خبرهای داغ:
در رفع بزرگترین مشکل مردم روستاها

گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پای کار آبرسانی در سربیشه

گروه جهادی شهید مومنی از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران برای سهیم شدن در اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای سربیشه به کمک مردم این منطقه شتافتند.
کد خبر: ۹۴۵۲۳۴۲
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با کار جهادی است که گره گشایی از بزرگترین مشکلات مردم در دورافتاده ترین نقاط این مرز و بوم میسر می شود که این مهم را گروه های جهادی از ابتدای تشکیل بسیج سازندگی به خوبی اثبات کرده اند. 

این بار گروه‌ جهادی شهید مومنی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران عزم خود را برای سهیم شدن در جهاد بزرگ آبرسانی به مردم مناطق محروم شهرستان سربیشه جزم کردند.

سردار علیرضا یوسفی صبح امروز شنبه در بازدید از این گروه‌ جهادی اظهار کرد: گروه‌های جهادی در رفع مشکلات اساسی مردم محروم و روستاهای مرزی نقش اساسی دارند.


جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: بزرگترین مشکل در روستاهای مرزی بحث تأمین آب به دلیل خشکسالی های متمادی است که موجب تخلیه برخی از روستاها نیز شده است.

گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پای کار آبرسانی به روستاها در سربیشه
یوسفی با اشاره به اینکه اولویت پروژه‌های بسیج سازندگی حل مشکل آب در قالب قراردادهایی با قرارگاه امام حسن (ع) با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است،ادامه‌داد: در پروژه‌های جهاد آبرسانی تلاش می‌کنیم که مشکل روستاهای فاقد شبکه آبرسانی حل شود.


وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده در کشور هیچ روستایی فاقد شبکه آبرسانی آب شرب سالم و بهداشتی نخواهد بود که اقداماتی در این زمینه انجام شده است.


جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اظهارکرد: گروه‌های جهادی در پروژه‌های آبرسانی کمک کار هستند.


یوسفی با اشاره به اینکه محرومیت‌های متعددی در خراسان‌جنوبی وجود دارد که بخشی از آن در زمینه مشکل آب شرب است، یادآور شد: این مشکل را می‌توان با راهکارهایی چون احیاء قنوات رفع کرد.

وی گفت: امیدواریم با کمک مردم بومی و گروه های جهادی این مشکلات را کاهش دهیم.

گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پای کار آبرسانی به روستاها در سربیشه

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار کرد: در تابستان سال جاری بعد از یک وقفه دو ساله هم گروه‌های جهادی مهمان و هم گروه های جهادی بومی را در مناطق محروم داشتیم.


وی بیان‌کرد: از ابتدای تابستان تا به امروز بالغ بر 430 گروه جهادی در خراسان‌جنوبی ارائه خدمت کرده‌اند.


مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه تابستان امسال 13 گروه جهادی مهمان از دانشگاه‌های تهران در استان داشته ایم، یادآور شد: در این ایام هزار و 50 نفر از جهادگران عزیز در منطقه حضور داشته و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پای کار آبرسانی به روستاها در سربیشه
هنری با بیان اینکه از هفته آینده تا ۱۳ شهریور ماه ۵۰ تیم تخصصی پزشکی و دامپزشکی در سطح استان خراسان جنوبی و به ویژه شهرستانهای اطراف فردوس حضور خواهند یافت افزود: همچنین ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تامین دارو و تجهیزات این گروههای جهادی وارد استان میشود.

وی ادامه‌داد: ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی نیز در همایش ملی جهادگران در فردوس حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها