برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) و نشست بصیرتی در سپاه میانه

تبریز- آیین گرامیداشت میلاد حضرت علی(ع) و نشست بصیرت افزایی و جهاد تبیین با موضوع تبیین مسائل اقتصادی کشور در بین کارکنان سپاه میانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۸۱۸۳
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد نوری در جمع کارکنان سپاه میانه نقدینگی بالا را عامل اصلی تورم دانست و اظهار داشت: محور اصلی کار دولت سیزدهم، حمایت از تولید جهت کنترل نقدینگی و تورم است.

وی با اشاره به رنج مردم از تورم شدید در جامعه، کنترل افسار تورم را در گرو کنترل میزان نقدینگی دانست و متذکر شد: تا زمانی که به میزان نقدینگی موجود، کالا و خدمات در جامعه وجود نداشته باشد، تعادل تورمی ایجاد نخواهد شد.

نوری با بیان اقدامات دولت در راستای بهبود وضعیت معیشتی و کاهش تورم، اظهار داشت: دولت رئیسی اجازه رشد غیرمتعارف نقدینگی را گرفته و به موضوع چاپ دستوری و بدون پشتوانه پول پایان داده است.

  وی حمایت دولت از تولید، برداشتن موانع تولید، حمایت از تولید کنندگان و شرکت های ضعیف و در آستانه ورشکستگی را گامی برای هدایت حجم کلانی از نقدینگی موجود به سمت تولید و کاهش تورم عنوان کرد و اضافه کرد: هر چه دولت بتواند میزان تولید را به نقدینگی نزدیک کند، نرخ بیکاری و تورم در جامعه کاهش خواهد یافت.

   نوری تلاش دولت برای شفاف سازی و کنترل هزینه ها و درآمدهای بانک ها و شرکت های دولتی را که بخش اعظمی از بودجه کشور را در اختيار دارند، را گامی یزرگ در جهت مبارزه با فساد اقتصادی و کاهش تورم دانست و تصریح کرد: اکنون با تلاش هایی که شده بسیاری از شرکت های دولتی که خود را زیان ده اعلام کرده بودند به مسیر سوددهی بازگشته‌اند.

   وی در ادامه به تشریح دیگر برنامه های مثبت اقتصادی دولت پرداخته و افزود: در صورت تحقق اهداف این برنامه ها، باید منتظر بهبود معیشت مردم در نیمه دوم سال آتی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار