خبرهای داغ:
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان خبر داد

اجرای ۹۲ پروژه با ۴۵۰ کلاس درس در استان همدان

همدان-رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان گفت: در حال حاضر ۹۲ پروژه با ۴۵۰ کلاس درس در سطح استان همدان در حال اجرا است که برای این پروژه‌ها ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۴۶۷۴۶۵
|
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی فراهانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبیین نقش اثر بخش رسانه در فرهنگ سازی نسبت به احداث مدرسه توسط خیرین اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز استان طی ۲۴ سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵۰ پروژه را ساخته و تحویل داده‌اند.

وی به کمبود فضای آموزشی در سطح استان و کشور اشاره و عنوان کرد: با وجود ساخت مدرسه توسط خیرین و نیز تعهد سه برابری دولت نسبت به خیرین در ساخت مدرسه، همچنان شرایط مثل سابق بوده و نیاز به ساخت فضا‌های آموزشی داریم.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان با اشاره به فلسفه و تاریخچه تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز، با بیان اینکه این مجمع برای نخستین بار در سال ۷۷ با مدیریت مرحوم حافظی در حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد، گفت: به مرور این مجمع در شهر‌ها و استان‌های بسیاری تشکیل شد که تا به امروز اقدامات مهم و اثربخشی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه امروز مجمع خیرین مدرسه ساز یکی از بزرگترین NGU‌های کشور است، بیان کرد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این امر خیر مشارکت دارند به طوری که ۳۵ درصد از مدرسه‌های ساخته شده در کشور توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

فراهانی با بیان اینکه در سطح استان همدان نیز بیش از ۹۰۰ نفر خیر کمک حال اداره کل نوسازی مدارس استان هستند، تصریح کرد: این خیرین اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده و ۲۴۶ نفر از آن‌ها مدرسه ساخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۷۷ تاکنون خیرین مدرسه ساز در استان ۳۵۰ پروژه با بیش از ۲۵۶ هزار متر مربع و ۲ هزار و ۱۴۸ کلاس درس تعهد خیرین استان بوده است، بر لزوم توجه خیرین در ساخت مدرسه تاکید و اضافه کرد: یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان همدان مورد نیاز است که برای جبران این موضوع لازم است خیرین ورود کنند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بود که تحقق یافت، به برگزرای بیست و چهارمین جشنوراه خیرین مدرسه ساز در استان طی روز‌های آینده اشاره و بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره امسال این تعهد به ۸۰ میلیارد تومان برسد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۹۲ پروژه با ۴۵۰ کلاس درس در سطح استان همدان در حال اجرا است که برای این پروژه‌ها ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

فراهانی با بیان اینکه خیرین انسان‌های فرهیخته و آگاهی هستند که راه درست را تشخیص داده اند، به اهمیت ساخت و احداث مدرسه در پیشرفت و توسعه کشور اشاره و عنوان کرد: ساخت مدرسه، بنیان ارتقای دانش و آگاهی برای نسل‌ها است و توسعه پایدار و موفقیت کشور در آینده بستگی به افرادی دارد که در مدارس تربیت می‌شوند، بنابراین امیدواریم دولت تعهدات خود را انجام و مشکلات موجود در این حوزه را نیز رفع کند.

وی با تاکید بر اولویت قرار دادن پرورش در دستگاه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: انتظار داریم سیاست آموزش و پرورش به صورتی باشد که پرورش در اولویت قرار بگیرد، چون دانش آموزان می‌خواهند این کشور را بسازند و باید آموخته‌های آن‌ها بیشتر از دروس باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار