مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

انقلاب اسلامی ایران در حال تبدیل شدن به یک تمدن نوظهور است/ ضرورت فرهنگسازی در زمینه جوانی جمعیت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: انقلاب اسلامی ایران به درخت تنومندی تبدیل شده که نه تنها سایه خود را بر محیط پیرامونی گسترانیده بلکه در حال تبدیل شدن به یک تمدن نوظهور است.
کد خبر: ۹۴۶۶۴۵۸
|
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوعات «اولین رویداد استارتاپی قرآنی طراحی نمادهای ایرانی اسلامی ویژه نخستین بوستان قرآنی شهر کرج»، «دومین رویداد پیشگام استان البرز» و «معرفی و آغاز به کار قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، با حضور رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج، مشاور امور بانوان استاندار و مدیرکل اجتماعی استانداری البرز پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد.

انقلاب اسلامی ایران در حال تبدیل شدن به یک تمدن نوظهور است

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران به درخت تنومندی تبدیل شده که نه تنها سایه خود را بر محیط پیرامونی گسترانیده بلکه در حال تبدیل شدن به یک تمدن نوظهور است. مقام معظم رهبری در جلسه اخیر خود فرمودند که ظهور یک جریان متفاوت در جهان بعد از ناامیدی از تمدن پوشالی غرب در حال انجام بوده و نقش ایران اسلامی در این مهم بسیار حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه این تمدن جدید از آنچه به عنوان رذائل اخلاقی از آن ها یاد می شود، خسته است، افزود: بیش از 50 درصد متولدین آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی براساس قوانین این کشورها، ماحصل روابط نامشروع هستند که این آمار بسیار ناامیدکننده است؛ البته این آمار جدای از تعداد نوزادانی است که باید کشته شوند. این گونه اشتباهات فاحش در فرهنگ ضداخلاقی غرب به قدری متعدد شده که نظام خانواده در آنجا از هم پاشیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز مطرح کرد: امپراتوری رسانه ای غرب، کشتار دو میلیون نفری مردم در یمن، عراق و سوریه را در دهه اخیر نادیده می گیرد اما اجازه می دهد همین کشوری که دو میلیون نفر را به قتل رسانده است، خود را نسبت به برخی خطاها و اشتباهات صاحب نظر بداند و به موضوعات ورود کند. ناامیدی از تمدن غرب و حرکت جهان به سمت استقبال از جریان مقاومت در مقابل این تمدن پوشالی، دشواری هایی دارد.

حجت الاسلام ولایی برحق، کشور ایران را بزرگترین قربانی ترور در جهان دانست و بیان کرد: بعید نیست که ایران مظلوم بتواند به ایران قوی تبدیل شود که کسی توانایی قد علم کردن در مقابل آن را نداشته باشد؛ همان گونه در حوزه های نظامی و موشکی و برخی از علوم نوین نیز در مرز علم قرار گرفته است. حرکاتی که برخی معترضان را در مسیر اغتشاشات و جنگ های خیابانی قرار داده و آشوبگران را در جمع معترضان مخفی کرده است، نفس های آخر خود را می کشد.

وی با بیان اینکه اغتشاشگران با شعارهای به ظاهر اعتراضی، عده ای از مردم را تحریک می کنند و بعضا زندگی، اموال و امنیت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهند، اظهار کرد: در چنین شرایطی از اصحاب رسانه انتظار می روند منفعلانه برخورد نکنند و فعال باشند. زیرا غربی ها بانوان را ابزار تنزل قرار می دهند و از جایگاه آن ها سوءاستفاه می کنند؛ در حال حاضر نیز چیزی از زن در جامعه غرب باقی نمانده است. این شعارهایی که اغتشاشگران سر می دهند، یک بازی بیش نیست و بهانه ای برای برهم زدن امنیت کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که باید با نگاه آینده پژوهی در مورد آن تأمل و تدابیر لازم را اتخاذ کنیم، موضوع سالخوردگی جمعیت است، اذعان کرد: اگر تدبیری در این رابطه اندیشیده نشود، شاید در 15 سال آینده در یک چاله پیری بیفتیم و نتوانیم از آن رهایی پیدا کنیم. ژاپن، اکنون در این چاله افتاده و تقریبا اقتصاد، سیاست و امنیت این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

ولایی برحق بیان کرد: زمانی با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کم کم برای همه القا شد که اگر تعداد فرزندان کمتر باشد، زندگی بهتری خواهیم داشت اما رفته رفته دریافتیم که فرزندان ما برخی مفاهیم از جمله عمه، عمو، خاله و دایی را نمی شناسند و با تحقق این شعار، ناهنجاری های آن ها بیشتر می شود. سازمان های جهانی طی انعقاد تفاهم نامه ای با کشورها به ویژه کشورهای آسیایی، آن ها را ملزم کردند که تعداد فرزندان و رشد جمعیتشان را کاهش دهند.

وی ادامه داد: ایران یکی از پایبندترین کشورها به این شعار و تفاهم نامه جهانی بود و رتبه اول را در رعایت آن کسب کرد و مشمول جوایز متعدد و وام های بزرگی شد؛ پس از حدود هفت درصد رشد جمعیت، این میزان به 1.2 درصد کاهش یافت. اما اکنون این نگرش و نگاه باید تغییر کند که گام های خوبی در این زمینه برداشته شده و طی یکی دو سال اخیر، قوانین خوبی در مجلس تصویب شده و زیرساخت های مناسبی برای این امر در حال فراهم شدن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص فرزندآوری و افزایش جمعیت بیان کرد: تفاهم نامه ای میان اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز و حوزه خانواده و امور زنان استانداری البرز منعقد و مقرر شده حدود 300 همایش به منظور فرهنگسازی این امر مهم با همکاری ادارات کل استان برگزار شود. از اصحاب رسانه نیز درخواست می کنیم در این زمینه که می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند، یاریگر ما باشند.

وی با اشاره به تولیدات رسانه ای در خصوص افزایش جمعیت عنوان کرد: یکی از محوری ترین عناوینی با تولیدات رسانه ای به آن می پردازیم، موضوع سقط جنین است. همچنین مقرر شده تعدادی کنشگر فعال در حوزه جمعیت نیز آموزش ببیند. چرا برخی خانواده های برخوردار حاضرند دو تا سه برابر هزینه نگهداری یک فرزند را صرف نگهداری حیوانات کنند؟ آن ها از این موضوع غافل هستند که داشتن فرزند تاثیر مستقیمی در کاهش برخی آسیب های اجتماعی دارد و بدون فرزند، خانواده شکننده تر است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار