جریان سازی پیشرفت باید در دانشگاه انجام شود و در راهیان پیشرفت ما به دنبال تربیت راهیان پیشرفت هستم

سرگزی گفت: بعد از دو سال تعطیلی دانشگاهها دشمن تلاش کرد به دنیا القا کند در کشور ما دانشگاه مرکز پیشرفت نیست که با توجه به این موضوع شناخت ظرفیت‌های کشور و امید به آینده از اهداف راهیان پیشرفت برای ناکام گذاشتند دشمنان است.
کد خبر: ۹۴۸۹۸۷۹
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان ابوالفضل سرگزی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر در برخی از دانشگاهها گفت: بعد از دو سال تعطیلی دانشگاهها دشمن تلاش کرد به دنیا القا کند در کشور ما دانشگاه مرکز پیشرفت نیست و قرار نیست مباحث پیشرفت کشور در دانشگاه ارایه شود که با توجه به این موضوع شناخت ظرفیت‌های کشور و امید به آینده از اهداف راهیان پیشرفت برای ناکام گذاشتند دشمنان است.

وی ادامه داد: حضرت آقا در گام دوم انقلاب اسلامی، عنصر جوان را در جامعه عامل پیشرفت در گام اول و دوم انقلاب اسلامی می داند .

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان افزود: برنامه راهیان پیشرفت، براساس سه محور ،شناخت از گذشته ،شناخت ظرفیتها و منافع ملی فعلی و امید به آینده جوان برنامه ریزی شده است.

سرگزی با طرح راهیان پیشرفت، اذعان داشت: بخش اول شناخت به صورت فناورانه، به شکل فن آوری راهیان نور که معرفی شده است که در حال برنامه ریزی در دانشگاه و بسیج دانشجویی است.در راهیان پیشرفت به رکن دوم و سوم که حضرت آقا در بیانیه گام دوم اشاره می کنند شناخت منابع و ظرفیتهای کشور و رکن سوم امید به آینده باید اجرا شود .

وی با تاکید به اهداف این سفر خاطر نشان کرد: راهیان پیشرفت صرفا یک بازدید علمی و انجمن های علمی نیست، بلکه با یک نقاط عطفی با توجه به شرایطهای تحریم و راه فائق آمدن بر آن نیازها و مسائل جدی و اصلی کشور در تامین یک سری فناوری و یک سری کانال ها و یک سری امکاناتی که کف جامعه حل شده کار داریم.

سرگزی با اشاره به اینکه راهیان پیشرفت تنها مختص به 1تا 12استان کشور است، ادامه داد: در مرحله اول اردو ۴۰ برادر و ۵۰خواهر به هرمزگان اعزام شده و از دستاوردهای علمی و صنعتی این استان در بخش‌های مختلف بازدید کردند.

این مسئول با بیان اینکه آخرین تکنولوژی سازه‌ای ریلی ما هم مجموعه قرارگاه خاتم در بلوچستان قرار دارد و در جنوب استان در حال پیاده سازی است، گفت: اسکله هایی که در منطقه چابهار در حال احداث است به طور کلی یک ظرفیت سازی و یک برآوردی نسبت به ظرفیتهای قابل ارائه درون استان و بیرون استان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرحله دوم اردوهای برون استانی، در تاریخ ۲۲بهمن در سفر به اصفهان از  صنایع خودکفایی در عرصه پزشکی و فولاد بازدید و با مسوولان و کارشناسان گفت‌وگو می کنند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان اظهار داشت: جریان سازی پیشرفت باید در دانشگاه انجام شود و در راهیان پیشرفت ما به دنبال تربیت راهیان پیشرفت هستم.

وی با بیان اینکه صنایع ما صنایع خودکفایی در راستای پزشکی فولاد است تصریح کرد: راهیان پیشرفت، صنایع خودکفایی دفاعی وزارت دفاع را بازدید خواهند کرد و مسئولین و کارشناسان متخصصین در این بازدید بحث و گفتگو خواهند داشت.

سرگزی باتوجه به هیاهو و هجمه های رسانی خاطرنشان کرد: باید همان طور که دشمن به اوضاع دانشگاه چشم دوخته و برنامه ریزی می کند برای تغییر آن روایت، روایت مثبت و جریان ساز هم در دانشگاه شکل بگیرد و قشر جوان هم بنا به فرموده حضرت آقا در بیانیه گام دوم باید این روایت را انجام دهد.

وی بیان کرد : در راهیان پیشرفت، راوی پیشرفت تربیت در دانشگاه ها برای تاثیر گذاری در فضای بیرون جامعه تربیت می کنیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان با عنایت به این فرموده حضرت آقا که "مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما نباید بگذاریم این حماسه ها که در فناوری اتفاق افتاده روی این ها گرد و غبار بنشیند." اذعان داشت: علاوه بر عمل به این فرمایش حضرت آقا، هم یک رغبت و عطشی هم در زمینه دانشگاهها وجود دارد.

وی با اشاره به 1700 دانشجو ثبت شده در سامانه برای حضور در راهیان پیشرفت گفت: دغدغه در قشر جوان حداقل برای دفاع از مبانی انقلاب اسلامی با حضور میدانی در طرح را روایت می کنیم اما حضور میدانی و لمس کردن کف میدان مسئله متفاوتی است .

سرگزی ادامه داد: از این 1400 نفر ظرفیت اعزام نهایتا به 800نفر در استان با توجه به کمبودها در داخل استان کمتر است و شناخت مباحث نقطه عطف استان برای ما اهمیت بیشتری دارد و این تعداد که بعد مصاحبه و تایید اعزام خواهند شد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: در کنار این اعزام های کشوری، اعزام های استانی هم انجام خواهد شد و برای این تعداد 1400 نفر تا زمان اعزام در موضوعات پیشرفت استانی برنامه ریزی خواهد شد.

سرگزی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی درباره راهیان پیشرفت با حمایت صد در صدی دکتر رضایی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار