خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان؛

شب قدر بهترین فرصت توبه و بازگشت به سوی خداست

حجت الاسلام جواد ناصری شب قدر را بهترین فرصت برای شستن قلب از زنگار گناه دانست و عنوان کرد: اگر نتیجه شبهای قدرما آمرزش گناهان و بازگشت به سوی خدا نباشد ضرر کرده ایم.
کد خبر: ۹۵۰۴۱۵۷
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرا رسیدن شب های پر فضیلت قدر حجت الاسلام جواد ناصری در مصاحبه با خبرنگار افتخاری بسیج پیرامون این شب های با فضیلت و سرنوشت ساز گفت: همه ما می دانیم که شب قدر با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و باعظمتی همانند نزولِ اجمالی قرآن، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها و تدبیر و برنامه‌ریزی‌های جدید و نزول جبرئیل و فرشته‌ها همراه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان ، ادامه داد: شب قدر  شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان بوده و امام صادق  علیه السلام این شب را «قلب» این ماه  مبارک نامیده است (قَلبُ شَهرِ رَمَضانَ لَیلَةُ القَدرِ : قلب ماه رمضان، شب قدر است) .

کارشناس مسایل مذهبی افزود: اما به موضوعی که باید توجه کنیم این است که انسان‌هایی که قدر زمان و فرصت‌های زندگی را می‌دانند، هیچ موقعیتی را بیهوده و به واسطه کاهلی یا بی توجهی از دست نمی‌دهند؛ چنین افرادی قدر و ارزش شب‌های قدر را نیز دانسته و برای کسب خیرات و برکات این فرصت معنوی تلاش می‌کنند.

وی گفت: شب قدر فرصتی است برای شست وشوی آینه دل، این شب بهترین فرصت است تا خوبیها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. پس بهترین راه برای استفاده از این شب ها این است که این شب هایمان را هر قدر که برایمان مقدور است با تلاوت قرآن به خصوص تلاوت سوره هاى یس ، عنكبوت ، روم و دخان و همچنین توبه و استغفار از گناهان خود بپردازیم چرا که خداوند می فرمایند"ایها الشاب، اذا تبت ثم نقضت ، فلا تستحى ان ترجع الینا؛اى جوان! چنان چه توبه كردى و شكستى، از این كه دوباره به سوى ما باز گردى شرمگین مباش.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار