مدرس حوزه و دانشگاه:

خانواده؛ کانون محبت و کرامت/تمدن نوین اسلامی بر پایه خانواده اسلامی استوار است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در بیانیه گام دوم که توسط مقام معظم رهبری(مدظله) ترسیم شده، خانواده به عنوان مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی اعلام شده است و اصلی‌ترین و خطیرترین وظیفه‌ای که خانواده در این عرصه دارد، پیاده کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
کد خبر: ۹۴۷۱۸۷۰
|
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ همزمان با گرامیداشت هفته بسیج همایش "خانواده تمدن ساز" با حضور بسیجیان فراهانی در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا رضازاده مدرس حوزه و دانشگاه در این همایش درخصوص نقش و اهمیت خانواده گفت: خانواده همیشه و همه جا و در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و منشاء فرهنگ‌ها، تمدّن‌ها و تاریخ بشر بوده است.

وی افزود: نهاد خانواده یکی از مهمترین و اصلی‌ترین نهادهایی است که در به وجود آمدن یک تمدن نقش اساسی دارد و اسلام هم به عنوان یک مکتب انسان‌ساز، بیشترین عنایت را به تکریم، تنزیه و تعالی خانواده دارد.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به اهمیت این نهاد در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم که توسط مقام معظم رهبری(مدظله) ترسیم شده، خانواده به عنوان مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی اعلام شده است و اصلی‌ترین و خطیرترین وظیفه‌ای که خانواده در این عرصه دارد، پیاده کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: نقش خانواده در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه حل مشکلات موجود اقتصادی است نیز نقش کلیدی و محوری است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده می‌بایست کانون کرامت و محبت باشد، گفت: اولویت اول در هر خانواده حفظ منزلت پدر خانواده است که اگر این حرمت شکسته شود دیگر حرمت اعضای خانواده حفظ نخواهد شد.

حجت‌الاسلام رضازاده ادامه داد: وقتی در خانواده‌ای تقوا و کرامت وجود نداشته باشد آن گاه شاهد این شکاف بین نسلی هستیم؛ این خانواده است که در وهلۀ اول باید از این ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ملی پاسداری کرده و آن را به نسل جوان منتقل کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین در ادامه به حفظ احترام همسران نسبت به یکدیگر تاکید کرد.

در پایان مراسم از تعدادی از خواهران بسیجی شهرستان تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها