عضو مجمع نمایندگان البرز عنوان کرد؛

مقابله مجلس با سوداگری در ارز، طلا، سکه و خودرو/ قانون مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار است

عضو مجمع نمایندگان البرز گفت: خودرو، طلا، سکه و ارز باید به کالاهای مصرفی تبدیل شوند و سرمایه‌ای نیستند بنابراین مقابله مجلس با سوداگری در این کالاها در دستورکار است.
کد خبر: ۹۴۸۲۶۶۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا عباسی، عضو مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه عده‌ای درباره طرح مالیات عایدی بر سرمایه نگرانی‌هایی داشتند، گفت: عده‌ای مخالف بودند چراکه در سوداگری نقش دارند، عده‌ای هم دارایی‌هایی دارند که در حد نیاز آن هاست.

مقابله مجلس با سوداگری در ارز، طلا، سکه و خودرو/ قانون مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار است

وی با اشاره به اینکه مسکن و خودروی شخصی از طرح مذکور مستثنی شدند، عنوان کرد: بخشی از خرید طلا، سکه و ارز هم مصرف خانوار است. افرادی که نیاز روزانه به اقلام مذکور دارند را باید جدا کنیم، برخی هم ممکن است تولیدکننده باشند، مانند پیمانکارانی که مسکن می‌سازند.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به مستثنی شدن تولید مسکن مطرح کرد: ۷۷ درصد جامعه یک آپارتمان یا ملک مسکونی و قریب به ۱۷ درصد هم دو واحد مسکونی داشته و افرادی که سه واحد و بیشتر دارند، به ۶ درصد هم نمی رسند.

عباسی با بیان اینکه همین کسانی که ذی‌ نفع هستند به گونه‌ای سمپاشی می‌کنند که گویا کل جامعه در این وادی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با نظر مثبت نمایندگان مجلس طرح مذکور مصوب خواهد شد تا شاهد اتفاقاتی که پیش از این در حوزه مسکن، ارز و سکه بودیم، نباشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز بیان کرد: خودرو، طلا، سکه و ارز باید به کالاهای مصرفی تبدیل شوند و سرمایه‌ای نیستند در نتیجه قانون مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار