هفتمین دوره توانمند سازی مدیران هیآت مذهبی و روضه های خانگی در استان البرز

هفتمین دوره توانمند سازی مدیران هیآت مذهبی و روضه های خانگی در استان البرز و با حضور 200 مدیر هیات و روضه خانگی برگزار میگردد
کد خبر: ۹۴۶۶۹۸۶
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، هفتمین همایش مدیران هیئات مذهبی و روضه‌های خانگی با شعار «بسیج هیئات انقلابی» به همت سازمان بسیج مداحان در شهر کرج برگزار می‌شود.

این دوره با همکاری سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به مدت دو روز در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه و با حضور ۲۰۰ نفر از مدیران هیئات مذهبی و روضه‌های خانگی صورت می‌گیرد.

در این همایش، حجج الاسلام ادیب یزدی و حسین مومنی و عباس حیدر زاده در مباحثی چون نقش آفرینی و تاثیر گذاری هیئات مذهبی و جهاد تبیین به سخنرانی می‌پردازند.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور در خصوص محورهای اصلی این همایش گفت: این دوره در محورهای نقش آفرینی و تاثیر گذاری هیئات مذهبی در تمدن نوین اسلامی، هیئت و جهاد تبیین، هیئت و گفتمان امامین انقلاب و نقش آفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌گردد.

یوسف ارجونی در موضوع ضرورت و اهمیت این دوره بیان داشت: یکی از مراکز دینی و فرهنگی جامعه اسلامی که مردم آگاهانه و با رغبت و بدون دعوت قبلی در آنجا حضور می‌یابند هیئات است که نحوه تعامل و برخورد و نوع برنامه‌های مدیران و دست اندکاران هیأت بر تربیت دینی و اسلامی مستمعین تأثیر فراوانی دارد.

وی گفت: همچنین برخی برخوردهای منفی و مدیریت غیر اصولی در هیئت باعث وارد شدن آسیب‌هایی بر کارکردهای مثبت هیئات گردیده است، که برای افزایش پیامدهای مثبت و کاهش پیامدهای منفی، آموزش مدیران و دست اندرکاران هیأت ضروری است.

ارجونی افزود: از دیگر اهداف مهم برگزاری این دوره می‌توان به عناوینی چون تبعیت و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری درباره توجه به کارکرد هیئات، افزایش بصیرت دینی و سیاسی در ارکان مختلف هیئات مذهبی را نام برد.

این مقام مسئول در پایان اذعان داشت: برگزاری این همایش و کارگاه‌ها می‌تواند نقش موثری را در توانمند سازی مدیران هیئات در مقوله‌هایی مانند پر رنگ نمودن فرهنگ انقلابی گری در هیئات مذهبی، توسعه و رشد نگاه انقلابی در هیئات و همچنین آشنایی با اهداف و مقاصد شوم دشمنان اسلام برای تضعیف و نابودی فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام و تشیّع را ایفا کند.

ارسال نظرات