خبرهای داغ:
مدیرکل اموزش و پرورش استان قزوین؛

بخش زیادی از نیازهای تحصیلی استان توسط خیرین مدرسه ساز رفع شده است

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: خوشبختانه با وجود خیرین متعدد در استان قزوین توانسته‌ایم بخش زیادی از نیازهای تحصیلی را در بخش فضاهای آموزشی تامین کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۳۸۸۹
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، نقی سیاهکالی مرادی روز پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، خیرین مدرسه ساز را از اركان مهم برای تقویت مدارس دولتی دانست و افزود: تقویت مدارس دولتی از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت به شمار رفته و یكی از راه های اصلی آن نیز حضور خیران در كنار آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در این حوزه انسانها متعهد، دلسوز و علاقمند پای کار هستند ، اظهار داشت: در حال حاضر خیرین مدرسه ساز اقدامات خوبی در ساخت مدارس استان داشتند و در این زمینه فعال هستند و بسیاری از مناطق این خیرین برای احداث و تجهیز مدارس به کمک دولت آمدند و مشکلات آموزشی را رفع کردند.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: خوشبختانه با وجود خیرین متعدد در استان قزوین توانسته‌ایم بخش زیادی از نیازهای تحصیلی را در بخش فضاهای آموزشی تامین کنیم.

این مسوول افزود: استان قزوین دارای یکهزار و ۶۷۰ واحد اموزشی و بیش از ۹ هزار کلاس درس است که برای ساخت فضای اموزشی و تجهیز و تعمیر اعتبارات دولتی جوابگو نیست و نیازمند کمک خیران در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین مدارسی که به اسم خیربن است، کسی حق تغییر نام انها را ندارد و باید به این افراد احترام گذاشت.

سیاهکالی مرادی افزود: تکریم خیرین کاری بسیار ارزشمند است و وظیفه ماست از این انسانهای ایثارگر به شایستگی تجلیل و تکریم نمایم.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز بی منت ایثار می کنند،تصریح کرد: ما همیشه به وجود چنین انسانهایی افتخار می کنیم و تجلیل از این انسانهای بزرگ باید به بهترین نحو ممکن انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز به نوعی تجلیل از مقام والای ایثار، سخاوت و مهربانی خیرین و باب جدیدی برای مدرسه سازی است.

ابراهیم سعادتفر افزود: خیرین مدرسه ساز انسان های دغدغه مندی در عرصه آموزش و فرهنگ و تعلیم و تربیت محسوب می شوند که بدون مشارکت آنها نمی توان به اهداف رسید. 

وی اظهار داشت : مجامع خیرین مدرسه ساز و خیرین نیک اندیش، بازوان پرتوان اداره کل نوسازی مدارس در تأمین فضاهای آموزشی و پرورشی مورد نیاز آموزش و پرورش هستند و بدون مشارکت آنها شاهد افزایش طرح های نیمه تمام خواهیم بود.

این مسوول تاکید کرد: هم اکنون ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان بسر می برند که بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت مدارس را برعهده دارند.

۳۰ درصد فضاهای اموزشی استان قزوین توسط خیران احداث شده است 

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین اعلام کرد: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی قزوین توسط خیران احداث شده است.

مسعود رحمانی افزود: این جشنواره با دو هدف تکریم از خیرین و فرهنگ‌سازی جهت جذب خیرین برای کمک به امر مقدس مدرسه سازی در استان در دستور کار قرار گرفته است. 

وی اظهار داشت: تلاش در زمینه مدرسه سازی باعث می‌شود که انسان پس از مرگ خود باقیات الصالحاتی از خود برجای گذارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار