خبرهای داغ:
تعزیه پلی برای انتقال پیام عاشوراست:

برگزاری مراسم تعزیه خوانی در بیرجند به همت گروه تعزیه سیدالشهدا(ع)

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه خوانی در ۲۸ و ۲۹ شهریور در بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۳۸۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید علی زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به مناسبت اربعین حسینی، مراسم تعزیه خوانی در دو نقطه از بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم به همت گروه تعزیه داران حضرت سیدالشهدا (ع) در روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه در هیئت حسینی حاجی آباد بیرجند و چهارشنبه ۳۰ شهریور در حسینه امام رضا (ع) بیرجند برگزار می‌شود.

زمزم شروع مراسم را بعد از نماز مغرب و عشا عنوان کرد و افزود: به تصویر کشیدن واقعه کربلا، مظلومیت امام حسین (ع) و انتقال پیام عاشورا به جهانیان از جمله اهداف برگزاری مراسم تعزیه خوانی است.

وی با اشاره به نقش موثر تعزیه در افکار جامعه بیان کرد: تعزیه خوانی با محتوای اسلامی می‌تواند خواستگاه طرح وقایع جانگداز حادثه کربلا برای نسل جوان و نوجوان باشد و فرهنگ عاشورایی که فرهنگ عزت و عزتمندی است، را در سطح جامعه گسترش دهد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در سوگواره تعزیه خوانی، مردم با اهداف قیام عاشورا در قالب هنر تعزیه آشنا می‌شوند که امید است شاهد ارتقای هنر تعزیه در استان باشیم.

 گفتنی است؛ این مراسم با همکاری و مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، منطقه ویژه اقتصادی استان، مراکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند، مرکز علمی کاربردی شهرستان بیرجند، موسسه فرهنگی هنری افق هزاره و هیئت حسینی حاجی آباد برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار