خبرهای داغ:
مدیر محله کرامت شهر قائم(عج) قم در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد؛

از تهیه جهیزیه و پرداخت وام تا خدمات درمانی رایگان/ کاهش آسیب‌های اجتماعی با هم‌افزایی مردمی

مدیر محله کرامت شهرقائم(عج) قم اقدامات فرهنگی و اجتماعی در این شهرک را تشریح کرد. تهیه جهیزیه، پرداخت وام و خدمات درمانی رایگان از جمله این اقدامات است.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۹۴
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

از تهیه جهیزیه تا خدمات درمانی رایگان درشهر قائم قم

حجت‌الاسلام والمسلمین مقداد ایزدی، مدیر محله کرامت شهر قائم(عج) قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به مهم‌ترین اقدامات فرهنگی اجتماعی در این منطقه حاشیه‌نشین اظهار کرد: این منطقه کم برخوردار در ابتدای شکل‌گیری در دهه ۴۰، نزدیک به ۶ هزار نفر جمعیت داشت که بیشتر برای تملک اراضی و آبادانی زمین‌های اطراف شهر، در این منطقه ساکن شدند اما اکنون و با مهاجرت گسترده به خصوص مهاجران افغانستانی(بیشتر آن‌ها هزاره و سادات هستند) جمعیت این منطقه به ۳۷ هزار نفر جمعیت رسیده است.

وی با بیان اینکه به دلیل برخی کمبودها، بیکاری و اعتیاد، میزان آسیب‌های اجتماعی در این منطقه بیشتر از دیگر نقاط قم است گفت: ما از سال ۱۳۸۹ با حضور ۳۰ طلبه روی کار‌های تبلیغی و فرهنگی تمرکز یافتیم و توانستیم با ایجاد مراکز تربیتی و مشاوره و شکل‌دادن به برخی ساختار‌های اجتماعی، در افزایش اعتمادسازی و هم‌افزایی مردمی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش ایفا کنیم.

ایزدی گفت: فعالیت‌های ورزشی، پزشکی، تربیتی و ترک اعتیاد با حضور مشاورین در کمپ‌های ترک اعتیاد، در حال انجام است و موفق شدیم در کنار آموزش‌های مستمر، این عزیزان را پس از ترک اعتیاد به بازار کار نیز معرفی کنیم. 

وی ادامه داد: خوشبختانه با ایجاد مراکز درمانی رایگان به صورت جهادی، توانستیم بیش از ۴ هزار نفر را در طول ماه‌های اخیر ویزیت و بیش از ۸ میلیارد تومان بسته‌های معیشتی توزیع کنیم.

مدیر محله کرامت شهر قائم(عج) قم تاکید کرد: از دیگر اقدامات ما، پرداخت وام‌ به میزان ۵ تا ۷ میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه و بازپرداخت طولانی انجام می‌شود. البته در این بین توانستیم با کمک خیرین، برای برخی خانواده‌های نیازمند جهیزیه نیز تهیه کنیم.    

ت-۵۳۷۹

انتهای  پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار