یادداشت/

حضرت زهرا(س) مربی حسنین(عیهم السلام) و زینب کبری(س) بودند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء(ع) در یادداشتی آورده است: تربیت حسنین(علیهم السلام) و زینب کبری(س) بیانگر این است که در عالم مربی ای چون فاطمه زهرا(س) وجود ندارد.
کد خبر: ۹۴۷۸۹۶۳
|
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام کاووس عطایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء(ع) به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در یادداشتی برای این خبرگزاری آورده است:

کانون خانواده از پدر، مادر و فرزندان تشکیل شده است. مدیریت این کانون به عهده مادر است. چنانچه در حدیث شریف کسا مرکز ثقلین این کانون حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

این بانوی بزرگوار تنها دختر نبی مکرم اسلام(ص) می باشند و به واسطه این بانوی مکرمه، نسل رسول مکرم اسلام(ص) ادامه پیدا کرد. چنانچه در سوره مبارکه کوثر می خوانیم:" بسم الله الرحمن الرحیم، انا اعطیناک الکوثر ..." در این سوره مبارکه خانم فاطمه زهرا(س) به خیر کثیر ملقب شده اند.

هم کفو بودن حضرت زهرا(س) با مولا علی(ع) از دیگر ویژگی های این بانو است.

از طرف خداوند متعال به حضرت زهرای مرضیه(س) وحی نازل می شد و احادیث نازل شده از طرف خداوند به آن بانوی مکرمه در مصحف فاطمی جمع شده است؛ ان شاء الله با ظهور حضرت حجت(عج) آن مصحف در اختیار دیگران نیز قرار خواهد گرفت.

حمایت همه جانبه از ولی امر و امام زمان خود ویژگی دیگرفاطمه زهرا(س) است. بعد از وفات رسول مکرم اسلام(ص) دست امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را می گرفتند، به در منزل مهاجر انصار می رفتند و آنها را گوشزد می‌کردند به پیمانی که با رسول خدا(ص) در غدیر خم باآنها بسته بودند.

تربیت حسنین(علیهم السلام) و زینب کبری(س) بیانگر این است که در عالم مربی ای چون فاطمه زهرا(س) وجود ندارد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار