خبرهای داغ:

500 زندانی جرائم غیر عمد در آذربایجان غربی چشم بر همت خیران دارند

همزمان با ماه مبارک رمضان و به همت دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، جشن گلریزان برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد مالی در تکاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۰۱۵
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، با حضور اسماعیل حیدری آزاد فرماندار، حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان، اعضای شورای تأمین و تعدادی از رؤسای ادارات و خیرین نیک اندیش تکابی جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی در تالار تشریفات این شهرستان برگزار شد..

جمشید مرادخانی معاون اداره کل زندانهای آذربایجان غربی در این مراسم، گفت: ستاد دیه استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۱ به همت مردم بزرگوار استان و خیرین مبلغ  ۳۲ میلیارد تومان جمع آوری کرده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های مستمر رئیس کل دادگستری استان از این مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به صورت مستقیم از سوی خیرین و ۱۲ میلیارد تومان هم از سوی بنیاد مستضعفان و جانبازان اخذ شد و مابقی مبلغ هم از سوی ستاد دیه کشور تأمین و پرداخت شد.

وی افزود: با حصول این مبلغ ۳۵۰ زندانی جرائم غیر عمد مالی در سطح استان آزاد شدند.

معاون اداره کل زندان‌های استان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری هم ۵۰۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد مالی در سطح استان حائز شرایط آزادی از زندان هستند، که تا امروز ۲۴ میلیارد تومان بابت آزادی آنان جمع آوری شده است.

ابراهیم بابا مرادی رئیس دادگستری تکاب در حاشیه این مراسم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: سال قبل اولین جشن گلریزان در تکاب به همت دادگستری و دادستان انقلاب و خیرین برگزار و تعدادی زندانی آزاد شد، امیدواریم امسال نیز با عنایت به استقبال گرم خیرین زندانیان بیشتری  آزاد شوند.

مهدی تقی زاده دادستان عمومی و انقلاب تکاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: برای دومین سال پیاپی در تکاب جشن گلریزان برگزار می شود تا تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی که به دلیل عدم توان مالی و متأثر از شرایط اقتصادی در زندان هستند آزاد شده و به آغوش پر مهر خانواده بازگردند.

تقی زاده افزود: سال قبل به همت دادگستری و دادستان انقلاب و خیرین تکابی ۸۰۰ میلیون تومان جمع آوری و ۲۱ زندانی آزاد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار