فرمانده سپاه استان البرز:

برخی مسئولین هنوز نمی دانند که وارد جنگ شده ایم/ کاهش تهاجم به مولفه های امنیت ملی با قوی تر شدن کشور

فرمانده سپاه استان البرز گفت: برخی از مسئولین هنوز نمی دانند وارد جنگ شده ایم؛ امروز میدان نبرد عوض شده و جنگ در قلمروی افکار و اندیشه ها و ذهن هاست.
کد خبر: ۹۴۷۶۵۹۵
|
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در نشست صمیمی با دانشجویان بسیجی که در سالن جلسات ستاد فرماندهی برگزار شد، گفت: حدود سه ماه است که کشور درگیر یکسری ناآرامی ها و آشوب هاست که پس از مدتی، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که وارد یک جنگ ترکیبی شده ایم.

برخی مسئولین هنوز نمی دانند که وارد جنگ شده ایم/ کاهش تهاجم به مولفه های امنیت ملی با قوی تر شدن کشور

وی با اشاره به اینکه تاریخ همواره تکرار می شود، مطرح کرد: در فتنه و جنگ اخیر، همه گروه ها، جبهه نفاق، معاندین، آمریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی، گروهک های تجزیه طلب، منافقین، کینه توزان، دشمنان و برخی خواص بی بصیرت، برخی سلبریتی های نادان و .... وارد میدان شده و برخی از نسل ما که دارای قدرت تحلیل یا بصیرت چندانی نبودند، دچار غفلت شدند.

فرمانده سپاه استان البرز عنوان کرد فوت مهسا امینی پیشران و جرقه این جنگ بود و دشمنان این موضوع را دستاویز توطئه ها و نقشه های خود قرار دارند و موضوعات مختلف را یکی پس از دیگری مطرح کردند. آشوب هایی که حدود 90 روز در کشور ادامه داشت، در حوزه میدانی و خیابانی جمع شده اما به دلیل عدم تبیین مناسب و القائات فضای مجازی ، هنوز برخی افراد حق را به آن هایی که به کف خیابان آمدند، می دهند.

سردار حیدرنیا افزود: برخی افراد با ایجاد اغتشاش، جوانان این مملکت را با شیوه های داعشی به شهادت رساندند اما برخی افراد آن ها را محق می دانند. با توجه به اینکه قصاص حکم خداوند برای شخص قاتل است، چرا زمانی که قاتل به دار مجازات آویخته می شود، برخی به این موضوع اعتراض می کنند؟

وی تصریح کرد: مسلم است که وارد یک جنگ شده ایم اما در کشور ما به جز معدودی از دستگاه ها و ارگان ها سایرین حالت جنگی به خود نگرفته اند در صورتی که دشمن حمله کرده و ما نیز باید حمله و از کشور و مردم دفاع کنیم اما برخی از مسئولین هنوز نمی دانند وارد جنگ شده ایم؛ امروز میدان نبرد عوض شده و جنگ در قلمروی افکار و اندیشه ها و ذهن هاست.

فرمانده سپاه استان البرز متذکر شد: این همه دستگاه عریض و طویل فرهنگی داریم اما چرا پس از گذشت سه ماه از آغاز آشوب ها و ناآرامی ها هیچ گزارش عملکردی ارائه نمی دهند؟  قانون عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 است و برای 27 دستگاه فرهنگی در نظام نیز مسئولیت هایی تعریف شده است.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه مصوبات این شورا به مثابه قانون است و هر کس از آن ها سرپیچی کند، یعنی از قانون سرپیچی کرده است، مطرح کرد: فارغ از قضاوت در خصوص خوب یا بد و یا درست یا نادرست بودن فعالیت گشت ارشاد، از بین 27 دستگاه فرهنگی مسئول در زمینه عفاف و حجاب، نیروی انتظامی تنها دستگاهی بود که به وظیفه خود عمل می کرد.

وی ادامه داد: این دستگاه به واسطه اقدام قانونی خود در معرض اتهام قرار گرفته اما 26 دستگاهی که ترک فعل کرده اند، مورد بازخواست قرار نمی گیرند و همین دستگاه ها اقدام به تاخت و تاز به نیروی انتظامی می کنند. در ابتدای این اتفاقات، برخی خواص نیز به بیراهه رفتند و در برابر اتفاقات مختلف، سکوت اختیار کردند یا بعضا مواضعی گرفتند که صحیح نبود.

سردار حیدرنیا مطرح کرد: دشمن به گونه ای فضای مجازی را بر نسل ما تحمیل کرده که گوشی تلفن همراه تا عمق زندگی ما نیز وارد شده است. حتی دموکرات ترین کشورها نیز اجازه نمی دهند افکار، اندیشه و ذهن مردم کشورشان در اختیار دشمنان قرار گیرد اما ما شبکه های اجتماعی خارجی را در اختیار مردم و پهنای باند کشور را در اختیار دشمن قرار دادیم و سلیقه و ذائقه آن ها را عوض کردیم.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی که دشمن امنیت ملی ما را مورد هجمه قرار داده، کشور برای تامین امنیت خود مجبور است محدودیت هایی را ایجاد و شبکه های اجتماعی خارجی را فیلتر کند. فیلتر به معنای جراحی است و بی شک هزینه ها، تبعات و نارضایتی هایی را به دنبال دارد. در این وضعیت، نمی توانیم از تکنولوژی فرار کنیم و باید جایگزینی برای این شبکه ها تعیین کنیم.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: پیش از بروز این اتفاقات باید به این موضوعات فکر می کردیم که نکردیم و به اینجا رسیدیم. در عصری که دشمنان به فکر تاثیر بر افکار و اندیشه ها و ذهن نسل های ما هستند، باید به خوبی کنشگری، آینده نگری و برآورد اطلاعاتی داشته باشیم و خود را قوی کنیم.

سردار حیدرنیا با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایران قوی اظهار کرد: هرچه این کشور قوی تر شود، تهاجم به مولفه های امنیت ملی آن کاهش می یابد. بسیج در آزمون وقایع اخیر روسفید و سربلند شد اگرچه مورد هجمه های بسیاری نیز قرار گرفت. این مجموعه مردمی در این جنگ ترکیبی در دو حوزه تبیینی و میدانی وارد شد و اقدامات موثری را انجام داد.

وی اضافه کرد: در حوزه تبیینی، بسیجیان با بصیرت مثال زدنی خود نه تنها اسیر جنگ شناختی دشمن نشدند، بلکه بر خلاف برخی از خواص به ظاهر انقلابی که خود و خانواده هایشان از سفره انقلاب به آلاف و الوفی رسیدند، اقدام به روشنگری در میان مردم کردند اما بعضی از مسئولین و نمایندگان و کسانی که به واسطه این نظام و انقلاب به پست و مقام رسیدند، از موضع گیری هراس دارند.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه با نواخته شدن شیپور جنگ مرد از نامرد مشخص می شوند، اذعان کرد: در جنگ اخیر نیز، آن هایی که نه فقط به حرف بلکه از روی اعتقاد اعلام ولایتمداری و ولایت پذیری می کردند مشخص شدند. جنگیدن کار هر کسی نیست، مرد می خواهد که آبرو، مال و جان خود را به دست گیرد و وارد میدان نبرد با دشمن شود.

سردار حیدرنیا خاطرنشان کرد: شهید سید روح الله عجمیان که خود و خانواده اش هیچ چیز از سفره انقلاب نبرده اند و در شهرک امیرالمومنین (ع) در حاشیه کمالشهر زندگی می کنند و مستاجر هستند، برای دفاع از انقلاب و ولایت، سینه خود را سپر و جان عزیزش را تقدیم این نظام و انقلاب کرد و دیدید که چگونه خداوند به او عزت و آبرو بخشید اما تاریخ تکرار و بسیاری از این مسئولین بی آبرو می شوند.

وی بیان کرد: در جریانات اخیر، نمره استان البرز در حوزه مدیریت بحران نمره خوبی بود و افتخار ما در این دنیا و آن دنیا این است که صدای آخ جبهه استکبار را درآوردیم و آن ها را عصبانی کردیم؛ این یعنی به درستی کار و به وظیفه خود عمل کردیم. بسیج دانشجویی نیز از روزهای ابتدایی پای کار بود و زحمات بسیاری را متقبل شد. خون های پاکی پای این نظام و انقلاب ریخته شد اما هنوز جنگ تمام نشده است.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: اگر فکر کنیم این نبرد پایان یافته است، یعنی دچار غفلت شده ایم و دشمن دوباره به ما ضربه می زند. مقام معظم رهبری فرمودند که نترسید و ناراحت نباشید زیرا شما برتر هستید به شرطی که ایمان داشته باشید. در صورتی که بر اعتقادات خود راسخ بوده و به آن ها ایمان داشته باشیم، منفعل نباشیم و نترسیم، پیروز می شویم.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه معمولا انقلاب ها در مسیر خود دچار انحرافاتی می شوند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که پس از گذشت بیش از 40 سال هنوز به آرمان های اولیه خود پایبند است و تحقق آرمان امام راحل مبنی بر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را ادامه می دهد. کسانی می توانند در انقلاب ها تاثیر بگذارند، که شور و شعور انقلابی را توأمان داشته باشند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار