خبرهای داغ:

جایگاه ایران در تولید علم در دنیا ممتاز است

شاهرود_ رئیس انجمن ایرانی تحلیل پوششی داده‌ها گفت: جایگاه ایران از نظر تولید علم به نسبت تعداد جمعیت کشور و نخبگان نسبت به کشور‌های پیشرفته علمی را به نوعی باید ممتاز تلقی کرد.
کد خبر: ۹۴۵۵۲۲۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

جایگاه ایران در تولید علم در دنیا ممتاز استبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسین زاده لطفی افزود: ما در حوزه‌ی تحلیل پوششی داده‌ها در دنیا حرف برای گفتن داریم و بسیاری از ایرانیان و دانشگاه‌های ما در این حوزه دارای اعتبار بین المللی هستند.
او با بیان اینکه به کارگیری علم مدیریت در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تولیدات علمی در این حوزه از طرف دولت و شرکت‌ها حمایت مالی می‌شوند گفت: بیشترین تولیدات علمی ما ساخته ذهن محققین بوده و متاسفانه علم مدیریت را در امور مدیریتی به شکل مناسب به کار نمی‌گیریم.
حسین زاده لطفی در پایان از برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی داده‌ها و تحلیل تصمیم در سال آینده به میزبانی گروه ریاضی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حذف کلی پاندمی کرونا بتوانیم کنفرانس را کاملاً حضوری برگرار نماییم.
رئیس دانشکده صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود و دبیر علمی همایش ضمن تقدیر و تشکر از حضور مهمانان همایش اظهار داشت: از یکصد و ۵۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، ۴۰ مقاله به صورت حضوری و ۵۰ مقاله هم به صورت مجازی پذیرفته شدند.
مجتبی غیاثی ترویج دانش تحلیل پوششی داده ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی را از اهداف مهم برگزاری این همایش برشمرد.
او با گرامیداشت یاد خاطره مرحوم پروفسور غلامرضا جهان شاهلو پدر علم تحلیل پوششی داده‌های ایران گفت: اگرچه پروفسور جهان شاهلو در کنار ما نیست، اما حضور ایشان را در این جمع علمی کاملا حس می‌کنیم.
چهاردهمین کنفرانس بین المللی تحلیل پوششی داده‌ها و تحلیل تصمیم از نهم شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود آغاز و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار