فرمانده سپاه استان البرز:

دشمن رجز می خواند اما جرأت حمله به ایران را ندارد

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه دشمن رجزخوانی می کند اما جرأت حمله به کشور ما را ندارد، گفت: اغتشاشات، آشوب ها و فتنه ها مصادیق تهدید نیمه سخت هستند که در این حوزه نیز به بازدارندگی رسیده ایم.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۸۵
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در جمع دانشجویان جهادگر بسیجی در دانشگاه پیام نور استان گفت: بسیج، یادگار ماندگار امام عظیم الشان ماست؛ ایشان در آن زمان طی تصمیمی ولایی و داهیانه، فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی را صادر کردند.

دشمن رجز می خواند اما جرأت حمله به ایران را ندارد

وی ادامه داد: شاید در ابتدا کمتر کسی فکر می کرد امروز بسیج به جایگاهی برسد که گره گشای بسیاری از مشکلات ب ظاهر ناگشودنی باشد، شاید آن زمان همه فکر می کردند که بسیج فقظ برای دفاع سخت در مقابل دشمن قددار و تجزیه طلبان تشکیل شده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: اما فرزندان پاک این مرز و بوم در طول هشت سال دفاع مقدس با تلاش ها، مجاهدت ها و رشادت های خود، پیروزی های بزرگی را رقم زدند و پس از پایان جنگ تحمیلی، بسیج وارد عرصه های دیگر جهاد شد.

سردار حیدرنیا، جبهه فرهنگی، علمی، دفاع از حریم و حرم آل الله، مقابله با اغتشاشگران و ناامن سازان جامعه، خدمت به محرومان، کمک به همنوعان در بلایای طبیعی و مقابله با کرونا عرصه های فعالیت بسیج دانست و بیان کرد: هر کجا که بسیج وارد عرصه شد، آن ماموریت را به نحو احسن و شایسته به پایان رساند.

وی، راز اعتلا، مانایی و پایداری بسیج را حضور در میادین بزرگ جهاد دانست و با اشاره به اینکه جهاد عرصه های مختلفی دارد و فقط حضور در جبهه ها و دفاع از تمامیت ارضی در مقابل دشمن نیست، گفت: آغازین روزهای همه گیری ویروس کرونا که همه از هم فرار می کردند، بسیجیان در اقدامی انقلابی وارد عرصه شدند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عنوان کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران، مدیریت خوب ویروس کرونا بود که به واسطه تلاش های بسیجیان رقم خورد. شجره طیبه بسیج که برآمده از مردم و از جنس آن هاست، در هر صحنه ای که وارد شود، موجب پیروزی و نصرت می شود.

سردار حیدرنیا خطاب به دانشجویان جهادگر بیان کرد: ارزش کار شما که برای رفع نیازها و حاجات مردم و دستگیری از نیازمندان تلاش و بعضا به افرادی کمک می کنید که هیچ کسی را جز خداوند ندارند، بسیار بالاست. بنده به جایگاه شما خوبان سر فرود تعظیم می آورم و توفیق روزافزونتان را از خداوند خواستارم.

وی با اشاره به اینکه حدود 45 روز است کشور درگیر بحران ها و ناامنی هایی است، خاطرنشان کرد: فرآیند شکل گیری ناآرامی های اجتماعی می تواند از یک پدیده عادی، صنفی و ... که تکان و شوکی به جامعه وارد می کند، آغاز و بستر و زمینه ای برای ایجاد بحران ها شود.  

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عنوان کرد: اتفاقی که برای مرحومه مهسا امینی به وقوع پیوست، یک پدیده اجتماعی و حادثه ای بود و هیچ چیزی جز آنچه که از تریبون های رسمی کشور اعلام شد، نبود. دشمن با این اتفاق، کیسی را به دست آورد که می تواند روی آن موج سواری کند.

سردار حیدرنیا بیان کرد: زمانی که کشور تا دو روز پس از وقوع این اتفاق، موضع گیری و صحبت نکرد، دشمن به مدت 48 ساعت با وارونه جلوه دادن یک واقعیت در بستر فضای مجازی، این آشوب ها را ایجاد کرد. ما با دشمن وارد یک جنگ ترکیبی، تمام عیار، هوشمند و ادراکی شده ایم.

وی با اشاره به نفوذ گوشی های هوشمند و فضای مجازی در زندگی مردم و با بیان اینکه نمی توان گفت که این بستر خوب است یا بد، یادآور شد: اگر بتوانیم محتوایی که در این فضا بارگذاری می شود را مدیریت کنیم، این دستگاه می تواند یک تکنولوژی پیشرفته باشد اما در صورت عدم مدیریت و وارد شدن خدشه به امنیت ملی، ضرر خواهیم کرد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه ما در برخی موضوعات به ویژه مسائل فرهنگی غفلت کرده ایم، اظهار کرد: بیش از 43 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد که طی این سال ها دشمن در سه حوزه تهدید سخت، نیمه سخت و تهدید نرم با ما وارد جنگ شده است.

سردار حیدرنیا اذعان کرد: کشور ایران در حوزه تهدید سخت به بازدارندگی رسیده است؛ اگر دشمن به مرزها و کشور ما حمله کند، قدرت و اقتدار پاسخگویی به آن را داریم. زمانی که آمریکای جنایتکار، حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، موشک های غران و قدرتمند سپاه پاسداران در پایگاه عین الاسد فرود آمد.

وی افزود: پس از 70 سال که هیچکس جرأت شلیک یک گلوله به آمریکای جنایتکار به صورت رسمی را نداشت، ما موشک بر سر آمریکا زدیم. امروز به جرأت می توانیم بگوییم که به برکت وجود جوانان انقلابی و نیروهای مسلح، دشمن نمی تواند در حوزه جنگ سخت با ما هم آوردی داشته باشد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه دشمن رجزخوانی می کند اما جرأت حمله به کشور ما را ندارد، اظهار کرد: اغتشاشات، آشوب ها و فتنه ها مصادیق تهدید نیمه سخت هستند که در این حوزه نیز به بازدارندگی رسیده ایم. از ابتدای انقلاب تاکنون، توانسته ایم اغتشاشات و آشوب هایی که انقلاب را تهدید کرده مدیریت کنیم.

سردار حیدرنیا افزود: اگر هر یک از این اتفاقات و بحران ها در کشورهای بزرگ و ابرقدرت ها رخ می داد، آن ها را دگرگون می کرد اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود جوانان انقلابی و نیروهای مسلح مقتدر توانست آن ها را به خوبی مدیریت کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به راه اندازی جنگ احزابی توسط دشمن عنوان کرد: در سنوات و فتنه های گذشته، ما با یک دسته طرف بودیم اما در این برهه، دشمن هرآنچه که می توانست را وارد عرصه کرد. به عنوان مثال بانوان را برای ورود به حوزه نه به حجاب فراخواند اما نظام با اقتدار شرایط را کنترل کرد.

وی تصریح کرد: با نواخته شدن شیپور جنگ، مرد از نامرد مشخص می شود؛ افرادی در این نظام و انقلاب بودند که ادعای انقلابی گری داشتند اما در این فتنه ها، غبار ملاحظه کاری، محافظه کاری، پست و مقام، ریاست و زخارف دنیوی اجازه نداد که از مولا و مقام معظم رهبری دفاع کنند.

سردار حیدرنیا اظهار کرد: کسانی هستند که در شرایط عادی دم از انقلابی گری می زنند اما زمانی که ولایت نیاز به حمایت و فدا شدن و خرج کردن آبرو دارد، وارد عرصه نمی شوند. مردم و خواص جامعه بدانند که آن ها کیستند؟ شما دانشجویان محل رجوع هستید و هر کجا وارد شوید، در مورد اتفاقات از شما سوال خواهد شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه قانون عفاف و حجاب، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 بود، مطرح کرد: 27 دستگاه فرهنگی در این زمینه مسئول هستند و شرح وظایف آن ها مشخص شده اما تنها دستگاهی که به وظیفه خود عمل می کند، نیروی انتظامی است.

وی خاطرنشان کرد: فارغ از محاسن، معایب و ایرادات گشت ارشاد، برخی دستگاه هایی که ترک فعل کرده اند، پس از رقم خوردن اتفاقات اخیر، مطالبه گر از نیروی انتظامی شدند. برخی دستگاه های فرهنگی کشور که باید به واسطه این ترک فعل، محاکمه شوند، وظیفه نیروی انتظامی را مورد هجمه قرار می دهند.

سردار حیدرنیا با تاکید بر اینکه کارگزاران حکومت و انقلاب باید نسبت به ترک فعل های خود پاسخگو باشند، اذعان کرد: اما در حقیقت این گونه نیست و ما برای افعال خود باید پاسخگو باشیم نه ترک فعل هایمان. این ضعف قانون ماست که این پاسخگویی وجود ندارد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: در این مدت که کشور درگیر ناآرامی ها و آشوب ها بود، برادران فرماندهی انتظامی به منظور برقراری امنیت جامعه و نوامیس مردم به کف خیابان ها آمدند. در کدام کشور، نیروی انتظامی و حافظ امنیت را آتش می زنند یا گردن او را با تیغ می برند؟

وی با اشاره به اینکه اقداماتی که برخی اراذل اوباش داعشی انجام دادند، خود داعش انجام نداد، متذکر شد: دشمن جنگی تمام عیار را علیه فکر و ذهن و درک نسل جوان ما آغاز کرده و در تحریف واقعیت ها و وارونه نشان دادن حقایق حرفه ای عمل می کند؛ حضور دشمن در پس پرده اتفاقات اخیر ملموس است.

سردار حیدرنیا با اشاره به حادثه تأسف بار شیراز و شهادت جمعی از هموطنان در حرم حضرت احمد بن موسی (ع)، اذعان کرد: دشمن به قدری ذهن مردم را تحت تاثیر قرار داده که به سادگی قبول می کنند که این اقدام کار حکومت است که این جای بسی تأسف دارد که دشمن در جنگ افکار و اندیشه ها موفق تر عمل می کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران در تهدید سخت خاطرنشان کرد: تهدید نرم، جنگی است که دشمن علیه فکر و اندیشه مردم آغاز کرده است. قبول کنیم که از ابتدای انقلاب تاکنون در حوزه جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی موفق نبوده ایم چون دستگاه های فرهنگی آن گونه که باید کار نکردند.  

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و اساتید بسیجی و انقلابی در جنگ احزاب نقش بسزایی دارند، بیان کرد: زمانی که برخی دستگاه ها ترک فعل کردند، ولی امر مسلمین فرمان آتش به اختیار دادند و دانشجویان یکی از اقشار مورد هدف ایشان بودند. به واسطه اقداماتی که ما انجام ندادیم، اکنون دشمن در پس پرده آشوب ها قرار دارد.

سردار حیدرنیا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ورود به عرصه جهاد تبیین و روشنگری عنوان کرد: طبق فرمایش حاج قاسم سلیمانی، فرصتی که در تهدیدها هستن در خود فرصت ها نیست، البته به شرطی که نترسیم و نترسانیم و با اقتدار و قدرت وارد میدان شویم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه با مرور فضای مجازی، روزی سه بار انقلاب اسلامی پایان می یابد اما در واقعیت هیچ خبری نیست، اظهار کرد: برخی مسئولین ما تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته اند در صورتی که اراده کارگزاران حکومت اسلامی نباید سست باشد؛ باید قوی تر از این بود.

وی تصریح کرد: ما تا پای جان و تا آخرین قطره خون پای عهدی که با ولایت بسته ایم ایستاده ایم تا کوچکترین خمی به ابروی ولی امر مسلمین و نائب بر حق امام زمان (عج) نیاید. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند: من به آینده خوش بین و امیدوارم. کسی حق ندارد بر خلاف فرمایش ایشان از آینده ناامید باشد.  

سردار حیدرنیا با تاکید بر اینکه باید دل هایمان به ولی امر مسلمین قرص باشد، بیان کرد: هر جا که چشم ما به دهان مقام عظمای ولایت بود، پیروز شدیم. مطمئن باشید این اتفاقات و سر و صداهای ناچیز این روزها نیز تمام می شوند و انچه که می ماند، آرامش انقلاب است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار