مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی:

وضعیت دو قنات سیل‌زده روستاهای آهنگران و عزیزآباد مناسب نیست

محترمی با اشاره به اینکه با توجه به وقوع سیل در استان مرکزی تعدادی از قنوات روستاها آسیب جدی دیده‌اند گفت: هم‌اکنون دو قنات در روستاهای آهنگران و عزیزآباد وضعیت مناسبی ندارند.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۴۱
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، امید محترمی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی گفت: با توجه به وقوع سیل در استان مرکزی تعدادی از قنوات روستاها آسیب جدی دیده‌اند و هم‌اکنون دو قنات در روستاهای آهنگران و عزیزآباد وضعیت حاد دارند و تا ۳ ماه آینده مشکل این‌ها حل نمی‌شود و لذا نیاز به اقدام فوری دارند.

محترمی  اظهار کرد: همچنین قنات روستای بورقان وضعیت اضطراری داشت که موقتاً مشکل رفع شده است.

وی افزود:  آب در حال جمع شدن پشت این دو قنات است و نشست قنات نزدیک است از طرفی کشاورزان نیازمند آب هستند و باید با ایجاد مینی چاه آب با پمپ از چاه تخلیه شود و پیش‌بینی می‌شود با دستگاه‌های لجن کش این امر صورت گیرد و دستگاه‌های متولی در این خصوص باید اهتمام داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: حدود ۴۹۰ میلیون تومان برای انتقال و تخلیه این آب نیاز است و در این راستا نیازمند کمک شرکت توزیع برق منطقه برای تأمین برق و خرید ۵۵۰۰ متر لوله ۱۲۵ و کف کش انتقال آب از سوی جهاد کشاورزی هستیم و حداکثر تا امروز عصر باید آب پمپاژ شود و دستگاه‌ها باید در این خصوص جدیت داشته باشند تا کشاورزی روستاهای موردنظر با آسیب مواجه نشوند.

 در این جلسه با توجه با اظهارات عضو نظام صنفی کشاورزی استان مرکزی این مجموعه متعهد شد که عملیات تخلیه آب دو قنات بحرانی و تأمین دو کیلومتر لوله را ظرف ۲۴ ساعت انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها