خبرهای داغ:

از اشتغالزایی برای ۵۷۰ نفر تا صادرات به عراق و عمان

فاطمه جمیلی به اشتغالزایی برای ۷۰ کارگر به شکل مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم اشاره کرد و از از صادرات چوب پلاست به سلیمانیه عراق و عمان و انواع نخ به افغانستان و ترکمنستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۹۰۶۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-فاطمه جمیلی بانوی کارآفرین بسیجی و مدیر کارخانه نخ کش حریر مشهد در گفتگو با خبرگزاری بسیج بمناسبت هفته بسیج کارگران و کارخانجات، اظهار کرد: ازسال ۱۳۹۱ استارت تولید در این کارخانه زده شد، حدود ۱۱ سال است که فعالیت داریم و نخ‌های مربوط به (تریکوبافی، جوراب بافی و کش بافی و انواع جوراب) را تولید می‌کنیم.

مدیر کارخانه نخ کش حریر مشهد افزود: این بخش از صنعت نساجی سال ۹۰ در استان خراسان وجود نداشت و با احداث این کارخانه نیاز مصرف کنندگان این محصولات را در استان تأمین و بعد هم به اقسا نقاط کشور ارسال کردیم.

جمیلی ادامه داد: اصول و مبانی مرتبط با این شغل را بیشتر در کارخانه فرا گرفته و آموختم تا دانشگاه، از سال ۸۷ تا ۸۹ فاز‌های مطالعاتی را انجام دادم و اواخر سال ۸۹ طرح چوب پلاست را به پارک علم و فناوری خراسان رضوی ارائه داده و مجوز تولید گرفتیم و به طور جدی وارد این صنعت شدیم.

بانوی کارآفرین بسیجی به اشتغالزایی برای ۷۰ کارگر به شکل مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم اشاره کرد و گفت: این نیرو‌ها در حوزه‌های تولید چوب پلاست و انواع نخ فعالیت دارند.

چوب پلاست به سلیمانیه عراق، عمان و انواع نخ به افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود

جمیلی از صادرات چوب پلاست و نخ به کشور‌های منطقه خبر داد و با بیان اینکه چوب پلاست به سلیمانیه عراق و عمان صادر می‌شود، تصریح کرد: انواع نخ به افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

بانوی کارآفرین بسیجی با تأکید بر اینکه این کارخانه هم مانند مراکز صنعتی و تولیدی کشوردر شرایط شیوع بیماری کرونا در آستانه تعطیلی قرار داشت، اضافه کرد: با استارت تولید کِش ماسک، آن هم در شرایطی که برخی افراد سودجو در این حوزه بازار سیاه به راه انداخته بودند، دوباره کارخانه را احیاء کردیم و ظرف یک ماه به برند تولید کِش ماسک تبدیل شدیم، سازمان‌هایی مانند سازمان زندان‌ها در این رابطه به ما سفارش دادند و در فاز دوم به سمت ساخت دستگاه تولید کِش قیطانی حرکت کردیم.

جمیلی با بیان اینکه کار و کارآفرینی ربطی به جنسیت ندارد، تصریح کرد: باید فرهنگ کار و کارآفرینی را در جامعه ترویج دهیم.

باید در بحث اشتغالزایی زنان، اشتغال پایدار صورت بگیرد

بانوی کارآفرین بسیجی با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: باید در بحث اشتغالزایی زنان، اشتغال پایدار صورت بگیرد، تا برای کشور ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

جمیلی با تأکید بر اینکه متأسفانه مسئولان در بحث اشتغال آفرینی نگاه جنسیتی دارند، تصریح کرد: باید این نوع نگرش در بین مسئولان تغییر کند.

بانوی کارآفرین بسیجی اظهار داشت: به طور مثال اتاق بازرگانی در استان یک لیست واحد از مجموع اعضاء خانه صنعت، انجمن مدیران و اتاق بازرگانی ارائه می‌دهد که حتی نام یک خانم هم در لیست دیده نمی‌شود، یعنی حتی یک خانم کارآفرین در استان خراسان رضوی فعالیت ندارد.

 

ارسال نظرات