محمد فراهانی مسئول سازمان بسیج مداحان کشور در مراسم تدفین استاد حاج علی آهی سخنرانی کردند.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۱۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، این مراسم از ساعت 9 صبح از مقابل مسجد امیرالمؤمنین (مسجدی که استاد علی آهی بنا کرده بود) برگزار شد و سوگواران پیکر این پیرغلام حسینی را تا بهشت زهرا بدرقه کردند تا در قطعه 301 روضة الحسین (جامعه مداحان) برای همیشه آرام گیرد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در مراسم تدفین استاد آهی در وصف ایشان اینچنین گفتند :

امروز شخصیتی به خاک سپرده شد که سرمایه گرانبهای عمر خود را صرف گسترش معارف اهل بیت(ع) کرد و در حقیقت فخر جامعه مداحان کشور بود و چه بسا در عرصه تاریخ ستایشگری اهل بیت(ع) همچون مرواریدی درخشید.

مهمترین خصیصه این استاد گرانقدر تبعیت محض از ولایت به معنای کامل و واقعی آن بود، درراس آن ولایت اهل بیت(ع) و در امتداد آن ولایت فقیه.

دربحث ولایت اهل بیت(ع) به جرأت می توان گفت ایشان سرسلسله مروجین عقاید صحیح شیعه دروادی شعر آیینی و مذهبی بودند و در مجالهای مختلف به نقد وبررسی اشعار از این منظر می پرداختند.

در امر ولایت فقیه ایشان در عمل ، تابع فرمایشات امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بودند و عملاً  این فرمایشات و منویات را به منصه ظهور رساندند.

محمد فراهانی در ادامه پیام زندگی استاد آهی را اینچنین عنوان کردند :

پیام زندگی پربرکت ایشان این بود که مصداق ایمان و عمل صالح، که خداوند متعال در قرآن به عنوان شرط  خروج از خسران ذکر فرموده است در سایه سار خدمت به آستان اهل بیت(ع) محقق می شود و به قول شاعر

هر آن کسی که قدم زد در آستان حسین                                           عزیز هردوجهان شد قسم به جان حسین


ارسال نظرات