این خانه خیلی دور نیست!

خبر خوش برای ساکنین و متقاضیان شهرستان تفرش این است که در آستانه ۴۴ امین سالگرد فجر انقلاب اسلامی پروژه ۵۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن در این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۸۷۲۱۲
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مسکن، از مهمترین و اساسی‌ترین نیازها برای تأمین امنیت اجتماعی و روانی شهروندان، ثبات اقتصادی و بهتر زیستن خانواده تلقی می‌شود.

مشکل نوسان رو به افزایش نرخ مسکن و متعاقب آن، سیر صعودی اجاره‌بهای منزل در کلانشهرها به دغدغه‌ای بزرگ و مهم برای اقشار آسیب‌پذیر و جوانانی مبدل شده که رای شروع زندگی مشترک به دنبال سرپناه هستند.

بازار مسکن، از مدت‌ها قبل دچار رکود تورمی شده بود؛ شرایط خاص کشور در عرصه‌های بین المللی و اعمال تحریم و تنگناهای مالی، همه بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن در کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

در دو دولت گذشته طرح‌های مختلفی برای خانه‌دار شدن مردم توسط دولتمردان ارائه و تا حدودی اجرا شد، اما این طرح‌ها برای خانه دار شدن همه مردم کافی نبود؛ در دولت دوازدهم طرحی با عنوان اقدام ملی شروع به کار کرد ولی کار بر زمین ماند و اساساً مسکن سازی صورت نگرفت، قیمت خانه در بخش خرید و فروش و به طبع از آن، بازار اجاره بها نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

مُسکن مقطعی دولت برای کنترل قیمت ها در بخش مسکن، وضع قوانین عجیبی برای موجر و مستأجر در بخش اجاره ها در آغاز پاندومی کرونا بود که باز هم نتوانست ترمز افزایش قیمت را بکشد و در نهایت زمزمه‌های کانکس خوابی، بام خوابی و… به گوش رسید.

تا اینکه نوبت به دولت سیزدهم رسید و این دولت نیز آورده‌ای در حوزه مسکن داشت؛ طرح نهضت ملی مسکن؛ طرحی با هدف خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد که از ابتدای مهرماه سال گذشته کلید زده شد.

در قالب این طرح، دولت وعده داد که تا پایان کار دوره ۴ ساله‌اش در ۱۴۰۴ تعداد ۴ میلیون واحد مسکونی تحویل متقاضیان بدهد؛ متقاضیان این طرح بایستی در مرحله نخست ۴۰ میلیون تومان واریز کنند و سایر آورده شخصی بر اساس هزینه‌های ساخت باشد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز با همراهی بانک به صورت تسهیلات اعطا می‌شود.

اجرای این طرح شهرها با واگذاری زمین های دولتی برای اجرا کلید زده شد؛ استان مرکزی هم از این امر مسثتنی نبود و متقاضیان مسکن ملی ثبت نام کردند و به امید تحقق این وعده بزرگ در پایان عمر دولت سیزدهم هستند.

اما خبر خوش برای ساکنین و متقاضیان شهرستان تفرش این است که در آستانه ۴۴ امین سالگرد فجر انقلاب اسلامی پروژه ۵۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن در این شهرستان کلنگ زنی خواهد شد؛ طرحی که امیدها را برای صاحب خانه شدن افراد در دل‌ها زنده کرده است.

محمدرضا رضایی، فرماندار شهرستان تفرش در این خصوص به خبرنگار بسیج استان مرکزی گفت: اولین پروژه نهضت ملی مسکن با ساخت ۵۲۰ واحد در این شهرستان همزمان با دهه فجر آغاز خواهد شد.

وی افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی( بنیاد ساخت) در شهرستان تفرش تأمین شده و تهیه نقشه های تفکیکی و معماری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی انجام شده و همچنین کارگاه برای شروع کار تجهیز شده است.

فرماندار شهرستان تفرش گفت: ۴۴۰ متقاضی آورده اولیه خود را واریز کرده اند؛ ما هم باتوجه به تجربیاتی که در شهرهای همجوار و مرکز استان درخصوص روند اجرای پروژه طرح نهضت ملی مسکن داشتیم، تلاش کردیم در ابتدا تمام مقدمات از جمله دریافت پروانه ها، تجهیز کارگاه و انعقاد قرارداهای مربوطه را تکمیل و سپس مبلغ واریزی وجه را به متقاضیان اعلام کنیم تا روند کار تسریع یابد.

رضایی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای چنین طرح های جهادی تزریق امید به جامعه است و مردم انتظار دارند، زودتر به آرزوی خود برسند، وقتی روند کار سرعت داشته باشد، قطعا این مهم محقق خواهد شد و رضایت مردمی را به همراه خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد مسئولان در تلاش هستند با ایجاد رونق در امر ساخت و ساز مسکن در شهر تفرش، رؤیای صاحب‌خانه شدن شهروندان را محقق کنند؛ تحقق این امر صرفاً با کلنگ‌زنی مقدور نخواهد ود و زمانی می‌توان درخصوص کارنامه موفق مسئولان و مدیران در حوزه ساخت مسکن بر کرسی قضاوت نشست که خروجی آن تأمین مسکن، ایجاد سرپناه برای شهروندان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها