بسیج با فرهنگ تحول گرایی عجین شده است/پایگاه های بسیج مراکز و سنگرهای مدافع انقلاب هستند

فرمانده سپاه فراهان گفت: بسیج کاملاً پایه مردمی دارد و فرماندهان باید مأموریت خود را به‌صورت محله محور اجرایی کنند و در تمام میادین سخت، نیمه سخت و نرم پای‌کار هستند.
کد خبر: ۹۵۰۶۵۰۴
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ جلسه تشکیل محله اسلامی در مساجد فراهان با حضور فرماندهان پایگاه ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی مساجد شهرستان در مسجد جامع فرمهین برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه فراهان در این مراسم با اشاره به هم افزایی مسجد و پایگاه بسیج در جهت تحقق تمدن اسلامی گفت: فراگیر شدن دولت اسلامی نیازمند زیرساخت و ابزار است، محله اسلامی مسجد محور ابزارِ ظهور امام زمان(عج) و فراگیر شدن جریان حق و تمدن اسلامی است.

وی افزود: بسیج با فرهنگ تحول گرایی عجین شده است، در تحقق محله اسلامی اولین قدم تحولی باید در پایگاه های بسیج ایجاد شود، یکی از مقدمات محله اسلامی حضور در بین مردم است.

یعقوبی اظهارکرد: باید از همه ظرفیت‌های مردمی در محلات با محوریت مساجد در راه خدمت به مردم استفاده کنیم.

سرهنگ پاسدار نعمت الله نجفی، فرمانده سپاه فراهان در این مراسم گفت: بسیج در تمام عرصه‌ها به‌ عنوان شجره طیبه برای نظام بوده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از بین بسیج 20 میلیونی حداقل باید 8 تا 10 میلیون بسیجی آن پای‌کار باشند و فعال و جهادی به میدان بیایند.

وی افزود: بسیج باید چابک و آماده باشد و به‌ صورت جهادی پای‌کار بیاید. در حوادثی نظیر کرونا و سیل آهنگران، بسیج شهرستان در کنار دولت‌ قرار گرفت و با توان مردمی پای‌کار آمد و حوادث و اتفاقات ناگوار را به‌ نوعی مدیریت کرد و از بحران خارج کرد.

نجفی اظهار کرد: بسیج کاملاً پایه مردمی دارد و فرماندهان باید مأموریت خود را به‌صورت محله محور اجرایی کنند و در تمام میادین سخت، نیمه سخت و نرم باید پای‌کار باشند؛ همچنین در جنگ نرم باید فرماندهان جلوتر باشند و با ارتباط خوب مردمی، مساجد را در اولویت کار قرار بدهند.

فرمانده سپاه فراهان اظهار کرد: ما پایگاه مقاومت بسیج در تراز انقلاب در محلات می‌خواهیم، این پایگاه‌ها در واقع سنگرهای مدافع انقلاب اسلامی باید آماده خدمت به مردم در محله باشند تا در یک محله با محوریت مسجد و امام جماعت به عنوان دولت اسلامی آن محله عمل کنند و یاری رسان دولت در حل مسائل محله باشند.

فرمانده سپاه فراهان افزود: پایگاه های بسیج در هر محله با هم افزایی ظرفیت‌های محله و امام جماعت باید بتوانند با تولید قدرت نرم به حل مسائل و مشکلات مردم بپردازد.

صابر حیدری، مسئول امور رسیدگی به مساجد فراهان گفت: در آیات و روایات اسلامی به دو عنصر زمان و مکان تاکید شده است و مسجد یکی از مکان های مقدسی است که روایات بر ارزش و عظمت مسجد دلالت دارد.

وی افزود: در گام دوم انقلاب تحقق محله اسلامی با محوریت مساجد انجام شود؛ در دوران دفاع مقدس و بحران های زلزله، سیل و کرونا مساجد ظرفیت های اجتماعی خود را برای خدمت رسانی به مردم به منصه ظهور رساندند.

مسئول امور رسیدگی به مساجد شهرستان فراهان گفت: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش یکبار مصرف، تهیه آبمیوه و توزیع میان کادر درمان و بیماران بیمارستان ها، تهیه داروی بیماران کرونایی بخش هایی از خدمات بچه های مساجد در دوران کرونا بوده که نشان از نقش کلیدی و اثرگذار مساجد در ارایه خدمت به مردم بوده است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب باید رویکرد مسجد محوری و احیای کارکرد مساجد برای حل مشکلات و خدمت به مردم تقویت شود.

حیدری در ادامه گفت: پایگاه‌های بسیج باید بتوانند با محوریت مساجد و ظرفیت مردمی در امر خدمت صادقانه به مردم نقش‌آفرینی کنند.

مسئول امور رسیدگی به مساجد فراهان خاطرنشان کرد: به فضل الهی تمامی ظرفیت‌ها را برای حل مسائل مختلف محله پای کارخواهیم آورد و گامی بلند برای تحقق جامعه اسلامی برخواهیم داشت.

 

ارسال نظرات