یکی از ذاکران اهل بیت(ع) استان کرمانشاه:

هر چه دارم از برکت نام امام حسین(ع) است/ با روضه سیدالشهداء بزرگ شده ام

یکی از مداحان اهل بیت(ع) با بیان اینکه الان بیش از 30 سال است که در مجلس سوگواری حضرت اباعبدالله نوحه خوانی می کنم، گفت: با روضه حضرت سیدالشهدا بزرگ شده ام.
کد خبر: ۹۴۵۱۴۰۰
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پیرغلامان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام تجربه‌های ارزشمندی برای انتقال به مداحان نسل جوان و حتی مردمی دارند که در هیئت‌ها و مجالس عزاداری ائمه اطهار علیهم السلام شرکت می‌کنند.

از این رو با حاج " کیومرث حسنی"یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به گفتگو نشستیم:

این مداح و ذاکر امام حسین علیه السلام در گفتگو با مرصادنیوز اظهار کرد: یکی از مسئولیت‌های اصلی مداح این است که شعرهای غنی بخواند از خرافات بدور باشد، لذا مداح نباید برای گریاندن مخاطب به هر شعر و مطلبی متمسک شود.

وی گفت: باید شأن اهل بیت علیهم السلام را در نظر گرفت و مطابق با منزلت آن بزرگان مدیحه‌سرایی کنند.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه الان بیش از 30 سال است که در مجلس سوگواری حضرت اباعبدالله نوحه خوانی می کنم، گفت: با روضه حضرت سیدالشهدا بزرگ شدم.

وی گفت: تقریباً ده ساله بودم که در روستا مداحی می کردم، درواقع عشق به امام حسین علیه السلام را در همان بازی‌های بچگانه و بلکه عاشقانه تمرین می‌کردیم.

این ذاکر اهل بیت با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت فرزندان و گرایش آنها به دین افزود: یادم هست از همان زمان کودکی و دوران قبل از انقلاب منزل ما محل مبلغین و روحانیون بود. و از همان زمان عشق به اهل بیت در وجود من روشن شد. ما هم در چنین فضایی به دنیا آمدیم و بزرگ شدیم.

وی در خصوص تغییر برخی رسم و رسومات و گرفتن مجوز مداحی گفت: الان همه چیز تغییر کرده، شغل‌ها، کارها، روش‌ها تغییر کرده و مداحی هم همینطور است در حالیکه ما باید با امام حسین(ع) محشور شویم نه اینکه مشهور شویم.

این ذاکر اهل بیت با بیان اینکه هر چه دارم از برکت نام امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: من به این یقین دارم و با تمام وجودم می گویم که ممکن نیست امام حسین(ع) در آخرین لحظات، ما را تنها بگذارد؛ چون حساب و کتابش درست است و دقیق. به امید عاقبت بخیری برای همه انسانها.

گفتنی است حاج کیومرث حسنی عضو سازمان بسیج مداحان استان کرمانشاه و موسس هیئت حضرت ام البنین(ع) که در سال 1347 در شهرستان سنقرکلیایی متولد شده و دارای سه فرزند است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار