خبرهای داغ:
رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

کسب و نشر آگاهی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بالاترین معروف است

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان: برترین محتوایی در بیان دستاورد‌های انقلاب در کتاب صعود ۴۰ ساله است که می‌بایست جوانان ونخبگان جامعه دنبال آن باشند. رسوا کردن جنگ روانی دشمن کار تریبون دار‌ها و رسانه‌ها است. کسب و نشر آگاهی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بالاترین معروف است.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۵۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رحیم آبادی مسئول دفتر نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در شورای اندیشه ورزی مدیران رسانه‌های استان و ستاد احیای امربه معروف ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا علیه السلام اظهار داشت: دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است. متاسفانه مردم خاطره خوبی از امر به معروف و نهی از منکر به ذهنشان نمی‌آید، چون در جنگ واژه‌هایی که دشمنان به راه انداختند، جنگ اسلام و کفر و همچنین غفلت‌ها و خطا‌هایی که در اجرای فریضه مهم در برخی موارد رخ داده است مسئله‌ی بسیار راهبردی اسلام به مسئله‌ای تبدیل کرده که در برخی جا‌ها مردم از آن روی برمی گردانند.


وی خاطرنشان کرد: همه ما در جبهه حق قرار داریم و شکر این نعمت اینکه ما حق این صاحب جبهه را به جای آوریم در سوره آل عمان خداوند می‌فرمایند به یاد بیاورید که فرعون چه ظلم‌هایی بر مردم روا داشته است و ما نیز به یاد بیاوریم قبل از انقلاب با چه جفاها، بی عدالتی‌ها و مشکلاتی مواجه بودیم.

 

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان افزود: امروز بزرگترین معروف و منکر را شناختند اوجب واجبات است و امام حسین علیه السلام هدف خودشان را از قیام اقامه امر به معروف و نهی از منکر دانستند. معروفی که در زمان امام حسین ترک شد که تمام معروفات میوه آن درخت است و اگر درخت معروف به ثمر نشست تمام معروفات رخ می‌دهد. حاکمیتی که باید در اختیار ابا عبدالله به عنوان خلیفه الله قرار می‌گرفت در اختیار کفر قرار گرفت و تمام منکرات محصول این جامعه است.


وی بیان کرد: آنچه که مجوز داشت امام حسین عزیزانش را فدا کند به خاطر حاکمیت اسلامی بود که بالاترین معروف حاکمیت اسلامی است. حاکمیت همه خوبی‌ها به فطرت انسان برمی گردد، عقل و شرع آن را می‌پسندد و تمام معروفات در سایه حاکمیت اسلامی محقق می‌شود.


حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه حاکمیت کفر و استکبار بزرگترین منکر است عنوان کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی علم اسلام را بلند کردند. امر به معروف و نهی از منکر مختص زمان خاصی نیست.


وی اظهار کرد: عده‌ای بین حاکمیت اسلامی امام حسین علیه السلام و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران دوگانگی قائل هستند. امروز در دنیا علم ابا عبدالله فراگیر شده است و تنها علمی است که انقلاب اسلامی رسما در عالم بلند کرده و برافراشته است در حالیکه برخی سخنرانان و رسانه‌ها کمتر به این مسئله مهم می‌پردازند و ما در این خصوص هم افزایی می‌طلبیم و می‌بایست رسانه‌ها مستمر پای کار باشند.


رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان گفت: اهم اقداماتی که رسانه‌ها در ایام عزاداری محرم باید هدف گذاری کنند اینکه بزرگترین معروف نظام اسلامی است و هر اقدامی که نظام اسلامی را تقویت کند نیز از معروفات است. رهبر انقلاب از اهالی رسانه انتظار دارند در این ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی تبیین و ترویج کنید که نظام امام حسینی چه دستاورد‌هایی داشته است.


وی ادامه داد: عزاداری ظاهری مستحب است و بیان دستاورد‌های نظام اسلامی که در خط امام حسین حرکت می‌کند واجب است.


حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: برترین محتوایی در بیان دستاورد‌های انقلاب در کتاب صعود ۴۰ ساله است که می‌بایست جوانان ونخبگان جامعه دنبال آن باشند. رسوا کردن جنگ روانی دشمن کار تریبون دار‌ها و رسانه‌ها است. کسب و نشر آگاهی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بالاترین معروف است.


وی متذکرد شد: جایگاه مسئولین در نظام اسلامی جایگاه انصار و اعوان امام حسین علیه السلام است و دو نکته‌ای که رهبری خطاب به مسئولین فرمودند که مسئولین مواظب نفوذ باشند و کم کاری نکنند. رسانه‌ها با نگاه دقیق، ظریف، کارشناسی، نشاط آوری، امید آفرینی وارد عرصه شوند تا مردم امیدوار و مطمئن و مسئولین پاسخگو و جذب کار و خدمت به مردم شوند.


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: تبلیغ، امید آفرینی واقعی و روشنگری در جامعه رسالت رسانه‌ها است.


وی ادامه داد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عفاف و حجاب بر اساس الفت و مودت و با محبت بین مردم انجام شود و ترویج تذکر لسانی به عنوان وظیفه همگانی برای ایجاد احساس تکلیف در مردم صورت گیرد.
حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: راه اندازی فروشگاه‌های عرضه پوشاک اسلامی، بوستان‌های ویژه بانوان در شهرستانها، مدیریت فرهنگی بوستان ها، ازدواج آسان، اشتغال و ساماندهی گروه‌هایی که شادی حلال گسترش دهند از جمله برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی است.

آیینه دار مدیرکل صداوسیما مرکز استان در این نشست اظهار داشت: روز صدا و سیما در پیش داریم تذکراتی ائمه جمعه دادند که موضوعاتی را از بروز انحرافات و ناهنجاری‌ها در جامعه از طریق صدا و سیما اتفاق می‌افتد این مطلب را نه رد می‌کنیم و نه می‌پذیریم، چون عمدا این اتفاق در برنامه‌ها نمی‌افتد و اتاق جلسات اندیشه ورز و طرح و برنامه برای تولید برنامه‌ها برگزار می‌شود.


وی تاکید کرد: ما اهالی رسانه می‌بایست بیشتر کار‌ها را با همدیگر هماهنگ و هدف گذاری مشترک را مشخص کنیم و بر اساس اولویت‌های کاری که برای مردم استان خراسان‌جنوبی تعریف شده است اگر بر اساس شبکه مسائل استان کار کنیم قطعا موثرتر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار