مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی خبر داد

ارزآوری ۵۶ هزار دلاری صنایع دستی استان مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار درآمد از صادرات صنایع دستی استان مرکزی حاصل شده است.
کد خبر: ۹۵۰۴۲۲۲
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری صنایع‌دستی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از هنرمندان این استان گفت: سال گذشته در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان مجوزهای سه گانه شامل، 356 فقره پروانه تولیدی انفرادی، 3 فقره پروانه تولید کارگاهی، 502 فقره کارت شناسایی و 3 فقره کارت شناسایی برای زندانیان صادر شده است.
وی افزود: تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و دارای نشان ملی، برگزاری دوره‌های آموزش شاغلین، افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان‌های کمیجان و نیم ور محلات، برگزاری جمعه بازارها، برگزاری جلسات با هنرمندان برای هم اندیشی و رفع مشکلات و شرکت آثار هنرمندان در جشنواره فجر صنایع دستی از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: 73 نفر از هنرمندان فاقد پوشش بیمه تامین اجتماعی سال گذشته به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که در نهایت 56 نفر تحت پوشش قرارگرفتند و هم اکنون 310 نفر از هنرمندان صنایع دستی در لیست انتظار پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
مرزبان با اشاره به ارزآوری صنایع دستی استان در سال گذشته عنوان کرد: صنایع دستی هر کشور علاوه بر اینکه به عنوان بخشی از هویت ملی آن کشور از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است، می‌تواند در صورت برخوردار بودن از قابلیت‌های جذب خریدار خارجی بخشی از منبع درآمد کشور نیز محسوب شود و آنچه که امروز صنایع دستی را زنده و خاص نگه داشته زیبایی منحصر به فرد، دست ساز بودن و تعلق داشتن به یک فرهنگ خاص است که در این راستا سال گذشته ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار درآمد از صادرات صنایع دستی استان مرکزی حاصل شده است.
وی افزود: در حوزه گردشگری و صنایع دستی سال گذشته 126 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده که 106 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات در این حوزه اخذ شد و این در حالیست که 93 میلیارد و 450 میلیون ریال از اعتبار تسهیلات تبصره 18 در سال 1400، جذب شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات