خبرهای داغ:
در بخش اقتصادی جشنواره ملی زرشک رقم خورد

انعقاد ۵ تفاهم نامه در زمینه فرآوری زرشک

در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زرشک در بیرجندپنج تفاهم نامه بین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه فراوری زرشک به امضا رسید.
کد خبر: ۹۴۶۳۲۷۶
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲


به گزارش خبرگزاری بسیج ازخراسان‌جنوبی؛ در آخرین روز از این جشنواره و در مراسم اختتامیه با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون سازمان تعاون روستایی، اعضایی از اتاق بازرگانی اصفهان کرمان، اتاق مشترک ایران و روسیه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان کشوری و استانی پنج تفاهم نامه بین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه فراوری زرشک به امضا رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی موضوع این تفاهم نامه‌ها را تشریح کرد و توضیح داد: احداث شهرک تخصصی زرشک در با سربیشه با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان و به ظرفیت ۴۰ هزار تن با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم از این موارد است.
دکتر جعفری گفت: واحد تولید انواع محصولات از زرشک، با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان و به ظرفیت ۱۰ هزار و ۶۷۰ تن، موضوع دومین تفاهم نامه است که اشتغالزایی ۳۱ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم را به دنبال دارد.
همچنین تفاهم نامه فرآوری محصولات زرشک، با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان، اشتغالزایی مستقیم ۳۵ نفر و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم نیز به امضا رسید.
وی احداث سردخانه نگهداری زرشک و محصولات آن با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان، ظرفیت ۱۰ هزار تن را از دیگر تفاهم نامه‌ها برشمرد که موجب اشتغالزایی برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد.
به گفته وی تفاهم نامه احداث سردخانه نگهداری زرشک ومحصولات آن با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد تومان بسته شد که ۱۰ هزار تن ظرفیت و اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم را به دنبال دارد.


معرفی سفیران ملی زرشک خراسان جنوبی

 جشنواره ملی زرشک در بخش های مختلف مسیر اهداف مورد نظر را طی می کند این جشنواره در بخش فرهنگی و در مراسم اختتامیه دستاوردهای مطلوبی داشت: در این مراسم و با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از میهمانان کشوری از جمله معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون سازمان تعاون روستایی کشور، جشنواره ملی زرشک ، چند نفر از چهر های مطرح هنری، فرهنگی و علمی فناوری به عنوان سفیران ملی زرشک خراسان جنوبی معرفی شدند تا برای معرفی این محصول خاص استان اقدام کنند.
در این مراسم اقبال واحدی مجری شبکه ملی؛ رضا بنفشه خواه، محمدرضا حقگو و علیمردانی، از سه نفر هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون ، محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده صدا و سیما و همچنین محسن پویان یک پژوهشگر گیاهان دارویی و... به عنوان سفیران ملی زرشک معرفی شدند.
اهدای یادمان زن روستایی و تندیس جشنواره به این سفیران از دیگر بخش های جشنواره بود.
همچنین در این مراسم از تمبر ویژه جشنواره با عنوان « زرشک خراسان جنوبی برای همه ایران»، «کتاب زرشک خراسان جنوبی»، موزیک ویدئوی« شکر لله» و مستند به رنگ پاییز با مضوع زرشک رونمایی شد. 13 نفر از کشاورزان و بهره برداران نمونه و پیشرو در تولید زرشک در استان نیز تقدیر شدند. همچنین مراسم جشنواره به طور مستقیم از شبکه سه ، شبکه استانی خاوران، آپارات و ... پخش شد.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار