معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری سرور و سالار شهیدان یک ضرورت است

نظری گفت: انتظار است در بحث عزاداری‌ها و هیات‌های مذهبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۰۷
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی در اراک افزود: سویه جدید ویروس کرونا به شدت در حال افزایش است و متاسفانه برابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی، درگیری کودکان در این سویه نسبت به سویه‌های قبل به شدت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: انتظار است در بحث عزاداری‌ها و هیات‌های مذهبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و هیات‌های مذهبی در تامین مایحتاج ماسک توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: انتظار است افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کودکان که از توان جسمی کمتری برخوردارند در فضاهای شلوغ و سربسته حضور پیدا نکنند و تلاش کنند عزاداری‌ها را از تلویزیونی دنبال کنند.

نظری اظهار داشت: هیات‌های مذهبی تلاش کنند تا آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان را در فضاهای باز استفاده کنند و در صورت نیاز با هماهنگی، فضاهایی از ورزش و نوجوانان و آموزش و‌پرورش در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی گفت: اتوبوسرانی مکلف است تنها در اتوبوس‌های شهری، مسافران بدون ماسک را سوار نکنند و به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: زدن ماسک در اصناف بویژه در بازار و مکان‌های سرپوشیده نیز یک ضرورت است.

نظری گفت: تجربه نشان داده که تزریق واکسن در مقابله با این ویروس اثرگذار است و در صورت امکان در مسیرهای هیات‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، فضاهایی برای واکسیناسیون ایجاد شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه آمارهای درگیری کرونا و‌بستری در بیمارستان‌های شهرستان‌های مختلف استان مرکزی در چند روز گذشته افزایش بیش از ۲ برابری داشته و مقابله با این سویه نیز در گرو همکاری و توجه ویژه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار