خبرهای داغ:

افتتاح کتابخانه عمومی شهید یعقوب سقلی در روستای قره قاشلی

آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید یعقوب سقلی همزمان با هفته بسیج و هفته کتابخوانی در روستای قره قاشلی شهرستان ترکمن برگزار شد
کد خبر: ۹۴۷۲۵۸۰
|
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
 
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید یعقوب سقلی همزمان با هفته بسیج و هفته کتابخوانی در روستای قره قاشلی شهرستان ترکمن برگزار شد
بنابراین گزارش در ابتدای این برنامه کلته، رئیس کتابخانه عمومی شهرستان به ایراد سخنرانی پرداختن و پس از تبریک سی امین سالگرد هفته کتابخوانی و همچنین مقارن شدن آن با هفته بسیج گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای احداث کتابخانه های عمومی دادند و متذکر شدند که روستاهای بالای ۲۵۰۰ نفر جمعیت ظرفیت تشکیل کتابخانه عمومی را دارند.

در ادامه سید محب حسینی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تصریح کردند: برای توجه به کتابخانه پشتوانه و همت بیشتری لازم است. کتابخانه باعث رشد علمی است که بعدش منجر به تولید ثروت می شود و بدانیدکه دنیا از این علم ما می ترسد.

در ادامه پس از اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه دخترانه عفاف و دانش، مهندس غراوی، فرماندار شهرستان ترکمن با تبریک این ایام فرخنده متدکر شدند که مردم روستای قره قاشلی یک سرمایه گذاری بسیار خوبی در تولید فکر و اندیشه را شروع کردند.

در ادامه این مراسم آخوند عبدالحی میرزاعلی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان ضمن تبریک هفته کتابخوانی و عجین شدن آن با هفته بسیج فرمودند: اگر می خواهیم دین ما اسلام ترویج پیدا کند باید با مطالعات بیشتر تولید علم کنیم چون که فرهنگ ما عجیم گرفته با کتاب است، حتی معجزه پیامبر(ص) که کتاب قرآن است و برای هدایت بشر نازل شده است با کلمه إقرا نازل شده است، یعنی "بخوان"، این اهمیت کتابخوانی را نشان می رساند.

ما باید صادقانه و خالصانه در جهت ترویج دین مبین اسلام خدمت کنیم. در همه زمان ها باید خود را در برابر دشمنان اسلام تجهیز کنیم. دشمنانی که ما به ظاهر نمی بینیم و خداوند می بیند. کسانی که به ظاهر مسلمان اند ولی منافقانه عمل می کنند. باید در برابر آنها بایستیم و در همه زمینه ها خودمان را تجهیز کنیم. چه علمی و چه جنگی. به فال نیک می گیریم افتتاح این کتابخانه را در روستای قره قاشلی.

در پایان مراسم قبل از افتتاح کتابخانه به دست مسئولین، از کتاب " گلچین شعرهای شاعری از دیار آشنا، همراشیر" تألیف دکتر سیاوش مرشدی، عضو هیدت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، مرکز کوموش دفه رونمایی شد.
انتهای پیام/*-
ارسال نظرات
آخرین اخبار