خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی:

فعالیت ۲۵۵گروه جهادی ایام نوروز در مناطق محروم استان/" افسران سپاه پیشرفت" طرح الگویی خراسان‌جنوبی

گفت: ۲۵۵ گروه جهادی در مجموع در ایام عید نوروز فعالیت خواهند داشت که ۳هزار و ۴۳۸ نفر جهادگر را شامل می‌شود و نیز ۹ گروه جهانی میهمان شامل ۳۶۵ نفر جهادگر نیز در مناطق محروم استان فعالیت خواهند داشت.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۸۶
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی جهادگران در سطح استان خراسان جنوبی برای اولین بار اظهار داشت: جشنواره ملی جهادگران در مرداد ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود و آثار برتر استانی به جشنواره ملی جهادگران کشوری راه پیدا میکند.

وی با بیان اینکه آثار جشنواره در سه زمینه ادبی، هنری و تخصصی برنامه ریزی شده است افزود: حوزه عمران و محرومیت‌زدایی، سبک زندگی جهادی، بهداشت و سلامت، آموزش تحصیلی و جهاد علمی آموزشی، جهاد تبیین و خدمات مومنانه از موضوعات این جشنواره است.

هنری، نگاه و رویکرد اصلی از برگزاری جشنواره را حل مسئله دانست و ادامه داد: همچنین فعالیت گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است یکی از موضوعاتی است که در جشنواره لحاظ شده است و نیز گفتمان‌سازی، مطالبه گری، امیدآفرینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از موضوعاتی که در جشنواره برنامه ریزی شده است تا آثار برتر در سطح استان شناسایی کنیم.

وی، شرح حال نویسی، مستند، فیلم، عکس، شعر، نماهنگ، روایتگری و سرود قالب آثار جشنواره ملی جهادگران عنوان کرد و گفت: مهلت ارسال آثار که از نیمه شعبان آغاز شده تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد. حضور برای عموم مردم آزاد است و مشارکت همگان را می‌طلبد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های جهادی در ایام نوروز ۱۴۰۲ و همزمانی با ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت‌های جهادی از ۱۵ اسفند با کاشت بیش از ۲۰ هزار نهال توسط گروه‌های جهادی در سطح استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه نگاه به مجموعه جهادی تخصصی شده در چند بخش در بازه‌های زمانی مختلف در طول سال به قشر‌های خاصی اختصاص دادیم و فعالیت متمرکز انجام شده است عنوان کرد: در حوزه فعالیت‌های گروه‌های جهادی دامپزشکی قرارگاهی شکل گرفته است که با اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اقدامات ویژه‌ای در حوزه دامپزشکی انجام می‌شود و نیز در حوزه اصناف و گروه‌های جهادی فنی و مهارتی فعالیت‌های تجمعی صورت می‌گیرد و خدمات گسترده‌تر به مردم ارائه می‌شود.

هنری با بیان اینکه از کار‌های الگویی تفاهم اداره کل آموزش و پرورش، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی است که از یک ماه قبل طرح افسران سپاه پیشرفت به منظور جهاد علمی آموزشی آغاز شده است افزود: در قالب سامانه‌ای فراخوانی بین معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انجام شده است و کسانی که تمایل به این فعالیت جهادی داشتند در سامانه ثبت نام شدند و دوره‌ای برای آن‌ها برگزار شده برای آمادگی در این جهت که به صورت الگوی در کشور اقداماتی دارند که در هفته دفاع مقدس سال آینده اختتاحیه این طرح را خواهیم داشت.

وی همچنین به مجموعه فعالیت‌های جهادی دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای اشاره و اظهار کرد: دبیرخانه فعالیت‌های جهادی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تشکیل شده و در زمینه‌های مختلف از ظرفیت اساتید، دانشجویان و کارگاه‌های عملی در دانشگاه استفاده می‌شود و اخیرا آموزش‌های مشاوره روانشناسی جهادی آغاز کردند و اواخر اسفند در طبس فعالیت دارد و دو هفته گذشته به مدت ۱۰ روز در مناطق زلزله زده خوی حضور داشتند و خدمات مشاوره‌ای به مردم ارائه کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: در حوزه‌های پزشکی و دندان پزشکی نیز با توجه به نیاز بالایی که در برگزاری اردو‌های جهادی در استان داریم و در سال پیش رو با تفاهمی که با قرارگاه محرومیت زدایی دنبال می‌کنیم بخشی از اعتبارات تامین مواد مصرفی مورد نیاز گروه‌های جهادی پزشکی اختصاص گرفته است و در بخش پزشکی و کشاورزی برای استفاده از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای افزایش گروه‌های جهادی در سال آینده برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان غبارروبی و آماده سازی مساجد در اولویت برنامه‌های گروه‌های جهادی قرار می‌گیرد گفت: ۲۵۵ گروه جهادی در مجموع در ایام عید نوروز فعالیت خواهند داشت که ۳هزار و ۴۳۸ نفر جهادگر را شامل می‌شود که ۲هزار و ۴۳۷ نفر برادر و هزار و یک نفر خواهر هستند و نیز ۹ گروه جهانی میهمان شامل ۳۶۵ نفر جهادگر نیز در مناطق محروم استان فعالیت خواهند داشت.

هنری با بیان اینکه ۶گروه جهادی میهمان و قرارگاه جهادی ملی یونس که متشکل از سه گروه جهادی است به استان عزیمت می‌کنند خاطرنشان کرد: گروه جهادی یونس با تعداد ۱۰۰جهادگر در شهرستان زیرکوه، گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه شریف با ۴۰جهادگر و گروه جهادی دانشگاه علامه طباطبایی با ۴۰جهادگر در شهرستان درمیان، گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با ۷۰جهادگر و گروه جهادی تلاشگران ظهور از مازندران با ۲۵ نفر نیز در شهرستان سربیشه، گروه جهادی رضوان با ۷۰ جهادگر و گروه جهادی دانشگاه امیرکبیر تهران با ۲۰ جهادگر در شهرستان نهبندان خدمات رسانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: نقاط هدف ارائه خدمات گروه‌های جهادی ۱۵۷ نقطه روستایی و ۹۸ نقطه حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم شهرستان هاست.

هنری با اشاره به عرصه‌های مختلفی که اقدامات گروه جهادی در آن شکل می‌گیرد افزود: در بحث‌های عمرانی، تکمیل و مرمت مسکن محرومین، کانال‌کشی مزارع روستایی پروژه‌ای که در سطح استان انجام می‌شود، مرمت مدارس سرویس‌های بهداشتی، فضا‌های فرهنگی، تکمیل حسینیه‌ها و مدارس و نیز در حوزه اشتغال آموزش‌ها و کارگاه‌های الگویی کار اجرایی انجام شده و به بهره برداری می‌رسد یا از ظرفیت تسهیلگری گروه‌های جهادی در پرداخت تسهیلات و راهنمایی کارگاه‌های اشتغالزایی را دنبال می‌کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: جلسه‌ای با هماهنگی فرمانداری‌ها و کارگروه استانی با حضور استاندار به منظور هماهنگی پشتیبانی اردو‌های جهادی برای حمایت دستگاه‌های اجرایی از گروه‌های جهادی تشکیل گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴ قرارگاه جهادی منطقه‌ای در سطح استان تجهیز رسانه‌ای برای پوشش رسانه‌ای و تهیه مستند از فعالیت‌های گروه‌های جهادی تشکیل شده است خاطرنشان کرد: تفاهمی با موسسه عمران و مسکن بسیج زیرنظر بنیاد تعاون بسیج بسته شده که ماشین آلات و دستگاه‌های مورد نیاز برای حمایت از قرارگاه‌های جهادی را تهیه کند.

هنری ادامه داد: از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده خواهد شد و کمک‌های مومنانه نیز در اواخر هفته جاری توزیع بسته‌های خدمات مومنانه در سطح استان را داریم.

وی با اشاره به آمار کل گروه‌های جهادی استان افزود: ۲هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت سامانه اطلس جهادی شدند که ۹۷۶ گروه جغرافیا محور هستند که منطقه هدف مشخص دارند و حداقل پنج سال در منطقه خدمات ارائه می‌دهند یک هزار و ۶۶ گروه محل محور است که در همه پایگاه مساجد داریم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۱ از ۲هزار و ۹۷۹ اردوی جهادی در سطح استان ۳۵ هزار و ۷۲۴نفر در این اردو‌ها شرکت کردند ۶۰ درصد برادران و ۴۰ درصد خواهران را شامل می‌شوند که حدود ارزش ریالی خدمات آن‌ها ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌های جهادی مورد تاکید رهبر انقلاب است که تعداد جوانان بیشتری امکان حضورشان در مناطق محروم برای خدمات رسانی به مردم فراهم شود تا علاوه بر خودسازی و بهره بردن از اوقات فراغت جوانان، تربیت نسل مدیریتی برای آینده نظام در این اردو‌ها رقم بخورد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار