خبرهای داغ:
خطیب جمعه شهرستان بهار:

فایق آمدن بر تحریم‌ها نیازمند ارتباط های سازنده است

همدان-امام جمعه بهار گفت:سفر رئیس جمهور ایران  به چین  در راستای تقویت شراکت راهبردی اتفاق افتاد و با توجه به اینکه دو کشور مورد تحریم آمریکا هستند برای فایق آمدن برتحریم‌ها نیاز به این ارتباط های سازنده داریم.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۵۵
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: انسان موجودی هدفمند است و برای تربیت درست باید از آموزه‌های دینی، قرآن و سنت عصمت و طهارت درس بگیرد.

وی افزود: برخی به دنیا محبت می‌ورزند و آخرت را انکار می‌کنند، نتیجه انکار آخرت و علاقه به دنیا، انکار معاد است و ریشه اصلی انکار معاد دلبستگی و اعتقاد انسان به دنیا است، کاهش دلبستگی، دلخوش کردن و اعتقاد و باور انسان  به آخرت و وعده الهی و توکل به خدا باعث می‌شود دنیا در نزد انسان پوچ  شود.

امام جمعه بهار با تقدیر از حضور پر شور مردم در راهمپیمایی گفت: حضور پرشور، بابصیرت، با بینش مردم خوب، نجیب، غیور، انقلابی و شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان بهار که  به ندای ولی امر مسلمین لبیک گفتند ستودنی بود، این نشان از بصیرت، اعتقاد و ایمان شما بود که دوست و دشمن را متعجب کرد و اراده و حضور یکپارچه شما در ۲۲بهمن بود.

وی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال یک نمایش بزرگ بود، دشمن با تمام قوای خود جنگ جهانی رسانه‌ای و جنگ ترکیبی بر علیه انقلاب راه انداخته بود و با تمام ساز و کار می‌خواست مردم را از این حضور  مایوس کند و نگاهش بر این بود که ببیند ۲۲بهمن امسال همان ۲۲سال ۵۷ خواهد بود یا نه؛ که به فرموده مقام معظم رهبری «این شکست محاسباتی دشمن بود، رویکردی که دشمن دارد رویکردی نیست که مردم و انقلاب ما را بشناسد و محاسبات دشمن در مورد مردم غلط بود، ایران اسلامی ایمانی برخاسته ایمان علوی و اعتقاد و باور الهی است آنچه که مردم معتقدند اعتقاد بر عزت است نه ذلت».

مصباح با تبریک سالروز بعثت رسول اکرم(ص) که در سرتاسر دهر روزی شریف‌تر از آن نیست، گفت: حادثه‌ای بزرگ‌تر بعثت اتفاق نیفتاده است و بزرگ‌تر از رسول اکرم(ص) در عالم وجود نیست، بعثت نبی مکرم اسلام بزرگترین اتفاق عالم بشریت است باید به پاس حرمت و شرافت انسان قدر بدانیم و برای معرفت افزایی و حقیقت بعثت تعلیم تعلم انجام شود.

وی گفت:  سفر رئیس جمهور ایران  به چین  در راستای تقویت شراکت راهبردی اتفاق افتاد و با توجه به اینکه  دو کشور مورد تحریم آمریکا هستند و متاسفانه منافع ایران و چین توسط دنیا وآمریکا مورد دستبرد قرار گرفته، و برای فایق آمدن بر تحریم‌ها نیاز به این ارتباط های سازنده داریم.

امام جمعه بهار با بیان اینکه همت، اتحاد و انسجام مردم غیور و در صحنه مردم ایران در کمک به زلزله خوی ستودنی بود، گفت: این اتفاقات طبیعی در رخدادهای جهان است، در کشورهایی مثل ترکیه و سوریه حقوق بشر پوشالی و رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را دیدیم، ۶۵کشور به ترکیه کمک رسانی کردند اما فقط ۱۳کشور به سوریه کمک کردند و حضرت آقا فرمودند که «دفاع امثال امریکا از حقوق بشر غربی ملت ها و مظلومان دنیا گریه‌آور است».

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار