خبرهای داغ:
سردار فرجی:

مهندسان رزمی با خلاقیت خود در جنگ تحمیلی نقش انکار ناپذیر داشتند

همدان-مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت:در جنگ تحمیلی محاسبات مهندسی در پیروزی برابر دشمن نقش انکارناپذیر داشت و هر کجا رزمندگان با مشکلی مواجه می‌شدند،مهندسان رزمی با خلاقیت بر آن فائق می‌آمدند.
کد خبر: ۹۴۹۴۶۶۱
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در نخستین کنگره شهدای مهندس استان همدان اظهار کرد: در جنگ تحمیلی محاسبات مهندسی در پیروزی برابر دشمن تا بن دندان مسلح به جدیدترین سلاح‌های روز دنیا، نقش انکار ناپذیر داشت و هر کجا رزمندگان دفاع مقدس با مشکلی مواجه می شدند، مهندسان رزمی با خلاقیت و تدبیر بر آن فائق می‌آمدند.

وی یادآورد شد: مهندسانی در خط نبرد حضور داشتند که با رتبه تک رقمی وارد دانشگاه شده بودند و توان علمی خود را در قالب طرح‌های موثر دفاعی و مهندسی جنگ در اختیار رزمندگان قرار می‌دادند.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه نقش مهندسی رزمی باید در زمان مناسب برای مردم تبیین و بیان شود، افزود: مهندسان جهاد با خلاقیت مثال زدنی و با سرعت بر روی اروند پرتلاطم و زیر آتش پر حجم هوایی دشمن پل های متعدد برای عبور رزمندگان احداث کردند.

وی این مراسم را که با یک پشتوانه تحقیقاتی برگزار شده است قدردانی از مهندسان رزمی در جنگ دانست که در راه این آب و خاک شهید شدند و گفت: مهندسان جهاد در دوران دفاع مقدس و ساخت سنگر و مسیرهای ارتباطی خطوط مقدم و پشتیبانی رزمندگان نقش اساسی برعهده داشتند.

* شهدای مهندس علم و معرفت را با هم ترکیب کردند

رئیس ستاد کنگره شهدای مهندس استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه صنعتی همدان وظیفه تربیت نیروهای متخصص، مهندسان و آینده‌سازان کشور را بر عهده دارد که رسالت سنگینی است.

امیر مومنی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی احساس وظیفه می‌کنیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه‌های فرهنگی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نگاه ویژه‌ای داشته باشیم گفت: توجه به جوانان این مرز و بوم و الگوسازی برای آینده‌سازان و توجه به علم و صنعت طبق بیانیه گام دوم انقلاب از وظایف ماست.

وی با بیان اینکه این کنگره امسال با همکاری مجموعه دانشگاه صنعتی برگزار شد افزود: امیدواریم با برگزاری این مراسم به شهدای بزرگوار ادای دین داشته باشیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای مهندس استان همدان با بیان اینکه شهدای مهندس علم و معرفت را با هم ترکیب کردند و در هشت سال دفاع مقدس شگفتی آفریدند، گفت: باید تأثیر بسزای شهدای مهندس را در پیروزی ایران در مقابل دشمنان ترسیم و تبیین کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات