خبرهای داغ:
سردار شعبانی سارویی:

جوهره انسان ها در تقابل همیشگی میان حق و باطل نمایان می شود

رئیس مرکز شهید بهشتی مرکز پژوهش های سپاه در سخنرانی به مناسبت وفات حضرت زینب (س)گفت:تقابل میان جبهه حق و باطل در طول تاریخ وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت و تقابل همیشگی جوهره انسان ها را مشخص می کند.
کد خبر: ۹۴۸۹۱۲۱
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوسف، امروز (16 بهمن) مراسم وفات حضرت زینب (س) با سخنرانی سردار شعبانی سارویی در حسینیه ثارالله (ع) خوسف برگزار گردید.

دکتر شعبانی سارویی، رییس مرکز شهید بهشتی مرکز پژوهش های سپاه: وقتی به تاریخ نگاه می کنیم تجلی تقابل دو جبهه حق و باطل را می بینیم. این مبارزه تا بشر هست خواهد بود؛ در یک سو؛ انسان های خوب و انبیا و اوصیا بوده اند و در دیگر سو؛ فرعون و فرعونیان. جوهره انسان ها در این درگیری حق و باطل مشخص می شود.
در این مبارزه سه نوع جهاد وجود دارد: اول جهاد اصغر است که همان جنگ نظامی است. در این جنگ جوهره انسان هایی که ادعای مبارزه با کفر و ظلم را دارند مشخص می شود. معلوم می شود که چه کسانی مرد میدان هستند و چه کسانی در صف قاعدین.
دوم جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس است. شهید سلیمانی هیچگاه به دنبال دیده شدن نبود، اخلاص ویژگی بارز شهید سلیمانی عزیز بود. در زمانی که سیل خوزستان آمد حاج قاسم تا زانو در گل و لای رفت و درد و دل و گلایه مردم را شنید.حاج قاسم غم مردم را می خورد و نگرانی مردم داشت.
جهاد سوم جهاد کبیر هست؛ یعنی از دشمن تبعیت نکنیم. از پیامبر (ص) و جانشینان پیامبر (علیهم السلام) پیروی کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: هنر امام این بود که تمام نیروها را بسیج کرد و حکومت طاغوت را برانداخت. از شاهکارهای امام خمینی (ره) این بود که نوع حکومت و قانون اساسی بعد از انقلاب را به رای و نظر مردم گذاشتند. این ابتکار را در هیچ کجای دنیا نمی یابیم و این امر عظمت این انقلاب و رهبری آن را نشان می دهد.
انقلاب به سمت ظهور می رود به شرط آنکه به تعبیر مقام معظم رهبری تمدن اسلامی را محقق کنیم و تمدن اسلامی محقق نمی شود مگر با حضور انسان هایی همچون شهید سلیمانی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار