مسئول قرار گاه شهید فخری زاده سیستان و بلوچستان:

آموزش راویان نور در دستور کار بسیج دانشجویی است/برگزاری اردوی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به استان اصفهان

رضایی گفت: رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت:22 بهمن ماه امسال در قالب اردوی راهیان پیشرفت، یک تیم از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه سیستان و بلوچستان برای آشنایی با دستاوردهای علمی، به استان اصفهان اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۸۹۸۷۴
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرنگار بسیج اززاهدان، غلامرضا رضایی، مسئول قرار گاه شهید فخری زاده استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای اردوی راهیان پیشرفت گفت: بعد از انقلاب و همچنین در زمان جنگ، راهیان نور مطرح شد که در واقع همان سال ۶۱ که در حال دفاع در جبهه غرب بودیم، بازدیدهایی توسط خیلی از هنرپیشگان و بزرگان نه به مانند امروز از مناطق جنگی ادامه داشت.

وی در ادامه با اشاره به آزاد سازی خرمشهر، اذعان داشت: عده ای در این مناطق رفت و آمد کردند و از رشادت شهدا و رزمندگان سوال می کردند و به تبع آن کارهایی انجام شد و شاهد تاثیرات مثبت آن روی روحیه بازدید کنندگان بودیم.

رضایی با اشاره به فواید و تاثیرات مثبت راهیان نورتصریح کرد: در سال ۷۶ سازمان بسیج دانشجویی به این نتیجه رسید که اگر بتوانند دانشجویان و دانش آموزان را اعزام کنند هم می توانند یاد شهداء را زنده نگه دارند هم می توانند الگویی برای جوانان آینده باشند و از همان سال است راهیان نور راه اندازی شد.

وی  ادامه داد: اردو یعنی یک جمع و گروهی با همدیگر همفکری داشته باشند تا بتوانند یک کار منسجمی را با همکاری هم انجام دهند.

مسئول قرار گاه شهید فخری زاده استان سیستان و بلوچستان، هدف راهیان نور را زنده نگه داشتن یاد شهداء و الگو قرار دادن شهدا برای جوانان عنوان کرد و افزود: عراق در زمان جنگ با داشتن موشک از لحاظ تسلیحات جنگی برما برتری داشت و ملت ایران امروز به حمدلله به جایگاهی از پیشرفت در امکانات نظامی رسیده که کشور روسیه از ما پهباد می گیرد.

وی ادامه داد: اگر این سیستم نظامی را در ۸ سال دفاع مقدس داشتیم قطعا جنگ تحمیلی به کمتر از ۶ ماه به طول می انجامید و قادر بودیم وضعیت کشور را خیلی راحت تر مدیریت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه، مشکل اساسی ما این است که نتوانستیم این دستاوردها را برای مردم روشن کنیم، تصریح کرد:کانون اصلی خانواده هاست خیلی از موارد کانال ها، موبایل ها، ماهواره ها باعث شده است که رسانه ها تسلط بیشتری بر خانواده ها و جوان ها داشته باشد و مسئله این است که معیارهایی که برای آن ۸ سال جنگ را توانستیم با راهیان نور با دانشجویان و دانش آموزان تحول ایجاد کنیم ولی در این 44 سال تحول، نتوانستیم دانشجویان خودمان را از آنچه انجام داده ایم مطلع سازیم و این سهل انگاری است که مقصر آن خودمان بودیم.

وی تصریح کرد: برهمین اساس سازمان دانشجویی کشورطرحی را طراحی می کند با عنوان راهیان پیشرفت شهیدفخری زاده، که در واقع در هر استان و هر دانشگاهی یک دوره اردو برگزار کنند که این اردوها به صورت اردوهای یک روزه استانی و منطقه ای و کشوری است که دانشجویان را به مناطق سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان، یزد و کرمان اعزام کرده تا از دستاوردهای دانشجویان بازدیدکنند.

مسئول قرار گاه شهید فخری زاده ، بابیان این مطلب که بخش دوم راهیان پیشرفت برقراری همایش و نمایشگاه است که تمام دستاوردها را به نمایش بگذارند تا دانشجویان بتوانند این دستاوردها را ببینند، اذعان داشت: جلسه راهیان پیشرفت در دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور تمام دانشجویان دانشگاههای استان انجام شد و بخشنامه و آئین نامه آن توسط بسیج دانشجویی تصویب شده است.

وی در ادامه افزود: قرارگاه راهیان نور، دانشگاه معین است و دبیرش هم بسیج دانشجویی است که اجرا کننده اصلی است این هم در واقع شبیه به همان جلسه مدیریت است که اولین جلسه که همه اساتید و نماینده ای از استانداری در آن حضور داشت .

رضایی با بیان اینکه اجرای بخشی از این برنامه با پشتیبانی استانداری است افزود: اولین اردو دانشجویان به هرمزگان اعزام ودر آنجا از اسکله و نیز پتروشیمی ستاره خلیج فارس که در واقع تولید بنزین می کنند وهمچنین صنایع هرمزگان بازدید کردندو این اولین اردو از راهیان پیشرفت بود که انجام شد .

مسئول قرار گاه شهید فخری زاده ،گفت: دومین اردو نیز هم زمان با سالگرد پیروزی انقلاب در ۲۲بهمن در اصفهان برای بازدید از صنایع اصفهان انجام خواهد شد.

 

ارسال نظرات