خبرهای داغ:
حجت الاسلام رضایی:

رمز ماندگاری در ضیافت الهی ماه رمضان «حُسن خلق» است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین رمز ماندگاری در ضیافت الهی ماه رمضان را کیمیای «حُسن خلق» خواند و گفت: با فرزندان، خویشان و دوستان خود با اکسیر حسن خلق ومهربانی برخورد‌کنید.
کد خبر: ۹۵۰۱۷۰۶
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

رمز ماندگاری در ضیافت الهی ماه رمضان «حُسن خلق» است
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در جمع کارکنان ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان طی سخنانی اظهار داشت: در خصوص ایام ماه مبارک رمضان  و بهره مندی بیشتر روزه داران از این ماه آیت الله کشمیری ۹ توصیه دارند که شنیدن و عمل به این توصیه‌ها برای هر مسلمانی خالی از لطف نیست.

وی با بیان اینکه حتما دقایقی از ساعات رازآمیز روزه داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز «تفکر» باخود وخداوند متعال، ادامه داد:  خصوصاً به نوع رابطه حضرتش با خودتان بیندیشد امید است ابوابی از معرفت به رویتان باز شود.
  
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین حالت‌های بندگی خصوصا در رمضان المبارک حالتیست که توصیه مؤکد نبی مکرم (ص) است و آن «سجده طولانی» می‌باشد. فقط خداو اولیاء الهی می‌دانند می‌دانند هنگام سجده عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه برکاتی از عالم ربوبیت بر سرشما می‌بارد. حتماً در روز یک سجده طولانی داشته باشید.

حجت الاسلام رضایی مطرح کرد: آغاز ماه رمضان حتماً نیت کنید که للله روزه بگیرید و آداب روزه داری را تا آنجا که نشاط دارید انجام دهید. کمیت گرا نباشید کیفیت جو باشید. دنبال ختم آیات وادعیه نباشید. درپی هضم آن‌ها باشید. غذای اندک را خوب بجوید تا جزء جانتان شود. بزرگترین مشکل ما قشری نگری به دین و شریعت است. با خود فکر کنید آنقدر در سال‌های قبل با ولعِ زیاد خوانی اعمال انجام دادید به کجا رسیدید.

 دلال با کسر دال یعنی ناز کردن. هنگام افطار برای خدا ناز کنید، چون برایش روزه‌گرفتین وحضرتش خوان کرم گسترده لقمه اول را نزدیک دهان ببرید، اما نخورید و دعا کنید. یعنی به خدا عرض می‌کنید اگه حاجتم را بدهی افطار می‌کنم به این حالت دلال می‌گویند؛ معجزه می‌کند.

وی با بیان اینکه  حتی المقدور بر سفره خانه خود افطار کنید حتی در مساجد افطار نکنید، یادآور شد: بگذارید برکت افطار و دعای مستجاب لحظه‌ی افطار به خانواده وخانه شما تعلق گیرد. در ضمن هنگام افطار دِلال کنید


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین رمز ماندگاری در ضیافت الهی ماه رمضان را کیمیای «حُسن خلق» خواند و گفت: با فرزندان، خویشان و دوستان خود با اکسیر حسن خلق ومهربانی برخورد‌کنید. همیشه خصوصاً در این ماه خوش برخورد باشید. لحظه عصبانیت و خشم شما همان لحظه اخراج شما از این مهمانی الهیست.

حجت الاسلام رضایی افزود: کشتی رؤیایی رمضان سوار بر امواج دریای «اشک» به ساحل نجات می‌رسد. ازخدای سبحان در این ماه خصوصاً اسحار سحرآمیز آن اشک و گریه درخواست کنید. البته شرط سحرخیزی واشک ریزی دلشکسته داشتن است. همچنین از ابتدای ماه رمضان باید هدف گذاری شما «لیلة القدر» باشد که جان جان رمضان است. در این خصوص سخن زیاد است لیکن «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز». فقط سعی کنیم شب قدر در ما واقع شود نه درماه.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه «ربیع القرآن» است، تاکید کرد: در این بهار قرآنی هرروز یک آیه را انتخاب کنید و تا افطار به طور متناوب تلاوت و در پیرامون آن تدبر نمایید امید است دم دمای افطار آن آیه برای شما پرده از رخسار بردارد و  بالامام تمام الصلاة والصیام. در سراسر ماه رمضان توجه شما به روزه دارحقیقی و انسان کامل یعنی وجود ذی جود حجة بن الحجج البالغة (عج) نمی‌بایست منقطع شود. روزه و نماز وبندگی شما از کانال آن حضرت به بارگاه باری تعالی بار می‌یابد.
 

بسیجی بمانید و از خدا برای بسیجی ماندن کمک بخواهید 
حجت الاسلام رضایی در بخش بعدی از صحبت هایش  به توصیه مقام معظم رهبری مدظله العالی در جمع بسیجیان در تاریخ پنج آذر ۱۴۰۱اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در دیدار با بسیجیان، به شرح چند نصیحت پرداختند که نصیحت اوّل ایشان این بود که بسیجی بمانید! از خدا کمک بخواهید برای بسیجی ماندن. روحیه‌ی بسیجی، ایمان بسیجی را حفظ کنید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه به برشی از صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان در تاریخ پنج آذر ۱۴۰۱ مبنی بر اینکه "قدر خودتان را بدانید. نه اینکه تفاخر کنید؛ نه، خاصیّت بسیجی بودن تفاخر نکردن است، امّا بدانید که خدای متعال به شما توفیق داده چه موضع مهمّی را انتخاب کنید و انتخاب کرده‌اید؛ قدر این را بدانید. "، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که دشمنتان را بشناسید و اوّل هم بدانید دشمن کیست؛ دشمن را اشتباه نکنید. ثانیاً وقتی دشمن را شناختید که کیست، نقطه‌ضعف‌های دشمن را بشناسید، ناتوانی‌های دشمن را بشناسید.

در مقابل نقشه‌ی دشمن غافلگیر نشوید
وی در پایان تصریح کرد: دشمن همیشه سعی می‌کند خودش را در نظر شما بزرگ و قوی جلوه بدهد. سعی کنید بشناسید دشمن در چه وضعیّتی است، چه ضعفهایی، چه نقطه‌ضعف‌هایی، چه ناتوانی‌هایی دارد. دشمن را بشناسید، نقشه‌های دشمن را بشناسید. خیلی‌ها در مقابل نقشه‌ی دشمن غافلگیر میشوند؛ [مراقب باشید]غافلگیر نشوید.


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار