دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر تایباد همزمان با دهه فجر خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی ۴۸ طرح عمرانی در تایباد

دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر تایباد از افتتاح و کلنگ زنی ۴۸ طرح عمرانی در حوزه های مختلف همزمان با دهه فجر در سطح این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۷۳۳۳
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اصغر علیپور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر، تعداد ۴۸ طرح عمرانی در سطح شهرستان تایباد افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد که شامل حوزه های اقتصادی، زیرساختی، اشتغالزایی و مدیریت شهری می شوند.

دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر تایباد افزود: اعتبار کل این طرح ها ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که مهمترین آنها کلنگ زنی محل ساخت منازل نهضت ملی مسکن، کلنگ زنی طرح جامه پایانه مرزی دوغارون، بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای کشکک، افتتاح گاوداری و مرغداری در روستای چهاربرجی و گشایش نمایشگاه روستابازار هستند.

وی ادامه داد: این طرح های افتتاحی و کلنگ زنی علاوه بر شهرهای تایباد، کاریز و مشهدریزه، در روستاهای کشکک، اسدآباد دربند، کوه آباد، قلعه نو، آبقه، پشته، چهاربرجی، جوزقان، خیرآباد و پلبند در طول دهه فجر اجرا می شوند.

حجت الاسلام علیپور بیان کرد: همچنین ۲۰۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی با محوریت قرآن، جهاد تبیین، ایجاد نشاط عمومی و ترویج فرهنگ ایثار در طول این دهه مبارک تدارک دیده شده است که ۵۰ برنامه آن شاخص هستند.

دبیر ستاد گرامیداشت دهه فجر تایباد تصریح کرد: جنگ شادی پیروزی انقلاب اسلامی، افتتاحیه نمایشگاه عکس «با کاروان»، شب موسیقی آواها و نواهای فجر، جشت ولادت امام علی(ع)، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، جشنواره هنرهای تجسمی، نمایش فیلم های جشنواره عمار، محافل انس با قرآن کریم و مراسم نکوداشت مولانا ابوبکر تایبادی از مهمترین برنامه های فرهنگی این مناسبت هستند.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده برخی از برنامه ها در روستاها برگزار شود و همچنین از ظرفیت تشکل های مردمی نظیر اصناف، هیئت های مذهبی، مساجد، بسیج و هنرمندان جهت اجرای برنامه ها استفاده شده است.

حجت الاسلام علیپور اضافه کرد: دهه فجر یکی از موقعیت هایی است که ضرورت جهاد تبین را نمایان می کند و با توجه به اوضاع سیاسی و اجتماعی داخل و خارج کشور اهمیت مضاعف دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار