خبرهای داغ:
به همت گردان122 امام حسین(علیه السلام) انجام شد:

اهدای خون با حضور در پایگاه انتقال خون نجف آباد توسط پایوران گردان

در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون، برنامه سنت حسنه اهدای خون با حضور پایوران گردان122 امام حسین(علیه السلام) در سازمان انتقال خون شهرستان نجف آباد انجام شد.
کد خبر: ۹۴۸۵۲۰۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و تبلیغات لشکر ۱۴ امام حسین(علیه السلام)،  در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون، برنامه سنت حسنه اهدای خون با حضور پایوران گردان122 امام حسین(علیه السلام) در سازمان انتقال خون شهرستان نجف آباد انجام شد.

فرمانده گردان ۱۲۲ امام حسین (علیه السلام) در رابطه با این خبر گفت: جمعی از کارکنان رسمی  گردان به مناسبت ایام بهمن ماه  با توجه به فراخوان سازمان انتقال خون مبنی بر کمبود خون و همچنین  در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون با حضور در پایگاه انتقال خون نجف آباد  این سنت حسنه را به جا آورند و مقرر گردید با هماهنگی های ایجاد شده، ساز و کاری جهت اهدا خون بیسجیان در جدول زمان بندی مناسب مشخص گردد.

 در این زمینه مدیر انتقال خون شهرستان نیز بیان داشت: اهدای خون و فرآورده‌های آن نجات‌دهنده زندگی بسیاری از بیماران است. همه روزه در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده‌های خونی سالم نیاز پیدا می‌کنند که بارزترین مثال آن عبارت است از نیاز به خون در اعمال جراحی و حوادث، در این میان بعضی افراد همانند بیماران تالاسمی ماژور یا هموفیلی نیز برای ادامه زندگی عادی خود به دریافت منظم خون یا محصولات آن نیازمندند، از آنجا که نیاز به خون همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست همیشه به اهداکننده خون نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: با وجود پیشرفت‌های وسیع در علم پزشکی هنوز ماده‌ای که بتواند به طور کامل جایگزین خون شود، ساخته نشده است، بنابراین برای درمان بیمارانی که به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند، لازم است از افراد داوطلب خون گرفته شود و پس از طی مراحل مختلف به مصرف بیماران برسد

مدیر مرکز اهدا خون بیان داشت: همان طور که مستحضر هستید خون و پلاکت طول عمر بالایی برای ذخیره سازی ندارند بنابراین اگر در مدت کوتاهی افراد زیادی برای اهدای خون حضور پیدا کنند متضرر می شویم و ممکن است تاریخ خونها بگذرد بنابراین اگر مستمر و بصورت همیشگی تعدادی حضور پیدا کنند بسیار مناسب است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار