نگاهی به فعالیت مداحان بسیجی کرمان؛

از روضه‌خوانی در خانه محرومان تا برپایی موکب در عراق

مسؤول بسیج مداحان استان کرمان گفت: مداحان بسیجی استان کرمان در محرم و صفر اقدام به برپایی مجالس روضه‌خوانی در خانه محرومانی کردند که دل در گرو اباعبدالله‌الحسین(ع) دارند اما دست‌شان از مال دنیا خالی‌ست.
کد خبر: ۹۴۵۵۸۴۶
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، مجید منصوری در گفت‌و‌گویی خبری در کرمان با تسلیت ایام ماه صفر اظهار داشت: کانون‌های مداحان در سراسر استان با همکاری خیران، گروه‌های جهادی و بانیان مجالس اهل‌بیت(ع) در راستای فرامین رهبری در بحث کمک مومنانه، کارهای جهادی و محرومیت‌زدایی گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون مداحان استان کرمان در محرم و صفر ادامه داد: برگزاری جلسه با جامعه مداحان، نشست‌های جهاد تبیین با حضور اساتید، رزمایش جهادی و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذا در سراسر استان ازجمله برنامه‌های انجام شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: رزمایش جهادی توسط هیئت‌های مذهبی، خیران و کانون بسیج مداحان برگزار شده است و بیش از یک‌هزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام ۴۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی از برگزاری حسینیه سیار در نقاط محروم، منازل شهدا و خانه مردم در محرم و صفر خبر داد و تصریح کرد: همچنین روضه‌های خانگی توسط خواهران و برادران مداح در منازل افرادی برگزار شد که مشکل مالی داشتند، اما عشق به اباعبدالله‌(ع) دارند.

مسؤول بسیج مداحان استان کرمان ادامه داد: برگزاری مجالس روضه‌خوانی و حسینیه سیار در فضای عمومی، پارک‌ها و کوچه‌های شهر و برگزاری آیین چهارپایه‌خوانی در سطح شهر و منازل از دیگر اقدامات بسیج مداحان کرمان است.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه مهرماه و آغاز سال جدید تحصیلی هستیم، ابراز داشت: ۸۰ میلیون تومان لوازم‌التحریر توسط بسیج مداحان استان کرمان تهیه شده است تا در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود.

وی یادآور شد: شناسایی نیازمندانی که مورد حمایت بسیج مداحان استان کرمان قرار می‌گیرند توسط هیئت‌های مذهبی و یا پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات صورت می‌گیرد.

منصوری از تعمیر ۱۲ باب منزل محرومان، کمک به تخلیه منازل مردم در سیل اخیر، تهیه جهیزیه برای ۱۰ نوعروس و احداث سرویس‌های بهداشتی برای محرومان توسط بچه هیئتی‌های عضو کانون بسیج مداحان استان کرمان خبر داد و افزود: تهیه ویلچر برای یکی از جانبازان توسط کانون بسیج مداحان بم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 250 روضه خانگی طی محرم و صفر توسط بسیج مداحان استان کرمان برگزار شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی 50 موکب صلواتی در ایام محرم، بیش از 50 موکب در عراق به مناسبت اربعین حسینی و قرائت زیارت اربعین در هیئت‌ها و مجالس از دیگر برنامه‌های بسیج مداحان استان کرمان به‌شمار می‌رود.

مسؤول بسیج مداحان استان کرمان با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین حسینی در عراق دارای مداح هستند، بیان داشت: بیش از ۲ هزار مداح مرد و ۵۰۰ مداح زن در سراسر استان کرمان فعالیت می‌کنند.

منصوری خاطرنشان کرد: همایش سه‌ساله‌های حسینی با حضور نوگلان زینبی در مهدیه صاحب‌الزمان(عج) کرمان با حضور دختران سه تا ۷ سال برگزار شد.

وی در پایان سخنان خود از حضور مداحان بسیجی استان کرمان در آیین‌ها و برنامه‌های صدا و سیما خبر داد و ابراز داشت: پخش مستقیم عزاداری هیئت‌های مذهبی از سراسر استان با حضور مداحان بسیجی صورت گرفت و مداحان برای پوشش برنامه‌های مذهبی صدا و سیما نیز همکاری می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار