مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خبر داد؛

اجرای 15 ویژه برنامه به مناسبت عید غدیر در استان البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: 15 ویژه برنامه به مناسبت این عید در این اداره کل طراحی شده که با همکاری کانون ها، هیئات مذهبی، مؤسسات و مساجد و مشارکت نهادهای همسو اجرا می شود.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۲۰
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز امروز در نشست خبری ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در استان ضمن تبریک دهه ولایت و اعیاد غدیریه گفت: 15 ویژه برنامه به مناسبت این عید در این سازمان طراحی شده که با همکاری کانون ها، هیئات مذهبی، مؤسسات و مساجد و مشارکت نهادهای همسو در سطح استان اجرا می شود.

اجرای 15 ویژه برنامه به مناسبت عید غدیر در استان البرز

وی از اجرای طرح اطعام علوی با توزیع 500 هزار پرس غذا توسط هیئات مذهبی، ایستگاه ها و مواکب، مساجد و گروه های جهادی خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح غدیرانه فضاسازی شهری و تبلیغات محله ای از طریق اجرای پویش هایی از جمله هر خانه یک پرچم و تزئین فضای کوچه ها و معابر صورت می گیرد که بسیاری از مؤسسات و مجموعه ها به صورت خودجوش این حرکت را رونق می بخشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزاری جشن های نگین ولایت به صورت محله ای و تولید مجموعه خطبه های زندگی را از دیگر برنامه های عید غدیر خم عنوان و مطرح کرد: پیش بینی ما برگزاری حدود یک هزار جشن به همت هیئات مذهبی، مساجد و کانون ها در محلات مختلف است. تولیداتی که رسانه ها ذیل برخی برندها و عناوین مانند برهان طراحی کرده اند نیز در این ایام منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با اشاره به طراحی مسابقاتی ذیل برخی از تولیدات رسانه ای مذکور، از اجرای طرح مواسات علوی نیز خبر داد و عنوان کرد: در راستای اجرای طرح مواسات علوی نیز حرکتی جهادی طی سال های گذشته صورت گرفته است که در جریان شیوع کرونا، نیز امتداد یافته است؛ در این حرکت، مراکز نیکوکاری و گروه های جهادی و ...، اقدام به توزیع بسته های معیشتی و اطعام میان نیازمندان می کنند.

وی با اشاره به تولید پادکست ها و کتاب های صوتی در خصوص عید غدیر خم با عنوان تجلی گاه توحید ناب بیان کرد: تولیدات رسانه ای این اداره کل و کانون ها و مجموعه های همسو با ما نیز تحت عنوان نغمه های علوی پخش خواهد شد. علاوه بر این، حدود 500 موکب در ایام غدیر با پخش نواهای علوی و اطعام و پذیرایی خوراکی و فرهنگی در استان البرز برپا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق برگزاری مسابقه خطبه غدیر و عقد اخوت را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد و گفت: گفتمان غدیر در سنوات گذشته رونق بسیاری داشته و از طریق انجام چنین اقداماتی، ظرفیت شناساندن غدیر بسیار افزایش یافته است که باید این فرصت را برای معرفی و تبیین گفتمان غدیر غنیمت بشماریم. حدود  سال پیش، دو ویژه برنامه محرم و وغدیر در فرهنگ شیعه بسیار مورد توجه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: اما در سده های اخیر، غدیر مورد غفلت قرار گرفته است در حالی که اگر فرهنگ غدیر احیا شود، هم مظهر وحدت مسلمین است و هم پس از مدتی، جریانی در راستای مودت، الفت و اخوت میان مسلمانان ایجاد می کند و خود به خود، فرهنگ اجتماعی و همیاری های مردمی که باید در جامعه باشد و در پی آن فرهنگ ایرانی اسلامی ناب را ارتقا می دهد.

محمد مهرابی، رئیس حوزه هنری استان البرز نیز در این نشست در خصوص اقدامات این نهاد در ایام عید غدیر اظهار کرد: حوزه هنری قصد دارد در این ایام، تولیداتی که در سال های گذشته داشته را بازنشر دهد و تولیدات جدید خود را نیز توزیع کند. تولید نماهنگ عید سادات امروز به اتمام می رسد و توزیع آن آغاز می شود. گفتنی است که همه تولیدات در مرکز رسانه ای صدر تولید شده و می شود.

وی از تولید یک فیلم کوتاه خبر داد و با اشاره به اینکه تولیدات استوری موشن و ... نیز در قالب فضای مجازی منتشر می شود، خاطرنشان کرد: موشنک برندی است که جدیدا به عنوان یک خط تولید این مرکز رسانه ای فعال شده است. برای این تولیدات، مهارت تعدادی از نیروهای آموزش دیده را افزایش دادیم و تلاش کردیم که همه موارد از سناریو تا تولید این قالب، در مرکز صدر صورت گیرد.

رئیس حوزه هنری استان البرز حمایت از حدود 20 جشن و گروه های مختلفی از جمله سرود، نمایش و استندآپ را دیگر اقدام حوزه هنری عنوان و اظهار کرد: در صدد هستیم از طریق این حمایت ها بتوانیم جنبه های هنری جشن ها را کمی افزایش دهیم. علاوه بر این ها، در زمینه فضاسازی محیطی شهر نیز برای تولیدات مطلوب و مناسب به شهرداری کمک کرده ایم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار