گروه های اجتماعی و مذهبی در ترویج سبک زندگی فاطمی نقش مهمی دارند

فاطمه گزمه گفت: داشتن معرفت ایمانی، شناخت و مطالعه سیره و منش ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) می تواند در الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی فاطمی موثر باشد.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۳۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، فاطمه گزمه، سرمربی صالحین شهرستان هیرمند در جمع خواهران بسیجی گفت: خانواده اولین نهادی است که می تواند به تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی اهتمام داشته باشد. بنابراین والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان با سبک و سیاق زندگی فاطمی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: برای تبیین و ترویج سبک فاطمی در خانواده، گام اول، آگاهی، دانش و شناخت کافی از زندگی و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) است که با آگاهی و دانش کافی به تربیت فرزندان خود براساس سبک زندگی فاطمی رسید.

سرمربی صالحین شهرستان هیرمند افزود: در گام بعدی مساجد، حوزه های علمیه، مدارس، مراکز آموزش عالی، جامعه و گروه های اجتماعی و مذهبی می توانند در ترویج سبک زندگی فاطمی نقش مهمی داشته باشند.

گزمه تصریح کرد: اقدام عملی و رفتاری تاثیر بیشتری نسبت به بحث و موعظه دارد بنابراین این مراکز و نهادها به ویژه خانواده ها باید با رفتار و عملکرد خود آموزه ها و سبک زندگی فاطمی را برای نسل جوان ترویج کنندو. با حرف زدن صرف نمی توان سبک زندگی فاطمی را در جامعه پیاده سازی کرد.

این مسئول در ادامه اذعان داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در توصیه‌های خود به جوانان تأثیرپذیری از سبک زندگی اسلامی را مورد تأکید قرار داده است، به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی به اصلاح سبک زندگی و عدم تأثیر پذیری از سبک زندگی غربی تاکید کرده و فرمود:«تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‌ها است.»

گزمه اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) برای ترویج سبک زندگی صحیح به صورت علمی و عملی تلاش می کردو در این مسیر مشقت های زیادی را متحمل شد. داشتن معرفت ایمانی، شناخت و مطالعه سیره و منش ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) می تواند در الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی فاطمی موثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار