مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ورزقان:

درس‌های حیات بخش نهضت حسینی در عزاداری‌ها باید بیان شود

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ورزقان با تأکید بر لزوم توجه به بیان مطالب موثق از منابع معتبر در روضه‌خوانی‌های محرم، گفت: درس‌های حیات بخش نهضت حسینی در عزاداری‌ها باید بیان شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۹۶۸
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام رجب احمدی در افتتاحیه برنامه های ماه محرم  در مسجد جامع ورزقان بر اهمیت تبیین درس‌های عاشورا در برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله(ع) تأکید و ابراز کرد: گذشت زمان و فشارهای دشمنان هیچ گاه نتوانسته از عظمت و شکوه عزاداری امام حسین(ع) بکاهد.

وی با بیان اینکه نور اباعبدالله الحسین(ع) خاموش شدنی نیست، بیان کرد: حماسه عاشورا تجلی عزت است و سراسر نهضت امام حسین(ع) تا شهادت آن حضرت، تحقق مفهوم عزت و درس ارجمندی و شرافت است بنابراین در عزاداری‌ها باید مراقب بود مبادا کلامی به زبان بیاوریم که با عزت حسینی منافات داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه در روضه‌ها و مرثیه‌ها باید روحیه شجاعت، فداکاری، ایثار، از خودگذستی و ایستادگی در برابر ظالمین و مستکبرین بروز و ظهور داشته باشد، افزود: نهضت عاشورا عزت‌آفرین و آزادی‌بخش است و به جامعه حیات هدیه می‌کند و در عزاداری‌های آن حضرت ایمان حقیقی باید ترسیم و تعریف شود.

وی با بیان اینکه روضه‌خوانی‌ها و مرثیه سرایی‌های محرم و صفر باید از کتب معتبر نقل شود، اظهار کرد: هر روضه‌ای و هر خواب و نقل ضعیفی که با عزت و عظمت اباعبدالله(ع) در تضاد است را نباید در مجالس امام حسین(ع) نقل کرد، روضه‌ها و مرثیه سرایی ها باید از منابع و کتب معتبر و مستند باشد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به سیره و تأکیدات معصومین(ع) در برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع)، اضافه کرد: نگاهی به زندگی ائمه اطهار(ع) نشان می‌دهد که همواره مردم را به ذکر مصیبت های امام حسین(ع) و برگزاری عزاداری آن حضرت، سفارش می‌کردند که نشان دهنده اهمیت نهضت حسینی در بقای اسلام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار