکنون به‌ عنوان منادی گفتمان انقلاب و مدافع آرمان بلند محرومیت زدایی در نقاط محروم در شهرستان خدمت رسانی می‌کند.
وی فراگیر کردن تفکر جهادی را مأموریت مهم بسیج سازندگی دانست و افزود: بسیج سازندگی تبلور جوهره حرکت جوانان انقلاب و شیفتگان اعتلای وطن برای پاسخ به نیازهای نظام و میهن اسلامی و زدودن چهره محرومیت از مناطق محروم کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی با تفکر جهادی است.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان تصریح کرد: جهادگران بسیجی، مجاهدانی که جان بر کف در تمام میدان‌های و بزنگاه های کشور حضور دارند و در بحران ها چون زلزله و سیل خدمت‌رسانی می کنند و جای فراموش‌شدنی نیست.
سرهنگ نجفی گفت: حاج عبدالله والی در منطقه بشاگرد خدمات ارزشمندی را ارائه داد و الگوی بسیجیان است؛ وی به عنوان فردی موثر و فعال در ایجاد و تقویت اردوهای جهادی و کمک به مناطق محروم کشور در بین جهادگران شناخته شده است.

وی با اشاره به خدمات بسیج در کرونا خاطرنشان کرد: از ابتدای کرونا تاکنون ۱۸ هزار بسته معیشتی و حمایتی با حفظ کرامت و شأن افراد توزیع شده است.

در حاشیه این مراسم از جهادگران بسیجی شهرستان فراهان تجلیل شد و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از نمایشگاه دستاوردهای بسیج سازندگی فراهان در عرصه اشتغالزایی بازدید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات