خبرهای داغ:
سردار قریشی مطرح کرد؛

استقبال چشمگیر نسل جوان از "راهیان نور" و "راهیان پیشرفت"/دشمنان به قدرت موشکی و پهپادی ایران اذعان دارند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهیان نور استخراج از معدن طلای دفاع مقدس است  و ۸۰ درصد زائرین مناطق عملیاتی در اردو‌های راهیان نور  را نسل جوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۰۸۸۲۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

استقبال چشمگیر نسل جوان از
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج (افتتاحیه راهیان نور کشور)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای سلامت و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، طی سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تاکید بر استفاده از دستاورد‌های دفاع مقدس مخصوصاً بر روی اهمیت راهیان نور و کنگره‌های شهدا و به تصویر کشاندن دستاورد‌های دفاع مقدس با استفاده از ابزار و بهره مندی از هنر و رسانه به نکات بسیار آموزنده ارزشمندی اشاره دارند.

وی با بیان اینکه  مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس فرمودند که معدن طلا و گنج با ارزش ملت ایران است که برای بهره‌مندی از این معدن،   فناوری راهیان نور را داریم، افزود: ملت ایران از زمان دفاع مقدس تا به امروز در صحنه عمل بوده اند و خودباوری، اعتماد به نفس، اتکا به مردم، حریت، آزادگی، مقاومت، ایستادگی، ایثار و ازخودگذشتگی از جمله دستاورد‌های دفاع مقدس است.

دشمنان از جنگ نظامی علیه ایران واهمه دارند
جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمنان از جنگ نظامی علیه ایران واهمه دارند و فرمانده عملیات مرکزی آمریکا هم به توانمندی موشکی و پهپادی ایران اذعان دارد و حتی او در سخنرانی خود اعتراف کرده که  به ملت ایران و این دستاورد‌های ارزشمند احترام می‌گذاریم.

سردار قریشی تأکید کرد: ایران امروز، به دلیل تجربه درخشان مردم در دفاع مقدس و از توانمندی‌های فنی، تکنیکی و تجهیزاتی در حوزه‌های دفاعی برخوردار است و اگر دشمنان از هرگونه حمله نظامی علیه ملت ایران می‌ترسند، به خاطر این ایستادگی‌ها و پیروزی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه باور "ما می‌توانیم" در جامعه و به ویژه نسل جوان وجود دارد و به بسیاری از فناوری‌ها و زیرساخت‌های علمی و دانشجویی دست پیدا کرده ایم و در رتبه‌های بالای جهان قرار داریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: کشور‌های مورد حمایت مستمر  آمریکا، در مباحث تکنولوژی و فناوری رفتار متفاوتی نسبت به ایران دارند، زیرا ایران در بحث درمان، ساخت دارو، هسته‌ای و هوافضا پیشرفت‌های شگفتی را به دست آورده است و آن‌ها به این دستاورد‌ها نیاز دارند.

۸۰ درصد زائرین راهیان نور  را نسل جوان تشکیل می‌دهند
سردار قریشی در پایان  تأکید کرد: راهیان نور استخراج از معدن طلای دفاع مقدس است  و ۸۰ درصد زائرین مناطق عملیاتی در اردو‌های راهیان نور  را نسل جوان تشکیل می‌دهند و این موضوعی است که در دل نوشته‌ها و ارتباطات این جوانان کاملاً مشخص است.


سردار قریشی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص چشم انداز سازمان بسیج مستضعفین از اردو‌های راهیان پیشرفت اظهار داشت: برگزاری مشترک راهیان نور و راهیان پیشرفت خواسته و مطالبه مردم و به ویژه نسل جوان است. متأسفانه بخشی از جامعه و  جوانان ما با دستاورد‌های انقلاب اسلامی به ویژه در قیاس با سایر کشور‌ها و شرایط کشور قبل از انقلاب اسلامی آشنا نیستند. به طور نمونه در حوزه نفت و پتروشیمی قبل از پیروزی انقلاب از لحاظ مدیریتی و اداری در یکی دو پالایشگاهی که داشتیم به کارشناسان و مستشاران بیگانه وابسته بودیم و آن‌ها بخش نفت را اداره می‌کردند.

وی تأکید کرد: کشورمان از جهت ساخت سد، قبل از پیروزی انقلاب با وجود ۱۶ سد در کشور، تمامی این سد‌ها تحت پوشش و ساخت غربی‌ها قرار داشتند و سیلو‌های گندم کشور را قبل از پیروزی انقلاب روس‌ها ساخته بودند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: متاسفانه این باور را در جامعه ایرانی ایجاد کرده بودند که شما نمی‌توانید چنین دستاورد‌هایی داشته باشید و این زیرساخت‌ها را بسازید. جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها جز کشور‌های برتر دنیا است و افتخار می‌کنیم که در حوزه‌های پالایشگاهی گاز و پتروشیمی و همچنین سدسازی و امثال آن به خودکفایی رسیدیم و حتی می‌توانیم شاخص حضور شرکت‌های ایرانی در مناقصه‌های بین المللی باشیم و در این رابطه جزو اولین‌ها هستند.

سردار قریشی مطرح کرد:  ستاره خلیج فارس، پالایشگاه‌های عسلویه و فاز دوم پالایشگاه‌های آبادان از کانون‌های بازدید زائرین راهیان پیشرفت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در جنوب کشور بودند و  امروز  دستاورد‌های ما خصوصاً در این حوزه بسیار عمیق و مهم است. بازدید از این دستاورد‌ها از سوی مردم و به ویژه نسل جوان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بسیاری از نیرو‌های فنی از مهندسین با هماهنگی دولت در تمامی مناطق مورد نظر در قالب اردو‌های پیشرفت حضور پیدا خواهند کرد و زائرین  به شکل خاص با دستاورد‌های انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه برگزاری راهیان نور و پیشرفت را برای تمامی اقشار جامعه پیش‌بینی کردیم و اعزام‌هایی هم داشته ایم، ولی عمدتاً برای دانش آموزان و دانشجویان بوده است، ادامه داد:  این اردو‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و نمایشگاه هوافضا سپاه در تهران یکی از محور‌های مهم بازدید افراد در قالب اردو‌های راهیان پیشرفت است.

حتی افرادی در دانشگاه‌ها که نسبت به این موضوع موضع مخالف داشتند در اردو‌های راهیان پیشرفت شرکت کرده و تعداد بسیار قابل توجهی از این عزیزان اعزام شدند و  حضور آن‌ها در اردو‌های راهیان پیشرفت نگاهشان به دستاورد‌های انقلاب اسلامی را تغییر داد

حتی افرادی در دانشگاه‌ها که نسبت به این موضوع موضع مخالف داشتند در اردو‌های راهیان پیشرفت شرکت کرده و تعداد بسیار قابل توجهی از این عزیزان اعزام شدند و  حضور آن‌ها در اردو‌های راهیان پیشرفت نگاهشان به دستاورد‌های انقلاب اسلامی را تغییر داد

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: حتی افرادی در دانشگاه‌ها که نسبت به این موضوع موضع مخالف داشتند در اردو‌های راهیان پیشرفت شرکت کرده و تعداد بسیار قابل توجهی از این عزیزان اعزام شدند و  حضور آن‌ها در اردو‌های راهیان پیشرفت نگاهشان به دستاورد‌های انقلاب اسلامی را تغییر داد؛ به عنوان مثال، شناور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نشانگر قدرت و توانمندی نیروی دریایی سپاه پاسداران در ابعاد مختلف نظامی و فنی و تجهیزات است.  این افراد با حضور در راهیان پیشرفت و نگاه به این دستاورد‌های انقلاب اسلامی با یک تحول عظیم مواجه شدند و خودباوری عظیمی برای آن‌ها به بار آورد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار