خبرهای داغ:
پزشک خلاق گیلانی در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد؛

جلوگیری از قطع عضو بیماران دیابتی با محصول ایرانی «سیکادرم»/تلفیق طب سنتی و دانش مدرن

علیرضا رحیم‌پور، پزشک خلاق گیلانی محصولی تولید کرده که جلوی قطع عضو بیماران دیابتی را می‌گیرد. او با حضور در خبرگزاری بسیج درباره این محصول بومی برایمان گفت.
کد خبر: ۹۴۹۰۱۴۸
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

تولید دارویی که مانع قطع عضو بیماران دیابتی می‌شود
علیرضا رحیم‌پور، فارغ‌التحصیل رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق شده تا کِرِم مراقبت پای بیماران دیابتی را به بازار عرضه کند. با این مخترع گیلانی که توانسته با استفاده از طب سنتی به این محصول نوین دست یابد، به گفت‌وگو پرداختیم.

رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه ۱۵ درصد بیماران دیابتی زخم پا می‌گیرند اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی بیماران دیابتی که انجام دادیم، برخی افراد دیابتی‌ به دلیل آشنانبودن با روند درمان زخم‌های دیابتی، متاسفانه به مرحله قطع عضو می‌رسند.

وی در این‌باره افزود: با مطالعات سه ساله‌ای که با شرکت «آکام داروی دیلمان» انجام دادیم، موفق شدیم محصول «سیکا درم» را به بازار ارائه دهیم. این محصول به خوبی موفق شده به یکی از چالش‌های نظام سلامت، پاسخ دهد.

رحیم‌پور با بیان اینکه ضد التهاب‌بودن این محصول به ترمیم زخم‌های دیابتی کمک فراوانی می‌کند، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بیماران دیابتی، زخم اندام تحتانی ناشی است. دیابت حس لامسه در پا‌ها را نیز ضعیف‌ می‌کند و با کوچک‌ترین ضربه، زخم ایجاد می‌شود.

وی در این‌باره افزود: این زخم پس از چند روز با عفونت جدی روبه‌رو می‌شود. متاسفانه بیماران دیابتی، دیر متوجه این زخم می‌شوند. استفاده از این کرم با قابلیت‌های ضد التهابی و مرطوب‌کننده، می‌تواند عفونت را برطرف و زخم را درمان کند.

نخبه پزشکی کشورمان گفت: با مطالعه روی طب سنتی موفق شدیم به سمت محصولات دانش بنیان برویم. روغن بادام شیرین، موم زنبور عسل، زردچوبه، اوره و گلیسیرین از جمله ترکیباتی است که در «سیکادرم» از آنها استفاده شده است. 

ت-۵۳۷۹

انتهای  پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها