نماینده ولی فقیه در مازندران:

علم،منطق و اخلاق سه عامل مهم وحدت بین حوزه و دانشگاه است

ساری-نماینده، ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه بین حوزه و دانشگاه باید فضای همدلی، وحدت و انسجام برقرار باشد، گفت: رسیدن به این آرمان با توجه به مثلث مبارک علم،منطق و اخلاق امکان‌پذیر است،
کد خبر: ۹۴۷۷۰۵۲
|
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،امروز همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه، دومین همایش منطقه‌ای «دانشگاه اخلاق محور» امروز با حضور آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در این همایش، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت آیت الله مفتح، گرامیداشت ایام هفته، روز وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قلم نماد علم و دانش است،گفت: علم ، منطق و اخلاق این مثلث مبارک می‌تواند ناجی انسان باشد و  این سه ویژگی که عامل رشد و سعادت بشر است، مختص جامعه دینی نیست بلکه هر جامعه‌ای آن را می‌پذیرد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر تقویت سه مثلث علم، اخلاق و قلم افزود: وحدت یک جامعه در گرو تقویت علم، آموزش، پژوهش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با  اشاره به نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی خاطرنشان کرد: معظم له جوانان را به مراجعه به منابع اصیل ارجاع دادند.

آیت الله محمدی لائینی  به اغتشاشات هم اشاره و اضاه کرد: در همین اغتشاشات اخیر ۵۰ هزار دروغ گفته شده که این ترفند‌های نادرست غیرواقعی و غیرعلمی است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه عقلانیت بهترین مرشد و راهنمای انسان است، از آن طرف هم اخلاق که چیز زیبا و دلپذیری است، افزود: به فرموده پیامبر به حضرت علی (ع)؛ اگر دیدی مردم با کار‌های خوب به سوی خدا می‌روند تو با خرد و عقلانیت به سوی خدا برو.

امام جمعه ساری در ادامه با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ بار در قرآن از علم یاد شده استف تصریح کرد: اگر در جامعه علم، عقل و اخلاق حاکم باشد آن جامعه به یک وحدت و همگرایی می‌رسد، اما اگر توهمات، مطالب پوچ و بی‌اساس به‌عنوان منطق و عقل در جامعه پیاده باشد، به‌جای اخلاق انسانی اخلاق وحشی‌گری، ضرب و شتم، فحش و ناسزا، تخریب و دروغ و ... حاکم خواهد شد.

علم،منطق و اخلاق سه عامل مهم وحدت بین حوزه و دانشگاه است
نماینده، ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه  بین حوزه و دانشگاه  باید فضای همدلی، وحدت و انسجام برقرار باشد، گفت: رسیدن به این آرمان با توجه به مثلث مبارک علم،منطق و اخلاق امکان‌پذیر است، 

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مثلث علم، منطق و اخلاق به پیروزی رسیده و در مقابل بسیاری از فتنه‌ها ایستاده است یادآور شد: در انقلاب برای رشد و پیروزی آن مردم هزینه می‌کردند نه اینکه الان یک عده افراد خام که خودشان می‌گویند فریبخوردیم برادرانمان را کشتیم، شلوغ کنند بروند ویزای آمریکا را بگیرند!

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار